Дистанційне навчання
2023-2024 н.р.
Урок 16.05.2024
Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Тема смерті і життя, відповідальність
Урок 9.05.2024
Джон Майкл
Грін
(нард 1977) – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді,
відеоблогер. «Провина зірок» -
розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини
- Переглянути експрес-урок
- "Провина зірок" аудіокнига скорочено. Джон Грін
- Записати паспорт твору.
- Читати твір
- Переглянути фільм "Винні зірки" за романом Дж. ґріна
- Тести: https://vseosvita.ua/test/start/pvv268
- Виконати вправу (кросворд): https://learningapps.org/view11906176
Урок 25.04.2024
Короткі відомості про Милорада Павича (1929-2009). Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму
Складімо літературний паспорт твору.
Рік написання: 1998.
Жанр: оповідання.
Літературний рід: епос.
Тема: зображення цікавого перехрещення доль двох людей.
Ідея: паралельне прочитання історії Давнього Єгипту та сучасності.
Головні герої: панна Хатчепсут – продавчиня в магазині жіночої спідньої
білизни; пан Давид Сенмут – архітектор; пан в шкіряному пальто;
колишня дружина пана Давида Сенмута.
Підзаголовок: інтернет-оповідання (Новаторським є авторське
визначення жанру твору — оповідання для комп’ютера й циркуля, для
прочитання якого необхідний комп’ютер. Цим автор прагне не лише
заінтригувати читача, а й задає правила прочитання — по колу, оскільки
з часом нічого не змінюється у світі, у якому людина почувається
ізольованою, самотньою, відчуженою.)
Сюжет твору. Він є особливим, оскільки автор пропонує декілька його прочитань,
дає змогу читачеві самому обирати послідовність розділів для читання. Існує
щонайменше чотири способи (послідовності) прочитання оповідання.
Матеріал у підручнику: с.171-175
Урок 18.04. 24
Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії ІІ пол. ХХ ст.
Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки
Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.
- сутність явища;
- часові межі;
- ознаки ;
- представників та їхні твори. Надіслати.
- Опрацювати матеріал на блозі, в підручнику- с. 160-162.
- Записати в зошити пам'ятки "Театр абсурду", "Постмодернізм", зазначивши:
- Надіслати.
Урок 4.04.2024
Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії Г.Г.Маркеса (1927-2014). Специфіка «магічного реалізму» Г.Г.Маркеса. Синтез реального і фан-тастичного в оповіданні «Стариган із крилами»
- Прочитати "Стариган з крилами"
- Аудіокнига: слухати: https://www.youtube.com/watch?v=S2pA2c3cwCI
- Опрацювати матеріал підручника: с. 141-142, 149-151.
- Переглянути експрес-урок.
Урок 21. 03.2024
Образ Сантьяго. Символіка образів. Сенс фіналу та назви повісті. Новаторство прози Е.М. Гемінгвея, особливості оповіді, «принцип айсберга» та ін. Ознаки притчі у повісті
Урок 14.03.2024
Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХст.
Ернест Міллер Гемінгвей. Віхи життя і творчості митця. «Кодекс честі» героїв Г.М.Гемінгвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море»
Прочитати повість "Старий і море": https://uabook.com.ua/book/staryj-i-more/#epub_reader_frame Підручник: с. 141-146. Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=32m-DeWAYEE Скласти паспорт твору
Урок 22.02. 2024
Віхи життя й творчості Пауля Целана (1920-1970). «Фуга смерті» - один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі
Урок 15. 02.2024
Урок 8.02.2024
Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художні практика. Бертольт Брехт (1898-1956) – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі
Урок 1.02.2024
ПЧ
Урок 25.01.2024
Дж. Орвелл «Скотоферма». Система образів. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця
Урок 18.01.2024
Розвиток жанру антиутопії у ХХ ст.: ознаки та представники.
Зв'язок творчості Дж. Орвелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця
Урок 07.12.2023
Збірки Гійома Аполлінера «Алкоголі. Вірші 1898-1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка і водограй») . Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Г. Апполінера
30.11.2023
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.
Гійом Аполлінер (1880-1918) – поет авангардист. Зв'язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині літератури
Від прози початку ХХ століття перейдемо до знайомства з поезією першої половини ХХ століття.
ПРИГАДАЙТЕ
- Які ознаки модернізму виявилися в європейській прозі на початку ХХ століття?
- Яку роль, на вашу думку, відіграє поезія для розвитку духовного та емоційного світу людини?
А тепер познайомимося з безліччю течій, шкіл, груп, які виникли на початку ХХ століття.
Модернізм - загальна назва напрямів мистецтва та літератури кінця XIX - поч. XX ст., що відображували кризу буржуазної культури і характеризували розрив із традиціями реалізму та естетикою минулого. Модернізм виник у Франції наприкінці XIX ст. (Ш.Бодлер, П. Верлен, А.Рембо) і поширився в Європі, Росії, Україні. Модерністи вважали, що не треба шукати у творі мистецтва якоїсь логіки, раціональної думки. Тому мистецтво модернізму і носило переважно ірраціональний характер.
Модернізм - це соціальне бунтарство, а не тільки революція у царині художньої форми, бо спонукав до виступу проти жорстокостей соціальної дійсності та абсурдності світу, проти гноблення людини, обстоюючи її право бути вільною особистістю. Модернізм протестував проти грубого матеріалізму, проти духовного звиродніння та вбогості, тупої самовдоволеної ситості. Однак, протестуючи проти реалізму, модернізм не відкинув всіх його досягнень, а навіть використав їх, розвивав та збагачував у своїх пошуках нових шляхів у мистецтві.
ВИСНОВОК
Духовну атмосферу кінця XIX - початку XX ст. визначав глобальний переворот у мистецтві, водночас утворення численних течій і шкіл сприяло розквіту модернізму, а також спонукало до нових художніх шукань та вияву мистецької індивідуальності в наступні десятиліття.
Домашнє завдання
Уявіть, що ви представляєте одну з літературних течій ХХ ст, сформулюйте її творчі принципи. Створіть рекламний постер.
А. Камю. Роман «Чума». Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій
Урок 9.11.2023
Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума». Віхи життя й особливості світогляду А. Камю.
Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція
2. Подивіться навчальне відео "Біографія А.Камю"
2. Подивіться навчальне відео "Біографія А.Камю"
5. Прослухайте книгу за цим посиланням або прочитайте онлайн за посиланням 6. Випишіть героїв твору та їхній фах
6. Випишіть героїв твору та їхній фах
Виконати тестові завдання
Урок 26.10.2023
Образ
Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність
Творча робота за оповіданням Франца Кафки «Перевтілення»
(написання есе)
Перейдіть за посиланням і опрацюйте презентацію
♦ Доведіть, що «Перевтілення» належить до експресіонізму. Які ознаки експресіонізму ви можете назвати?
♦ Уявіть, що на комаху перетворилася Ґрета Замза. Чи могло таке трапитися з нею? Чому ви так уважаєте?
♦ На вашу думку, як розвивалися б події у новелі, якби катастрофа сталася саме з Ґретою?
♦ Чому взагалі відбулося таке перевтілення? Як змінилися люди внаслідок перетворення Ґреґора? Зробіть висновок.
♦ Що таке метафора? Наведіть центральну метафору твору «Перевтілення».
♦ Чому, перетворюючи Ґреґора на комаху, Кафка зберігає йому розміри людського тіла?
♦ Поясніть назву новели «Перевтілення»
♦ Які почуття викликало у вас оповідання Ф. Кафки «Перевтілення»?
♦ Над чим ви замислилися?
2. Перегляньте експрес-урок. Запишіть конспект.
3. . Напишіть твір-есе ""Що ти знаєш про мій біль, що я знаю про твій?" за новелою Ф.Кафки "Перевтілення.
Урок 19.10.2023
Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі
1. Історія написання новели «Перевтілення"
Писати «Перевтілення» Кафка почав 17 листопада 1912 р. Спочатку замислена як невеличка оповідка, яку Кафка планував написати дуже швидко, новела розросталася; її було завершено тільки 7 грудня. Зміст її значною мірою ґрунтується на автобіографічному матеріалі, зокрема взаємини перевтіленого Ґреґора Замзи із власною родиною ретельно відтворюють непрості стосунки, що склалися в Кафки з рідними, здебільшого з батьком. Із-поміж літературних джерел «Перевтілення» передусім називають Овідієві «Метаморфози» та повість Ф. М. Достоєвського «Двійник». «Метаморфози» містять понад 200 поетичних розповідей про перевтілення, а дія повісті Достоєвського починається так само, як новела Кафки: із пробудження героя, який незадоволений службою й не може зрозуміти, сон це чи реальність.
Оповідання вийшло друком 1915 р. На обкладинці мала міститися ілюстрація, замовлена художникові Оттоману Шпарке, і саме з цього приводу Кафка відправив до видавництва листа, у якому заборонив зображати героя новели у вигляді комахи.
Ім’я кафкіанського персонажа, вочевидь, походить від імені героя роману Якоба Вассермана «Історія юної Ренати Фукс» Ґреґора Замази. Це ім’я Кафка трансформував як криптограму власного ймення.
Поведінка Ґрети щодо Ґреґора має автобіографічну паралель: коли під час розмови батьки висловилися за те, аби Кафка присвячував вільний пообідній час відвідуванню азбестової фабрики, Оттла, яка зазвичай підтримувала брата, пристала на бік батьків. Її вчинок письменник переживав як зраду, навіть замислювався про самогубство.
3. Перегляньте презентацію1 та презентацію 2
4. Д/З. Опрацюйте матеріал підручника: с. 41-44. Виконайте завдання https://justclass.com.ua/hw/28c82f50
Урок 12.10.2023
ПЧ. Кафка. Лист до батька
ПрокоментуватиВиконати завданняПрочитати новелу Ф.Кафки "Перевтілення"https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/02/restomatya-11_restomatya-11.pdf с. 37-54, скласти план твору.
Урок 5.10.2023
Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст.
Ф. Кафка, Дж.Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Життя і творчий шлях Франца Кафки (1883-1924)
Урок 28. 09. 2023
Опозиція Фауст - Мефістофель, діалектичне розв'язання проблеми добра та зла
1. Сам Й.В. Гете сприймав образи Фауста і Мефістофеля у нерозривній єдності. Він вважав, що не тільки сумніви та пошуки Фауста, а й іронія Мефістофеля є сутністю його власного існування. Ця єдність і постійна боротьба протилежних начал у людині і є шляхом її духовного розвитку. Мефістофель творить добро тому, що він не дає людині заспокоїтись, зупинитися, духовно заснути, бо з точки зору просвітників – це найтяжчий гріх. Мефістофель все заперечує, а тому він потрібен людині, бо заперечення – це початок нового шляху, нового пошуку, нової відповіді. Це потрібно людині, яка шукає істину.
- Чим продиктовано поведінку кожного з них?
- Яку роль відіграє Мефістофель у житті Фауста?
- Чи заслуговує Фауст прощення за союз із чортом?
Відповіді на запитання запишіть у зошити.
Перевірка знань join.naurok.ua
Урок 21.09.2023
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. Фауст і Маргарита
Урок 14.09.2023
Урок 4.09.2023
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача
Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Тема смерті і життя, відповідальність
Маркус Френк Зузак "Крадійка книжок"
Література постмодернізму
Постмодернізм - одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ-початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура
Хуліо Кортасар (1914 – 1984). "Менади"
Література ІІ половини ХХ ст - початку ХХІ ст.
Переглянути презентацію ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки
На допомогу учню:
Література постмодернізму
Постмодернізм - одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ-початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура
Хуліо Кортасар (1914 – 1984). "Менади"
ГАБРІЕЛЬ ГАРСІА МАРКЕС "СТАРИГАН З КРИЛАМИ"
Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей
Роман-антиутопія Джорджа Орвелла «1984» як узагальнена картина тоталітарного суспільства.
Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості
Взаємодія трьох світів у творі.Ососбливості композиції ("роман у романі") та оповідної структури. Морально-філософський зміст роману
I. Проблема віри і безвір'я (Роман починається розповіддю про зустріч Невідомого з Берліозом та Бездомним і їхню суперечку про існування Бога. Саме це і є головне етичне питання, яке розкривається у романі. Бог тут мислиться як категорія етична - це міра людської моралі у кожному. Не випадково у кінці Великого балу Воланд промовляє, що "кожному буде дано за вірою його"..)
II. Проблема добра і зла
1. Добро - позитивне в людях і житті. (За позитивне Булгаков вважає моральність, доброту, любов. Найвищим втіленням добра є Ієшуа Га-Ноцрі, який дає світло і правду, істину. Він - втілення любові.)
2. Зло - все, що протистоїть добру. (Перш за все зло - це брехня. Зло - це насильство й аморальність. Міру добра і зла в кожному визначає мораль. Саме тому на покарання заслуговують від команди Воланда ті, хто не втримався на висоті моралі, не витримав спокуси. Таким чином Воланд у Булгакова постає як втілення справедливої кари тим, хто забуває про мораль. Отже, зарахувати його до зла чи добра важко. Він існує і має владу над тими, хто допускає аморальність у своїй поведінці.)
ІІІ. Проблема творчості. (Булгаков яскраво змальовує світ літературної кон'юнктури, представлений цілою галерею образів так званих "письменників", які прийшли у світ мистецтва заради матеріальних благ. їм протиставлений Майстер як уособлення вільної творчості, інтелігентності, філософського складу розуму. Проміжну позицію посідає Іван Бездомний - людина, душа якої відкрита, жива, а через це й потрапляє він спочатку під вплив брехливого й порожнього Берліоза. Але він позбавляється брехні і починає розуміти істину. Він ще молодий і в нього є шанс зрозуміти все. У кінці твору він стає професором, але не набув духовної свободи, необхідної справжньому митцю.)
IV. Кохання - вічне. (Роман передає надзвичайну історію кохання. Маргарита вражає Майстера не стільки красою, хоч це була і справді красива жінка, але самотністю в очах. Він побачив у ній близьку людину. І ця моральна близькість стає шляхом до великого кохання, яке не знає меж і перешкод, яке викликає шанобливий подив навіть у сатани. І тому Майстер і отримує жаданий спокій, необхідний для творчості, лише з Маргаритою.)
V. Проблеми моралі. (Проблеми моралі - це наскрізний предмет зображення й аналізу в романі. Від Берліоза, який розплачується за безвір'я, за те, що ніс ідеологію порожнечі і безбожності, до Понтія Пілата, який не одну "тисячу лун" розплачується за гріх боягузтва. За гріх зради карається Іуда і ще багато іуд у сучасній Булгакову Москві. Та й сам Майстер не позбавлений тих вад - боягузтва і зради, бо відрікся від роману аж тричі. Проблеми моралі яскраво вирішуються через зображення покарання, якого зазнають Воланд, Азазелло, Коров'єв, Бегемот. Зображення тих, хто досі безкарно порушував закони моралі.)
VI. Проблема влади. (Проблема влади вирішується на рівнях різних історичних епох, але завжди однозначно: влада - це зло і насильство. У цьому переконується читач, спостерігаючи історію стосунків Ієшуа та Понтія Пілата. Так само виглядає влада і за дві тисячі років: вона примушує боятися, брехати, зраджувати - йти проти моралі, аби зберегти своє життя й добробут.)
Дивитись фильм-онлайн тут*:
https://megogo.net/ru/view/1273-master-i-margarita.html
Повторення та узагальнення
Сучасний літературний процес. Узагальнення вивченого
Урок 15.05
Контрольна робота
Повторити матеріал з теми: на даному блозі та с. 160-188 за підручником
Урок 8.05
Немає коментарів:
Дописати коментар