Дистанційне навчання
2025-2026 н.р.
Урок 10.12.2025
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Чарівний світ твору
Матеріал з блогу Олени Валеріївни Гвоздікової
1. Виконайте підсумкові завдання за цією казкою. Кожне завдання 3 бали.
Урок 3.12.2025
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники
ТЛ: Тема, ідея художнього твору
1. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання (авторка О. Залізницька)
Сюжет. Подорож Герди.
2. Розгляньте картки
Домашнє завдання
1. Дочитайте казку до кінця: оповідання 6 і 7 - с. 65 - 70.
2. Перейдіть за покликанням і виконайте медіазавдання 7 с. 9-10, пронумеруйте відповіді-світлини, надішліть відповіді вчителю у вигляді файлу чи презентації.
Урок 26.11.2025
Утвердження дружби та вірності в казці Ганса-Крістіана Андерсена «Снігова королева»
Запишіть. Сюжет – це розвиток подій у художньо-му творі.
4. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
5. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання
6. Народна мудрість також цінує мудрість, люди склали багато прислів'їв про дружбу. Перевірте, чи знайомі ви з ними.
7. Поясніть, що саме протиставлено в цих двох символах. Хто з героїв твору втілює їх у собі. Пригадайте, що такий прийом протиставлення називається антитеза
Урок 19.11.2025
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці
- Прочитайте в підручнику про письменника: с.47-51, та перше й друге оповідання казки https://shkola.in.ua/2587-zarubizhna-literatura-5-klas-nikolenko-2022.html с.52-57.
- Послухайте казку: Слухати аудіокнигу "Снігова королева"
Урок 12.11.2025
Криголам https://gemini.google.com/share/c3634fa4f2d0
📝 Поточне оцінювання. ГР 4:
Досліджує мовлення
Розділ 1: «Скарбниця народних казок»
(На основі казок
"Пензлик Маляна", "Хлопчик-персик", "Пані
Метелиця")
1. Тестові завдання (6 балів)
(Оберіть ОДНУ правильну
відповідь. За кожну правильну відповідь — 1 бал)
|
№ |
Завдання |
Відповіді |
|
1. |
Яке слово НЕ
Є прикметником, що характеризує головного героя казки «Пензлик Маляна» на
початку оповіді? |
А) Бідний. Б) Талановитий.
В) Малював. Г)
Наполегливий. |
|
2. |
Завдяки чому
Хлопчик-персик здобув свою надзвичайну силу? |
А) Завдяки чарівному персику. Б)
Завдяки навчанню у майстра-воїна. В) Завдяки золотій рибці. Г)
Завдяки мудрості дідуся. |
|
3. |
Який
художній засіб використано в описі: "срібний дощ сипався із
перини Пані Метелиці"? |
А) Порівняння. Б)
Метафора. В) Епітет. Г) Гіпербола. |
|
4. |
Яка спільна
риса притаманна ВСІМ головним героям вивчених казок? |
А) Вони були дуже багатими. Б) Вони
пройшли через випробування. В) Вони мали
чарівних помічників-тварин. Г) Вони жили в палацах. |
|
5. |
Яку якість
уособлює працьовита дівчина у казці "Пані Метелиця"? |
А) Лінощі. Б) Байдужість. В) Доброчесність. Г) Злість. |
|
6. |
Який типовий
елемент народної казки зустрічається у творах "Пензлик Маляна"
та "Пані Метелиця"? |
А) Потрійний повтор дії. Б) Чарівний предмет.
В) Весілля в кінці казки. Г) Перетворення героя на птаха. |
2. Аналіз та Творчість (6 балів)
(6 балів)
Варіант А: Дослідження Літературних Явищ (4-6 речень) 🌟
Завдання: Виберіть дві казки (наприклад,
"Пані Метелиця" та "Пензлик Маляна") і порівняйте, як у них
розкривається конфлікт між добром і злом (одне з ключових літературних
явищ казки).
1. Назвіть головних антагоністів (носіїв
зла) у вибраних казках.
2. Поясніть, у чому полягає справедливість
фіналу в кожній казці, тобто як добро перемагає зло і яку нагороду/кару
отримують герої відповідно до своїх вчинків.
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки
Вікторина "Відгадай казкового героя"
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості
1. Перевірте, наскільки уважно ви читали казку минулого уроку. Виконайте вправу, запишіть план у зошит.
2. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
3. Аналізуємо казку. Дайте відповіді на запитання підручника (ст. 38-39, 1-4)
4. Підбиваємо підсумки уроку
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки
1. . Запишіть в зошитах тему уроку і визначення:
Антитеза – протиставлення двох понять у літературі, контрастних явищ, образів.
Послухайте казку
2. Перегляньте презентацію
Пригадайте казку
Гра «Лови помилку»
3. Встановіть послідовність подій у казці
4. Виконайте вправу: поєднайте риси характеру героїнь
5. Робота з табличкою
Завдання
Визначте, як діють падчірка та удовина дочка, коли стикаються з перешкодами
Вчинки | Падчірка | Удовина дочка |
Відношення до хатньої роботи |
|
|
Потрапляння у чарівний світ пані Метелиці |
|
|
Ставлення до печі |
|
|
Ставлення до яблуні |
|
|
Відношення до роботи, яку загадала пані Метелиця |
|
|
6. Запишіть характеристику героїнь
Подібні образи в українських казках: пасербиця і рідна донька, ледача і працьовита дівчина (або парубок) - це мандрівний сюжет (с. 31 підручника)
Домашнє завдання
Записувати лише відповіді. Наприклад: 1. ...ниткою
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм - відомі збирачі німецьких народних казок.
Значення їх діяльності у збереженні фольклору.
Казка "Пані Метелиця"
1. Розв'яжіть ребуси і назвіть казки братів Ґрімм. Які з них ви читали? З якими хотіли б познайомитися?
2. Стисло переказувати зміст казки.
Урок 8.10.2025
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Уславлення образу митця в казці
Урок 1.10.2025
Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва в казці
1. Знайомство з традиціями Китаю і китайською народною казкою "Пензлик Маляна"
Культура Китаю
Уже сама назва твору підказує, що твір присвячений образові митця
й проблемі мистецтва, його дивовижній силі та впливу на людей. І це не
випадково, адже вже у глибоку давнину в Китаї сформувалося особливе
уявлення про мистецтво малювання. Живопис, поезію і каліграфію
(вміння красиво писати) давні китайці розглядали як єдиний світ, утілений з допомогою ієрогліфа – намальованого знака, в якому поєдналися
зримий образ і глибоке значення. Ієрогліфи писали пензликами, тому
той, хто знав грамоту (тобто ієрогліфи, а їх було декілька тисяч), мав ще
й красиво малювати. Каліграфія в Давньому Китаї була настільки важливою, що навіть чиновників приймали на високі посади тільки за умови
досконалого володіння цим мистецтвом.
Прочитайте казку в електронній хрестоматії : с.15-17 https://academia-nikolenko-5klas.com.ua/wp-content/uploads/2021/11/restomatya-5-fin.pdf2. Розташуйте ілюстрації до казки в правильному порядку.
Пригадайте, що і в якому порядку малював хлопчик
3. Перевірте, чи уважно ви читали казку. Перейдіть за покликанням і зіграйте в гру
Японська народна казка "Момотаро, або Хлопчик-Персик". Національний колорит японських казок
1. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням https://learningapps.org/view22199924і пригадайте послідовність подій в казці
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»
- Роздивіться картку О.Залізницької
- Подивіться експрес-урок за покликанням.
- Прочитайте текст японської народної казки "Момотаро, або Хлопчик-персик" в підручнику ( с. 23-25) або перейдіть за покликанням і прослухайте казку, слідкуючи за підручником.
- Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію.
- Аналізуємо казку. Роздивіться й прочитайте картку О.Гвоздікової
- Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність
- Прочитайте. Підручник: с. 13-16.
- Перегляньте відео за посиланням та відеопрезентацію
- Роздивіться, опрацюйте картки (авторка О.Аброскіна)
- Повторіть вивчений матеріал за карткою
- Перевірте себе за допомогою гри
- Послухайте казку: за посланням. Скажіть, до якого виду казок вона належить.
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості
1. Для вдалої роботи нам ОБОВ’ЯЗКОВО потрібний зошит у лінію на 12-18 аркушів.
Підписуємо його за зразком:
Домашнє завдання
- Виконавши вправу, запишіть 3 прислів’я про книгу в зошит, сфотографуйте, прикріпіть до завдання і надішліть для перевірки.
Урок 27.05. 2025
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року
Повторення та узагальнення вивченого
Урок 23.05.2025
Джоан Роулінґ "Гаррі Поттер і філософський камінь"
Виконайте вправи з гарним настроєм)
Урок 20.05.2025
Джоан Роулінґ "Гаррі Поттер і філософський камінь"
та/або довідкою ТУТ
Читати https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3945
Аудіокнига (скорочено) https://youtu.be/wfvx-I0vug4?si=nOimAqLr92p5KCn3
Дивитись художній фільм за романом ТУТ
Урок 13.05.2025
Туве Маріка Янсон Повість-казка «Комета прилітає». Чарівність художнього світу
Виконайте вправи: https://learningapps.org/display?v=ps5oyi6zj23
та https://learningapps.org/display?v=p12towx3j20
Домашнє завдання
Дочитати твір "Комета прилітає": с. 253- 265 та послухати уривок з твору:https://academia-nikolenko-5klas.com.ua/audiohrestomatiya/t-yanson-kometa-prilitaye-urivok-drugij/
Урок 9.05.2025
Туве Маріка Янсон Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
- Подивитись експрес-урок https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ekspres-uroki/t-yanson-kometa-prilitaye/
- Виконати Д/З з експрес-уроку: намалюйте карту-ланцюжок мандрівки героїв, позначте їхні зупинки та зустрічі.
- Читати підручник : стор. 253-263, знати зміст.
- Послухати аудіотекст( уривкок 1 і 2 з твору "Комета прилітає)
Урок 6.05.2025
Створення фанфіку за темами «Том Соєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Соєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Соєра» тощо
1. Повторення анкет-характеристик головних героїв творів (Матеріал Калини А.І)
Анкета-характеристика Тома Сойєра
Ім’я, прізвище | Том Сойєр |
Місце проживання | м. Сент-Пітерсберґ |
Батьки, опікуни, родина | Батьків немає, виховувала тітка Поллі, сестра матері |
Вік | 10–12 років |
Освіта | Навчається у школі, відвідує недільну школу при церкві |
Пригоди | Відвідування вночі цвинтаря, став свідком страшного злочину; утік на безлюдний острів; шукав скарбів; загубився в печері; знайшов скарб |
Вчинки | Сміливо свідчив у суді, порушивши клятву другові заради справедливості й милосердя; підтримував Беккі, коли загубилися в печері, зрештою знайшов вихід, урятував себе і її |
Риси характеру | Трохи бешкетливий, нерозважливий, справедливий, чесний, фантазер, благородний, людяний, кмітливий, веселий, розумний, вірний у дружбі, витривалий, романтичний шукач пригод |
Ставлення до друзів | Може пожартувати над друзями; відданий друзям, але в серйозних випадках діє справедливо, благородно, відповідно до совісті й здорового глузду; чутливий; подбав про те, щоб хтось порадів поверненню не лише його, а й бездомного друга Гека |
Ставлення інших героїв до нього | Тома люблять усі, навіть ті, кому він інколи завдає неприємностей, клопоту (як тітка Поллі); довіряють, покладаються на нього (як Беккі й інші) |
Анкета-характеристика Полліанни
Ім’я | Полліанна. Мама назвала її на честь сестер: Поллі + Анна |
Місце проживання | Захід США, містечко Белдінґсвіль на сході США |
Батьки, опікуни | Батько — священик-місіонер. Їх разом із матір’ю рано не стало. Виховувала спочатку Жіноча допомога, потім узяла на виховання сестра матері тітка Поллі Гаррінґтон |
Вік | 11 років |
Освіта | Навчалася в школі |
Риси характеру | Добра, співчутлива, милосердна, весела, діяльна, балакуча, кмітлива, спритна, любить природу, все красиве, товариська, спостережлива, чутлива, життєрадісна, мужня |
Вплив на життя й долі людей | Ненсі завдяки їй полюбила своє ім’я; тітка Поллі стала не такою суворою, знайшла своє щастя, як і лікар Чилтон, Джон Пендлтон, Джиммі, місіс Сноу та багато інших |
Мрії Полліанни | Щоб усі люди були щасливими, раділи з того, що є, боролися за своє щастя й були більш уважними одне до одного |
Сенс гри в радість Полліанни | Бачить в усьому радість, намагається навіть у скрутній, тяжкій ситуації знайти, з чого порадіти. Коли їй у подарунок прислали замість ляльки милиці, батько допоміг зрозуміти, чому можна порадіти: тому, що їй це не потрібне |
Чому навчила дорослих і дітей | Дорослих і дітей навчила радіти життю, допомагати одне одному, бути відкритішими, чутливішими до чужого горя й чужих проблем |
2. Порівняльна робота
Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Полліанни
Том Сойєр | Полліанна |
Спільне | |
Приблизно одного віку, сироти, виховуються в родичів; навчаються в школі; розумні, веселі, дружелюбні, сміливі; активно впливають на оточуючих | |
Відмінне | |
Бешкетливий, вигадник; живе, оточений любов’ю рідних; прагне різних пригод, потрапляє в небезпечні ситуації, здатен на нерозсудливі вчинки, що приносять великі переживання для близьких людей; легко закохується, заради цього може йти на всілякі жертви | Спокійна, вдумлива, спостережлива; дбає про людей, домагається їх прихильності своєю любов’ю, відданістю, життєрадісністю, прагненням усім допомогти, всіх зробити щасливими; її гра в радість підтримує багатьох жителів міста, змінює їх життя на краще; потім, коли з Полліанною трапляється нещастя, вони її підтримують, допомагають здолати відчай і перемогти
|
- Фанфік — жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору для читання іншими фанатами, який не має при цьому комерційної мети.
- Фанфік (також фенфік; від англ. Fan — прихильник та fiction — художня література) — це різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва , літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі (як правило, літературному чи кінематографічному), що використовує його ідеї, сюжет або персонажів.
Записати в зошити (картки Яровенко Л.В.):
«Інструкція до створення фанфіку»
- Вирішіть, з якого твору ви хочете створити фанфік, виберіть головних персонажів, уявіть загальний сюжет і настрій фанфіків. Чи хочете ви написати гумористичну розповідь або ваш твір буде оповідати про трагічну смерть героя?
- Розпишіть сюжет за пунктами. Важливо, щоб ви чітко уявляли, куди і в який час відправиться ваш герой, у кого закохається, з ким стане ворогами, який артефакт знайде і де втратить свій мобільний телефон. Інакше вам не уникнути неузгодженостей і втрачених дрібниць.
- Позначте для себе головні риси характеру взятих вами персонажів.
- Виберіть спосіб створення фанфіку.
- Після того, як ви закінчили свій твір, перечитайте його ще раз: так ви будете краще бачити всі помилки.
- Придумайте йому назву, напишіть «шапку», в якій вкажіть жанр, діючих персонажів, рейтинг, короткий опис.
- Напишіть, кому належать оригінальні персонажі.
Домашнє завдання
1. Створити фанфік - написати продовження історії Тома Соєра, або Гекльберрі Фінна, або Полліанни, чи Тома й Полліанни. Заголовок можна використати свій або ж з теми уроку.
2. За бажанням створити малюнки, комікси про героїв.
Урок 02.05.2025
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим
Урок 25.04.2025
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди юних друзів
Розгляньте картку Гаркуші З.М. та запишіть у зошит героїв твору
Урок 22.04.2025
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» . Світ дитинства в романі.
Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів
Експрес-урок "Марк Твен "Пригоди Тома Соєра"
Домашнє завдання
Послухати декілька разів відеоурок, уміти розповісти про пригоди Тома Соєра.
Прочитати підручник с. 231-235.
Слухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/watch?v=ve7DfBrC3gw
Урок 18.05.2025
Елеонор Портер "Полліанна". Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще
Відеопрезентація Художні засоби розкриття образу Полліанни
Урок 15.04.2025
Елеанор Портер «Полліанна». Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною
Виконайте вправу на с.10 https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/03/Hmari-sliv_N.-Bazilska.pdf
Домашнє задання
Дочитати твір "Поліанна" до кінця, тобто до с. 224. Добре знати текст. Уміти переказати події, уміти знайти в тексті підтвердження того, про що розповідаєте.
Виконати вправу, надіслати скрін: https://learningapps.org/display?v=px3pt3ojk17
Урок 11.04.2025
Елеанор Портер «Полліанна». Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей
- Читати с. 210-219 . Уміти розповідати про героїню твору, як вона змінює життя містечка
- Скласти схему-кластер "Полліанна"
Урок 8.04.2025
Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» Провідні ідеї твору
Відеоурок https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ekspres-uroki/e-porter-pollianna/
Урок 4.04.2025
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини
Подорож у казкову країну: https://youtu.be/-zJuAuvGScc?si=awpOUEWEbcqWKYNr
Домашнє завдання
- Поміркуйте. Чого вчить казка “Лускунчик і мишачий король”?
- Літературний диктант №17 -с.18 https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/wp-content/uploads/2021/11/Lit-diktanti_Literaturni-diktanti-25-11-21-1.pdf
Урок 1.04.2025
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки
Урок 21.03.2025
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король» .Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів
Урок 18.03.2025
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці
Урок 7.03.2025
Ернест Сетон-Томпсон
«Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин
- Виконай вправу: https://learningapps.org/view4678063
- Придумай свою кінцівку оповідання "Лобо"
- Дай відповідь на запитання: «Як знайомство з творчістю Е.Сетона – Томпсона вплинуло на моє ставлення до дикої природи»
Урок 4.03.2025
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин,розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках
Подивіться відеоурокПрезентація: https://academia-nikolenko-5klas.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/e-seton-tompson-lobo/Виконайте вправу
Урок 28.02.2025
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946).
«Лобо». Авторські спостереження за
світом природи
НА ДОПОМОГУ УЧНЯМ
Слухати аудіокнигу: https://youtu.be/MIXVdhlW6_M?si=4KORb0-ttp6cOOXC
Урок 25.02.2025
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і
цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний
світ
Працюємо з текстом твору
2. Виконати вправи https://surl.li/xhbpzn
3. Перейдіть за поклинанням і перевірте себе
4. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання
Домашнє завдання
Надіслати відео, коротко розповісти, як Мауглі здобув перемогу над Шер-Ханом.
Урок 23.02.2025
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і
цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний
світ
По слідах Мауглі
Чиї слова
Урок 18.02.2024
Редьярд Кіплінг
«Мауглі». Яскравість характерів
персонажів-тварин, утілення в них
людських рис
Виконати тести: https://vseosvita.ua/test/start/ksl589
Урок 16.02.2024
Редьярд Кіплінг (1865–1936).
«Мауглі». Історія хлопчика, якого
виховали тварини, його дружба з ними.
Сміливість, кмітливість, доброта
Мауглі
Урок 11.02.2025
Зарубіжні поети про природу
Дж. Кітс
(1795-1821) «Про коника та
цвіркуна»
Поетизація природи,
утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого
ставлення до довкілля
- Читати підручник с. 121-124.
- Виразно читати вірш- с.124. Опрацювати й знати ознаки вірша на с .122.
- Перевірити себе. Експрес-тест № 6 https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/perevirte-sebe/ekspres-testi-do-ekspres-urokiv/
- Відповісти на запитання 1-6 на с. 125 - усно.
Урок 4.02.2025
Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».
Мої поради героям казки
Урок 31.01.2025
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини
Урок 28.01.2025
Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя
1. Заишіть тему
Ви вже прочитали твір?
Тоді виконайте вправу:
2. Подивіться відеоурок та виконайте завдання
Записати у зошит персонажів
Домашнє завдання
1. Дочитати твір у підручнику: с. 109 -116 2. Виконати завдання з карток
усно
Урок 24.01.2025
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки
На допомогу учням
Слухати аудіокнигу:
Урок 17.01.2025
Оскар Вайльд. «Хлопчик-Зірка». Шлях ХлопчикаЗірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя
Урок 14.01.2025
Оскар Вайльд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя
Урок 27.12.2024
Оскар Вайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки
1. Запишіть тему уроку
2. Прочитайте за підручником біографію Оскара Вайльда (ст. 73-74) і випишіть 5 цікавих фактів про письменника.
2. Знайомимося зі змістом твору.
Домашнє завдання
1. Прочитайте казку "Хлопчик-зірка": с.77-92
2. Прочитайте казку і складіть до неї сюжетний ланцюжок, виконавши вправу https://learningapps.org/view8367282
На допомогу учням: послухайте казку
Урок 6.12.2024
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники.
ТЛ: Тема, ідея художнього твору
1. Перейдіть за покликанням і перевірте свої знання (авторка О. Залізницька)
Сюжет. Подорож Герди.
2. Розгляньте картки
Домашнє завдання
Перейдіть за покликанням і виконайте медіазавдання 7 с. 9-10, пронумеруйте відповіді-світлини, надішліть відповіді вчителю у вигляді файлу чи презентації.
Урок 29.11.2024
Утвердження дружби та вірності в казці Ганса-Крістіана Андерсена «Снігова королева»
Запишіть. Сюжет – це розвиток подій у художньо-му творі.
4. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
5. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання
6. Народна мудрість також цінує мудрість, люди склали багато прислів'їв про дружбу. Перевірте, чи знайомі ви з ними.
7. Поясніть, що саме протиставлено в цих двох символах. Хто з героїв твору втілює їх у собі. Пригадайте, що такий прийом протиставлення називається антитеза
- Прочитайте 4,5 розділи казки: с. 59-65
- Написати міні-твір: «Як Герда показала, що справжня дружба може подолати все».
Урок 22.11 2024
Ганс-Крістіан Андерсен (1905-1875). Сторінки життя і творчості письменника.
Боротьба добра і зла в казці «Снігова королева»
- Прочитайте в підручнику про письменника: с.47-51, та перше, друге й третє оповідання казки https://shkola.in.ua/2587-zarubizhna-literatura-5-klas-nikolenko-2022.html на с.52-59.
- Послухайте казку: Слухати аудіокнигу "Снігова королева"
Урок 15.11.2024
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки
Розгадай ребуси
Вікторина "Відгадай казкового героя"
Урок 8.11.2024
Урок позакласного читання. Казки народів світу.
Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
1. Знайомство з традиціями Китаю і китайською народною казкою "Пензлик Маляна"
Культура Китаю
2. Розташуйте ілюстрації до казки в правильному порядку. Демонстрація власних ілюстрацій. Пригадайте, що і в якому порядку малював хлопчик
3. Перевірте, чи уважно ви читали казку. Перейдіть за покликанням і зіграйте в гру
4. Перевірте себе. Дайте відповіді на запитання вікторини
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості
1. Перевірте, наскільки уважно ви читали казку минулого уроку. Виконайте вправу, запишіть план у зошит.
2. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
3. Аналізуємо казку. Дайте відповіді на запитання підручника (ст. 38-39, 1-4)
4. Підбиваємо підсумки уроку
- Підготуйте усний переказ казки "Пані Метелиця"
- Виконайте завдання фотоквеста О.В.Гвоздікової, надішліть
Урок 11.10.2024
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки
1. . Запишіть в зошитах тему уроку і визначення:
Антитеза – протиставлення двох понять у літературі, контрастних явищ, образів.
Послухайте казку
2. Перегляньте презентацію
Пригадайте казку
Гра «Лови помилку»
3. Встановіть послідовність подій у казці
4. Виконайте вправу: поєднайте риси характеру героїнь
5. Робота з табличкою
Завдання
Визначте, як діють падчірка та удовина дочка, коли стикаються з перешкодами
Вчинки | Падчірка | Удовина дочка |
Відношення до хатньої роботи |
|
|
Потрапляння у чарівний світ пані Метелиці |
|
|
Ставлення до печі |
|
|
Ставлення до яблуні |
|
|
Відношення до роботи, яку загадала пані Метелиця |
|
|
6. Запишіть характеристику героїнь
Подібні образи в українських казках: пасербиця і рідна донька, ледача і працьовита дівчина (або парубок) - це мандрівний сюжет (с. 31 підручника)
Домашнє завдання
Записувати лише відповіді. Наприклад: 1. ...ниткою
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм - відомі збирачі німецьких народних казок.
Значення їх діяльності у збереженні фольклору.
Казка "Пані Метелиця"
1. Розв'яжіть ребуси і назвіть казки братів Ґрімм. Які з них ви читали? З якими хотіли б познайомитися?
2. Стисло переказувати зміст казки.
Японська народна казка "Момотаро, або Хлопчик-Персик". Національний колорит японських казок
1. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням https://learningapps.org/view22199924і пригадайте послідовність подій в казці
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»
- Роздивіться картку О.Залізницької
- Подивіться експрес-урок за покликанням.
- Прочитайте текст японської народної казки "Момотаро, або Хлопчик-персик" в підручнику ( с. 23-25) або перейдіть за покликанням і прослухайте казку, слідкуючи за підручником.
- Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію.
- Аналізуємо казку. Роздивіться й прочитайте картку О.Гвоздікової
- Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
Виконайте завдання з картки в зошиті.1. Встановіть правильну послідовність подій, запишіть відповіді у вигляді коду, як показано на картці. 2. Випишіть слова з хмаринки слів, що підходять Момотаро.
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність
- Прочитайте. Підручник: с. 13-16.
- Перегляньте відео за посиланням
- Роздивіться, опрацюйте картки (авторка О.Аброскіна)
- Повторіть вивчений матеріал за карткою
- Перевірте себе за допомогою гри
- Послухайте казку: за посланням. Скажіть, до якого виду казок вона належить.
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості
Підписуємо його за зразком:
Зошит
із зарубіжної літератури
учня (учениці) 5 - А(Б) класу
ЗОШ І-ІІІст.№ 1
(прізвище, ім’я у родовому відмінку)
Домашнє завдання
1. Запишіть 3 прислів’я про книгу в зошит, сфотографуйте, прикріпіть до завдання і надішліть для перевірки.
2023-2024 н.р.
Урок 29.05. 2024
Урок 24.05.2024
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року
Урок 22.05.2024
Урок додаткового читання. Джоан Ролінґ "Гаррі Поттер і філософський камінь"
Ознайомитись з МАТЕРІАЛОМ УРОКУ https://vseosvita.ua/lesson/start/hzxf675
та/або довідкою ТУТ
Аудіокнига (скорочено) https://youtu.be/wfvx-I0vug4?si=nOimAqLr92p5KCn3
Дивитись художній фільм за романом ТУТ
Урок 15.05.2024
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Чарівність художнього світу твору
Онлайн урок (Н. Рудніцька)
2) Намалювати малюнки до твору, підписати обов'язково, який епізод зобразили або кого. 3) Перегляньте на блозі та в підручнику, повторіть матеріал з таких тем: "Лускунчик і Мишачий король" Е.А.Т. Гофман, "Полліанна" Е.Портер, "Пригоди Тома Соєра" Марк Твен, "Комета прилітає" Туве Янсон. Можна перевірити себе також експрес-тестами https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/perevirte-sebe/ekspres-testi-do-ekspres-urokiv/
Урок 10.05.2024
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Казкові персонажі, утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Домашнє завдання
- Вікторина (тести)
- Завдання з картки
- Вікторина (тести)
- Завдання з картки
Урок 8.05.2024
Туве Маріка Янсон Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
- Подивитись експрес-урок https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ekspres-uroki/t-yanson-kometa-prilitaye/
- Виконати Д/З з експрес-уроку.
- Читати підручник : стор. 253-263, знати зміст.
- Послухати аудіотекст( уривкок 1 і 2 з твору "Комета прилітає)
Урок 3.05.2024
Урок розвитку мовлення (письмово). Створення фанфіку за темами «Том Соєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Соєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Соєра» тощо
1. Повторення анкет-характеристик головних героїв творів (Матеріал Калини А.І)
Анкета-характеристика Тома Сойєра
Ім’я, прізвище | Том Сойєр |
Місце проживання | м. Сент-Пітерсберґ |
Батьки, опікуни, родина | Батьків немає, виховувала тітка Поллі, сестра матері |
Вік | 10–12 років |
Освіта | Навчається у школі, відвідує недільну школу при церкві |
Пригоди | Відвідування вночі цвинтаря, став свідком страшного злочину; утік на безлюдний острів; шукав скарбів; загубився в печері; знайшов скарб |
Вчинки | Сміливо свідчив у суді, порушивши клятву другові заради справедливості й милосердя; підтримував Беккі, коли загубилися в печері, зрештою знайшов вихід, урятував себе і її |
Риси характеру | Трохи бешкетливий, нерозважливий, справедливий, чесний, фантазер, благородний, людяний, кмітливий, веселий, розумний, вірний у дружбі, витривалий, романтичний шукач пригод |
Ставлення до друзів | Може пожартувати над друзями; відданий друзям, але в серйозних випадках діє справедливо, благородно, відповідно до совісті й здорового глузду; чутливий; подбав про те, щоб хтось порадів поверненню не лише його, а й бездомного друга Гека |
Ставлення інших героїв до нього | Тома люблять усі, навіть ті, кому він інколи завдає неприємностей, клопоту (як тітка Поллі); довіряють, покладаються на нього (як Беккі й інші) |
Анкета-характеристика Полліанни
Ім’я | Полліанна. Мама назвала її на честь сестер: Поллі + Анна |
Місце проживання | Захід США, містечко Белдінґсвіль на сході США |
Батьки, опікуни | Батько — священик-місіонер. Їх разом із матір’ю рано не стало. Виховувала спочатку Жіноча допомога, потім узяла на виховання сестра матері тітка Поллі Гаррінґтон |
Вік | 11 років |
Освіта | Навчалася в школі |
Риси характеру | Добра, співчутлива, милосердна, весела, діяльна, балакуча, кмітлива, спритна, любить природу, все красиве, товариська, спостережлива, чутлива, життєрадісна, мужня |
Вплив на життя й долі людей | Ненсі завдяки їй полюбила своє ім’я; тітка Поллі стала не такою суворою, знайшла своє щастя, як і лікар Чилтон, Джон Пендлтон, Джиммі, місіс Сноу та багато інших |
Мрії Полліанни | Щоб усі люди були щасливими, раділи з того, що є, боролися за своє щастя й були більш уважними одне до одного |
Сенс гри в радість Полліанни | Бачить в усьому радість, намагається навіть у скрутній, тяжкій ситуації знайти, з чого порадіти. Коли їй у подарунок прислали замість ляльки милиці, батько допоміг зрозуміти, чому можна порадіти: тому, що їй це не потрібне |
Чому навчила дорослих і дітей | Дорослих і дітей навчила радіти життю, допомагати одне одному, бути відкритішими, чутливішими до чужого горя й чужих проблем |
2. Порівняльна робота
Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Полліанни
Том Сойєр | Полліанна |
Спільне | |
Приблизно одного віку, сироти, виховуються в родичів; навчаються в школі; розумні, веселі, дружелюбні, сміливі; активно впливають на оточуючих | |
Відмінне | |
Бешкетливий, вигадник; живе, оточений любов’ю рідних; прагне різних пригод, потрапляє в небезпечні ситуації, здатен на нерозсудливі вчинки, що приносять великі переживання для близьких людей; легко закохується, заради цього може йти на всілякі жертви | Спокійна, вдумлива, спостережлива; дбає про людей, домагається їх прихильності своєю любов’ю, відданістю, життєрадісністю, прагненням усім допомогти, всіх зробити щасливими; її гра в радість підтримує багатьох жителів міста, змінює їх життя на краще; потім, коли з Полліанною трапляється нещастя, вони її підтримують, допомагають здолати відчай і перемогти
|
- Фанфік — жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору для читання іншими фанатами, який не має при цьому комерційної мети.
- Фанфік (також фенфік; від англ. Fan — прихильник та fiction — художня література) — це різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва , літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі (як правило, літературному чи кінематографічному), що використовує його ідеї, сюжет або персонажів.
Записати в зошити (картки Яровенко Л.В.):
«Інструкція до створення фанфіку»
- Вирішіть, з якого твору ви хочете створити фанфік, виберіть головних персонажів, уявіть загальний сюжет і настрій фанфіків. Чи хочете ви написати гумористичну розповідь або ваш твір буде оповідати про трагічну смерть героя?
- Розпишіть сюжет за пунктами. Важливо, щоб ви чітко уявляли, куди і в який час відправиться ваш герой, у кого закохається, з ким стане ворогами, який артефакт знайде і де втратить свій мобільний телефон. Інакше вам не уникнути неузгодженостей і втрачених дрібниць.
- Позначте для себе головні риси характеру взятих вами персонажів.
- Виберіть спосіб створення фанфіку.
- Після того, як ви закінчили свій твір, перечитайте його ще раз: так ви будете краще бачити всі помилки.
- Придумайте йому назву, напишіть «шапку», в якій вкажіть жанр, діючих персонажів, рейтинг, короткий опис.
- Напишіть, кому належать оригінальні персонажі.
Домашнє завдання
1. Створити фанфік - написати продовження історії Тома Соєра, або Гекльберрі Фінна, або Полліанни, чи Тома й Полліанни. Заголовок можна використати свій або ж з теми уроку.
2. За бажанням створити малюнки, комікси про героїв.
Урок 01.05.2024
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим
Урок 26. 04.2024
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими
Урок 24.04.24
Марк Твен «Пригоди
Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси
характеру Тома, що розкриваються в
стосунках з іншими
Послухати уривки з розділів 7, 31, 32 в Адіохрестоматії
Урок 19.04.2024
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» . Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів
Експрес-урок "Марк Твен "Пригоди Тома Соєра"
Домашнє завдання
Послухати декілька разів відеоурок, уміти розповісти про пригоди Тома Соєра.
Прочитати підручник с. 231-235.
Слухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/watch?v=ve7DfBrC3gw
Урок 17.04.2024
Елеанор Портер«Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що
змінює світ на краще
Відеоурок
Відеопрезентація Художні засоби розкриття образу ПолліанниУрок 12.04.2024
Елеанор Портер «Полліанна». Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною
Виконайте вправу на с.10 https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/03/Hmari-sliv_N.-Bazilska.pdf
Домашнє задання
Дочитати твір "Поліанна" до кінця, тобто до с. 224. Добре знати текст. Уміти переказати події, уміти знайти в тексті підтвердження того, про що розповідаєте.
Виконати вправу, надіслати скрін: https://learningapps.org/display?v=px3pt3ojk17
Урок 10.04.2024
Елеанор Портер «Полліанна»Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей
- Читати с. 210-219 . Уміти розповідати про героїню твору, як вона змінює життя містечка
- Скласти схему-кластер "Полліанна"
Урок 5.04.2024
Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» Провідні ідеї твору
Урок 3.04.2024
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини
Казка про твердий горіх Кракатук і принцесу Пірліпат. Послухайте.

- Чого вчить казка “Лускунчик і мишачий король”?
Домашнє завдання
Літературний диктант №17 -с.18 https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/wp-content/uploads/2021/11/Lit-diktanti_Literaturni-diktanti-25-11-21-1.pdf
Урок 20.03.2024
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці
Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів
Урок 6.03.2024
Ернест Сетон-Томпсон
«Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин
- Виконай вправу: https://learningapps.org/view4678063
- Придумай свою кінцівку оповідання "Лобо"
- Дай відповідь на запитання: «Як знайомство з творчістю Е.Сетона – Томпсона вплинуло на моє ставлення до дикої природи»
1.03.2024
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин,розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках
Подивіться відеоурок
Виконайте вправу
Урок 28 лютого
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946).
«Лобо». Авторські спостереження за
світом
природи
НА ДОПОМОГУ УЧНЯМ
Слухати аудіокнигу: https://youtu.be/MIXVdhlW6_M?si=4KORb0-ttp6cOOXC
Урок 23 лютого
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і
цінності
людського життя. Ідея відповідальності
людини за природний
світ
По слідах Мауглі
Чиї слова
Урок 21.02. 2024
Редьярд Кіплінг
«Мауглі». Яскравість характерів
персонажів-тварин, утілення в них
людських рис
Урок 16.02.2024
Редьярд Кіплінг (1865–1936).
«Мауглі». Історія хлопчика, якого
виховали тварини, його дружба з ними.
Сміливість, кмітливість, доброта
Мауглі
Урок 14.02.2024
Зарубіжні поети про природу.
Дж. Кітс
(1795-1821) «Про
коника та
цвіркуна»
Поетизація природи,
утвердження
зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого
ставлення
до довкілля

- Читати підручник с. 121-124.
- Виразно читати вірш- с.124. Опрацювати й знати ознаки вірша на с .122.
- Перевірити себе. Експрес-тест № 6 https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/perevirte-sebe/ekspres-testi-do-ekspres-urokiv/
- Відповісти на запитання 1-6 на с. 125 - усно.
Урок 9.02.2024
Урок 7.02.2024
РЗМ за твором Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"
Урок 2.02.2024
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у казці. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору
Домашнє завдання
Урок 31.01.2024
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини


Урок 26.01.2024
Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя
1. Заишіть тему
Ви вже прочитали твір?
Тоді виконайте вправу:
2. Подивіться відеоурок та виконайте завдання
Записати у зошит персонажів
Домашнє завдання
1. Дочитати твір у підручнику: с. 109 -116 2. Виконати завдання з карток
усно
Урок 24.01.2024
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки
На допомогу учням
Слухати аудіокнигу:
Урок 19.01.20
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня
Урок 17.01.2024
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя
Урок 6.12.2023
Урок 29.11.2023
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності
- Прочитати 3,4,5 розділи казки: с. 57-65
- Виконати вправу: https://learningapps.org/view27243885
- За бажанням намалювати малюнок чи комікс до казки.
Урок 22.11 2023
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці
- Прочитайте в підручнику про письменника: с.47-51, та перше й друге оповідання казки https://shkola.in.ua/2587-zarubizhna-literatura-5-klas-nikolenko-2022.html с.52-57.
- Послухайте казку: Слухати аудіокнигу "Снігова королева"
Урок 15.11.2023
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки
Розгадай ребуси
Вікторина "Відгадай казкового героя"
Урок 8.11.2023
Урок позакласного читання Казки народів світу . Арабська казка «Розповідь про царя Шахріяра». Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
2. Культура Китаю
Урок 11.10.2023
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки
1. Послухайте казку
2. Перегляньте презентацію
Пригадайте казку
Гра «Лови помилку»
Ø Пасербиця виконувала всю
роботу,пряла пряжу.
Ø Мачуха розсердилася на
дівчину,що та випустила починок у криницю,і наказала їй напрясти вдвічі більше.
Ø Бідна дівчина пішла з
горя світ за очі.
Ø Пасербиця спочатку
побачила яблуню,яка попросила обтрусити з неї яблука,і допомогла потім печі.
Ø Пасербиця повинна була
добре збивати подушки пані Метелиці.
Ø За сумлінну працю пані
Метелиця винагородила пасербицю,давши їй золото.
Ø Рідна дочка вдови
допомогла печі та яблуні й добре працювала в пані Метелиці.
Ø Метелиці дуже
сподобалася ледача дівчина , і вона вирішила її винагородити.
3. Встановіть послідовність подій у казці
4. Виконайте вправу: поєднайте риси характеру героїнь
5. Запишіть характеристику героїнь
Подібні образи в українських казках: пасербиця і рідна донька, ледача і працьовита дівчина (або парубок)
Домашнє завдання
Урок 4.10.2023
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка "Пані Метелиця"
Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки
Записати в зошит героїв казки.
Урок 13.09.23
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність
Перегляньте відео за посиланням
Перегляньте відеопрезентацію
Підручник: с. 13-16.
Урок 4.09.2023
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості
ЛЬЮЇС КЕРРОЛЛ "АЛІСА В КРАЇНІ ДИВ"
Прочитати повість-казку
Аудіо книга:
розділ 1-2: https://youtu.be/0xVd7Ios4WM
розділ 3-4: https://www.youtube.com/watch?v=uCJFiqCwh0g&t=17s
розділ 5-6: https://www.youtube.com/watch?v=GXVzybjTaNk&t=9s
розділ 7-8: https://www.youtube.com/watch?v=wm4CYzrw9Ro
розділ 9-10: https://www.youtube.com/watch?v=u0s77QLeq1Q
розділ 11-12: https://www.youtube.com/watch?v=IEmKJ2jdeCE
Переглянути відео
Анкета повісті-казки Л.Керролла «Аліса у Країні Див»
3. Рукописна книжка, подарована Кєрроллом Алісі Ліддел мала назву «Пригоди Аліси під землею». Автор наклеїв на обкладинку світлину семирічної Аліси Лідделл, підкреслюючи вік своєї літературної героїні.
4. Жанр. Повість-казка
5. Тема. Дивовижні, фантастичні пригоди дівчинки Аліси вві сні
6. Ідея. Слід прагнути до пізнання світу, мріяти, бути чесним та сміливим, цінувати прості радощі життя, щасливе дитинство.
7. Герої. Головна героїня – семирічна дівчинка Аліса. Другорядні: Білий Кролик, Чеширський Кіт, Казна-Що-Не-Черепаха, Капелюшник, Герцогиня, Березневий заєць, Соня, Блакитна Гусінь, Грифон, Чирвовий Валет, Королева сердець, Король сердець, Додо, Ящур Крутихвіст
8. Художні особливості мови. Наявність парадоксів, нонсенсу, каламбурів, пародій на вірші, гри слів, фразеологізмів та ін.
9. Композиція твору. Твір складається з 12 розділів:
Вступний вірш
1) Униз і вглиб кролячою норою
2) Озеро сліз
3) Гасай-Коло та Довгий Хвіст
4) Кролик крутить Крутихвостом
5) Що порадила гусінь
6) Порося та перець 7) Божевільне чаювання
8) Королевин крокет
9) Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи
10) Омарова кадриль
11) Хто вкрав пиріжки
12) Свідчить Аліса
Мультфільм УСІ серії
Кінофільм Дивитися тут
Перевір свої знання
3. Вправа Перший мільйон
4. Вправа
Склади пазли
Туве Янсон "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору. Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Туве Маріка Янсон Повість-казка «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору
Туве Маріка Янсон Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Чарівність художнього світу повісті-казки про мумі-тролів
Домашнє завдання
Підручник: с. 243-252Виконай вправу Біографія Туве Янсон
Розшифруй анаграму Хто мешкає в долині Мумі-тролів?
Марк Твен
Пауль Маар " Машина для здійснення бажаннь, або Суботик повертається в суботу"
АУДІОКНИГА
Читати підручник: с. 278-284
Туве Янсон "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору. Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Чарівність художнього світу повісті-казки про мумі-тролів
Читати онлайн-текст твору "Капелюх Чарівника (Диво-капелюх)"Підручник: с. 276-282Виконай вправу Біографія Туве Янсон
Розшифруй анаграму Хто мешкає в долині Мумі-тролів?
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору
- Переглянути презентацію НАТИСНИ ТУТ
- Виконати інтерактивні вправи:
Характеристика образу містера Вонки
Роальд Дал (1916 - 1990)
"Чарлі і шоколадна фабрика"
Персонаж і герой літературного твору
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій
шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом
твору
Туве Янсон "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору. Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Чарівність художнього світу повісті-казки про мумі-тролів
Читати онлайн-текст твору "Капелюх Чарівника (Диво-капелюх)"Підручник: с. 276-282Виконай вправу Біографія Туве Янсон
Розшифруй анаграму Хто мешкає в долині Мумі-тролів?
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору
Характеристика образу містера Вонки
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору
Роальд Дал (1916 - 1990)
"Чарлі і шоколадна фабрика"
Персонаж і герой літературного твору
Контрольна робота
Сила творчої уяви
Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"
Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі
Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"
Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Соєр, Гекльберрі Фінн та ін)
4. Скласти сенкан про головну героїню
5. Виконати тести join.naurok.ua Код доступу 1346686
"Льюїс Керролл, «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди
АЛІСА
|
Риси характеру |
Епізод тексту |
|
Допитливість, цілеспрямованість |
Переслідування Білого Кролика |
|
Цікавість, полюбляє пригоди |
Гонитва за Білим Кроликом. Політ через кролячу нору. Бажання потрапити в
чарівний сад |
|
Сміливість |
Політ через кролячу нору. Не боїться випробувань. Не лякається Герцогині та Королеви |
|
Живе у світі фантазій |
Роздвоюється, фантазує, любить вдавати двох осіб
одночасно |
|
Спостережливість |
Помічає в інших як хороше, так і погане |
|
Чемність, ввічливість |
Спілкування з Мишею, Чеширським Котом, Гусінню |
|
Розум, здоровий глузд |
Навіть в чарівному світі не втрачає здорового
глузду |
|
Людяна, співчутлива, милосердна |
Турбується про дитинча Герцогині. Переживає за
підданих королеви, яким та наказала відрубати голови |
|
Волелюбна, зберігає почуття власної гідності |
Не принижується перед Королевою, вважає її
смішною. Не дозволяє собою керувати, маніпулювати |
|
Рішуча, схильна до ризику |
Експерименти з їжею та питвом, що регулюють зріст |
|
Правдива |
Говорить у вічі іншим, що про них думає |
|
Оптимістична, доброзичлива |
«Що сталося б з днем і ніччю, якби земля
оберталася навколо швидше, ніж один раз на добу?» |
|
Освічена, але часто верзе дурниці |
Постійно говорить дурниці, але знає декілька мов,
орієнтується в історії, плутає, але намагається вивчити таблицю множення |
Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.
1. Перший рядок – тема (1 іменник).
Аудіокнига:
розділ 1-2: https://youtu.be/0xVd7Ios4WM
розділ 3-4: https://www.youtube.com/watch?v=uCJFiqCwh0g&t=17s
розділ 5-6: https://www.youtube.com/watch?v=GXVzybjTaNk&t=9s
розділ 7-8: https://www.youtube.com/watch?v=wm4CYzrw9Ro
розділ 9-10: https://www.youtube.com/watch?v=u0s77QLeq1Q
розділ 11-12: https://www.youtube.com/watch?v=IEmKJ2jdeCE
Мультфільм УСІ серії
Кінофільм Дивитися тут
Урок 19 березня
Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див"
|
Герой |
Визначна риса |
Поведінка, що доводить рису характеру |
|
Білий Кролик |
Боягуз, панікер, метушливий |
Поведінка тривожна, постійно біжить кудись, постійно боїться Королеви |
|
Гусінь |
Філософський спокій |
Навчає Алісу жити в Країні Див. її порада Алісі - «Май терпець» |
|
Казна-Що-Не-Черепаха |
Жалюгідність |
Жаліється на своє навчання «І всі ми маємо найкращі у світі атестати
неуків» |
|
Чеширський Кіт |
Загадковість |
- Чи не були б ви такі ласкаві сказати, як мені звідси вибратися? - Залежить, куди йти, - відказав Кіт. - Власне, мені однаково, куди йти... - почала Аліса. - Тоді й однаково, яким шляхом, - зауважив Кіт. -... аби лиш кудись дійти, -докінчила Аліса. - 0, кудись та дійдеш, - сказав Кіт. - Треба тільки достатньо пройти |
|
Капелюшник |
Дивакуватість, дивацтво |
невпопад продовжує діалог |
|
Герцогиня |
Злість, бажання повчати |
Постійно наполягає на своєму, повчає Алісу: «Мораль є у всьому, треба
тільки вміти її знайти» |
|
Королева |
Злість, роздратованість,
свавільність, жорстокість (свавільність -схильність діяти на свій розсуд, не
зважаючи на думку, бажання інших) |
Постійно всім погрожує: «Відтяти їй голову!», «Усі на свої місця!» |
Синтез (поєднання) фольклорних елементів у творчості О.С.Пушкіна
Олександр Сергійович Пушкін( 1799-1837) Вступ до поеми "Руслан і Людмила"
Домашнє завдання.
Арабська народна казка "Синдбад-мореплавець". Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці
**************************************************
Урок позакласного читання
Пауль Маар " Машина для здійснення бажаннь, або Суботик повертається в суботу"
Урок узагальнення та систематизації матеріалу, вивченого протягом року
Урок 21 травня
Контрольна робота з теми"Сучасна література. У колі добрих героїв"
Туве Янсон "Капелюх чарівника"
Туве Янсон "Капелюх чарівника"
Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика". Підсумковий урок
За бажанням:
1. Переглянути відеоурок «Образ містера Вонки. «Чарлі і шоколадна фабрика»» Образ містера Вонки
Персонаж
|
Портрет
|
Риси характеру, вчинки
|
Батьки, родина
|
Винагорода
|
Персонаж і герой літературного твору
• Види персонажів. Персонажами можуть бути люди, тварини, олюднені образи речей, явища природи тощо. За своїм призначенням у сюжеті персонажі бувають головні (які впливають на розвиток сюжету, виконують провідну роль у розвитку подій) і другорядні (які не впливають на розвиток подій, але необхідні для розуміння головних персонажів, середовища тощо).
Урок 9 квітня
Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"
2. Переглянути Експрес-урок за підручником ( с. 259-264).
3. Послухати виразне художнє читання вірша
4. Виконати тести join.naurok.ua
Код доступу 227148 Завдання необхідно виконати до 14 квітня 22:00
Уроки 2, 7 квітня
Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див"
Домашнє завдання (2 - 7 квітня)
Л.Керролл "Аліса": код доступу 260353
1. Пригадати, доопрацювати матеріал попередніх уроків (дивитись на сторінці "Дистанційне навчання")
2. Виконати тести join.naurok.ua















.png)



.jpg)























































































































































Немає коментарів:
Дописати коментар