Дистанційне навчання
2024-2025 н.р.
Урок 21.11.2024
Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму
«Усе це сталося дуже давно й ніщо
подібне більше не станеться.
Не в наші дні й не в нашу історичну добу.»
Дж.Бойн
- Бруно не усвідомлює, що таке концентраційний табір, і не розуміє реального значення того, що відбувається. Шмуль, хоч і перебуває тривалий час у таборі й потерпає від насильства, також зберігає дитячу довірливість. Їхня смерть у газовій камері демонструє, як війна руйнує найсвітліше і найчистіше – дитяче життя.
- Фінал символізує невинність, що знищується війною та ненавистю. Бруно і Шмуля, хоча вони були з різних світів, об'єднала дружба. Автор показує, що вони гинуть разом, тим самим підкреслюючи жахливу рівність перед смертю в умовах геноциду. Такий кінець змушує читачів задуматися над масштабами людської жорстокості та цінності людського життя.
- «Хлопчик у смугастій піжамі» - це не просто чергова книга в нашому житті, вона нас наводить на роздуми, навчає і повчає, перш за все, бути людьми, цінувати життя, рідних та людей які нас оточують, незважаючи на національність та віру. Необхідно, щоб людство не забувало про страшні наслідки війни, і робило все можливе, щоб ніхто, ніколи не переживав того, що випало на долю цих маленьких людей. Але, як бачимо, дійсність зовсім інша…
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі
2. Пригадайте вивчене на попередніх уроках: https://platen-academia.com.ua/games/viktoryny/hlopchyk-u-smugastij-pizhami-d-bojn-games/
3. Роздивіться картки (автор С. Кусочкіна), пригадайте вивчене на попередніх уроках
4. Висновки:
- У своєму творі Джон Бойн порушує найболючіші проблеми ХХ століття: нацизму, антисемітизму, рівності та людських прав.
- Не оминає він і проблему виховання.
- Автор розмірковує над тим, що змушує добру, щиру дитину вирости безжальним тираном, який ладен знищувати тисячі людей заради кар'єри.
Домашнє завдання
Виконайте завдання 11-13 : підготуйте дослідження чи проєкт на с.105.
Виконайте інтерактивні вправи:https://platen-academia.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/hlopchyk-u-smugastij-pizhami-d-bojn/
Урок 12.11.2024
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога
2. Ті учні та учениці, які ще не прочитали твір, можуть скористатися аудіо книгою (коротко про сюжет)
3. Перегляньте презентацію по роману "Хлопчик у смугастій піжамі" , виконайте вправу "Так чи ні". Опрацюйте образи Бруно та Шмуля.
7.11.2024
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті
Розгляньте картки (авторка Тетяна Жук)
Домашнє завдання
На допомогу учням: Короткий зміст твору
5.11.2024
Альфред Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини
1. Послухайте експрес-урок ТУТ
2. Перегляньте відео про сторінки життя письменника та прослухайте поезію.
https://www.youtube.com/watch?v=7CqOnnCC-Do
3. Роздивіться й проаналізуйте картки
Тема: розповідь про назву концтабору Бухенвальд та гіркі спомини про його страждання та трагедію.
Ідея: засудження злочинів фашизму.
Основна думка: пам’ятати про минулі жахи війни, щоб застерегти людство від подібних трагедій.
Домашнє завдання
2. Підготувати відповіді на запитання 1-5 (2 будь-які) та 6 або 7 завдання на с. 72-73.
Урок 24.10.2024
Друга світова війна у європейській поезії.
К.І. Галчинський «Лист з полону», Пісня про солдатів Вестерплятте»
Урок 22.10.2024
РМ (у) Створення репортажу з «місця подій» (Лицарський турнір)
- Повторення.
- Запишіть тему уроку.
- Перегляньте презентацію. Зверніть увагу, на правила створення репортажу.
Виконати завдання уроку: скласти й надіслати (усний) репортаж.
"Балада про доблесного лицаря Айвенго"
Головні образи твору. Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету та гумор
Опрацюйте матеріал підручника, підготуйте усні відповіді на одне з питань: 1 чи 2 , або на 4 і 5 на с. 60.
Зіткнення справедливості із жорстокістю і підступністю
Подивіться експрес-урок.
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
8.10.2024
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
Образи лицарів і «благородних розбійників» оспівані не тільки в легендах, баладах та народних переказах, а й у творах багатьох письменників, зокрема в історичному романі Вальтера Скотта «Айвенго», із творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. Цей твір — нове слово у світовій літературі, перший історичний роман, до того ж найвищого ґатунку — із багатьма цікавими сюжетними лініями, інтригами, пригодами, поєдинками, із яскраво виписаними художніми образами.
1. Знайомство з життям і творчістю Вальтера Скотта.Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок. 2. Пригадайте, про що йшлося в першій частині уроку
Образи лицарів і «благородних розбійників» оспівані не тільки в легендах, баладах та народних переказах, а й у творах багатьох письменників, зокрема в історичному романі Вальтера Скотта «Айвенго», із творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. Цей твір — нове слово у світовій літературі, перший історичний роман, до того ж найвищого ґатунку — із багатьма цікавими сюжетними лініями, інтригами, пригодами, поєдинками, із яскраво виписаними художніми образами.
Домашнє завдання
2.Прочитати матеріал підручника с. 54-62. Вивчити тему, уміти відтворити матеріал.
Урок 1.10.2024
Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
1.Подивіться презентацію за покликанням, пригадайте вивчене, зміст балади Р.Л.Стівенсона. Запишіть ключові слова, асоціації, враження.
2. Виконайте вправи до балади Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок"
Літературний диктант:
3. Аналізуємо твір
4. З'ясовуємо художні особливості твору
1.Подивіться презентацію за покликанням, пригадайте вивчене, зміст балади Р.Л.Стівенсона. Запишіть ключові слова, асоціації, враження.
2. Виконайте вправи до балади Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок"
Літературний диктант:
Домашнє завдання
Виконайте тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3668486
1. Перегляньте експрес-урок: https://platen-academia.com.ua/express-lessons/balada-pro-veresovyj-trunok-r-l-stivenson/
https://platen-academia.com.ua/video-text/veresovyj-trunok-r-l-stivenson/
4. Зааписати в зошит
5. Повторюємо вивчений матеріал про баладу
Випробування головного героя балади Ф.Шиллера "Рукавичка" Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності
Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка»
4. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок
5. Перейдіть за покликанням і послухайте баладу. Одночасно слідкуйте за підручником. Запишіть свої враження про цей твір.
Домашнє завдання
Виконайте тести: https://vseosvita.ua/test/start/jrc181
Урок 17.09.2024
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда
1. Подивіться відеоурок (Автор В. Мухін)
2.Роздивіться картку Олени Гвоздікової, доведіть або спростуйте інформацію про риси характеру Робін Гуда, запишіть.
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи й служіння народові
- Опрацюйте матеріал уроку. Запишіть у зошити систему образів балади
Чи існував насправді Робін
Гуд https://www.youtube.com/watch?v=8K3szN3B7mg
- Послухайте баладу "Як Робін Гуд став розбійником"
- Прочитайте баладу в електронній хрестоматії
Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ
Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки». Моральна проблематика твору
Послухайте баладу "Король Лір та його дочки" та прочитайте баладу в підручнику: с. 20-27
Домашнє завдання
- Виразно читати баладу "Король Лір та його дочки": с. 20-27.
- Підготувати усні відповіді на запитання 1- 4 на с. 27.
- Перевірити себе, виконавши інтерактивні вправи.
Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі
1. Перегляньте Презентацію
2. Роздивіться картки (Авторка Г. Дорох)
3. Відеоурок(авторка Гиренко Н.С)
4. Перевірте себе: пограйте в гру
Домашнє завдання
- Опрацюйте матеріал підручника: с. 8-14.
- https://vseosvita.ua/test/start/eob820
- Запишіть у зошит прізвища письменників-перекладачів.
2023-2024 н.р
Урок 21.05.24 р.
Значення художнього прийому чаклунства у творі Діани Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула»
Урок 17.05.2024
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів
Урок 14.05.24 р.
Діана Вінн Джонс (1934-2011) «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки й детективу у творі
Домашнє завдання
- Матеріал підручника читати: с.228-236.
- Слухати аудіокнигу Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
- Дивитись аніме -фільм "Мандрівний замок"
- Читати книгу ТУТ
Урок 10.05.2024
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі А. Азімова «Фах»
- Записати тему уроку
- Опрацювати робочі картки, виконати завдання
- Виконати тестові завдання: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6171820
Урок 7.05.2024
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі у творі А.Азімова "Фах"
Урок 3.05. 2024 р.
1 Записати тему уроку та паспорт твору
2.Переглянути відео
Урок 30.04.2024
Айзек Азімов (1920 - 1992). "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства
2. Прочитайте за підручником с. 241 біографію американського письменника Айзека Азімова (або перейдіть за покликанням і послухайте). Перейдіть за покликанням і дізнайтеся про цікаві факти з його біографії
3. Перейдіть за покликанням і подивіться експрес-урок , запишіть основні події у житті дитини майбутнього.
Аудіокнига(скорочено)
Урок 23.04.24
Філософський зміст твору
Рюноске Акутаґави "Павутинка". Підтекст. Художні образи новели
3. Виконайте завдання
Урок 19.04.2024
Рюноске Акутаґава -майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка"
- Прочитати за підручником с.220-223, знати зміст твору, переказувати.
- Відповідати на запитання на с.224(усно)
Урок 16.04.2024
Новела Герберта Уеллса "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько)
Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
Переглянути презентацію Герберт Уеллс "Чарівна крамниця"
Записатии порівняльну таблицю стану й почуттів батька та сина.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Прочитати твір у підручнику: с. 221-232, знати зміст.
2. Виписати з тексту дива, які побачили батько й син. Спираючись на зроблені нотатки, опишіть, якою ви уявляєте чарівну крамницю.
3. Виконати тестові завдання:https://vseosvita.ua/test/start/yob736
Урок 12.04.2024
Видатний англійський фантаст
Герберт Джоржд Уеллс (1866-1946)
"Чарівна крамниця"
Точка зору дорослого і дитини в новелі. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу
Класна робота1.Записати тему в зошит.2. Словникова робота
3. Переглянути відео
Картки KovalenkoTatianaV) та Олени Гвоздикової
Домашнє завдання
- Прочитати матеріал підручника: с. 214-220. Посилання на підручник!
Урок 9.04.2024
Розвиток мовлення
Твір-роздум
Чи здійснилася мрія Бермана?
О. Генрі. Новела «Останній листок» . Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця)
О. Генрі. Новела
«Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву
заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели,
розповідач
1. Записати тему уроку.
2. Відеоурок
3. За підручником читати: с.213 - 220
4. Записати у зошит паспорт твору: Електронний зошит для дистанційного навчання вчителя зарубіжної літератури Петровської Ірини Олександрівни
На допомогу учню:
Домашнє завдання1. За підручником читати: с.213 - 220Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=Q0HfL_r1dRY2 . Записати у зошит паспорт твору, образи.
4. Записати у зошит паспорт твору: Електронний зошит для дистанційного навчання вчителя зарубіжної літератури Петровської Ірини Олександрівни
На допомогу учню:
Моральні ціності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
1.Питання для самоконтролю. « Лови помилку» ( Автор
І.Петровська).
2. Виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5736887
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (1862-1910). - майстер новели. «Дари волхвів»
Домашнє завдання
РМ. Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Великобританія)
Матеріали Гвоздикової О.С.
1. Перейдіть за покликанням і подивіться віртуальну екскурсію до музею Шерлока Холмса на вулиці Бейкер-стріт в Лондоні
Ось цей музей на картах Google
2. Доберіть в інтернеті фото і створіть власну "екскурсію" музеєм Шерлока Холмса
АБО
Створіть власну детективну історію, спираючись на певні вимоги (дивіться картку)
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості
А.К. Дойл «Спілка рудих» Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих»
- Прочитати оповідання: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=234
- Знати зміст оповідання «Спілка рудих», переказувати, аналізувати, характеризувати героїв, висловлювати свої почуття та враження.
Урок 1.03.2024
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей
А.К.Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка»
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса
Прочитати оповідання "Пістрява стрічка": с.191-200 в підручнику "Зарубіжна література". 7 клас Є. Волощук і О. Слободянюк, с. 189-191: https://shkola.in.ua/1420-zarubizhna-literatura-7-klas-voloshchuk-2020.html Знати зміст оповідання, переказувати, аналізувати, висловлювати свої почуття та враження
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача
Подивіться презентацію, виконайте завдання: https://docs.google.com/presentation/d/1Bb1wAQuStfHjcygs9BtgHxgW4tPsMzPpRS1tO1wMNrY/edit?usp=sharing
Домашнє завдання
1) Відповісти на запитання: У чому секрет успіху Леграна? (письмова відповідь або схема-кластер)
2) https://platen-academia.com.ua/games/viktoryny/zolotyj-zhuk-e-po-games/
Для вчителя: https://www.thinglink.com/scene/1816058031276818918
Урок 16.02.2024
Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Едгара По
Урок 13.02.2024
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е.А. По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі.
Виконати вправи 1)
2)
Домашня робота
- ПРОЧИТАТИ новелу "Золотий жук" у підручнику- с. 181-188, знати зміст.
- Слухати АУДІОКНИГА "ЗОЛОТИЙ ЖУК" Е.ПО
- Виконати тестові завдання: https://naurok.com.ua/test/start/32856
- Скріни робіт надіслати.
Урок 6.02. 2024
Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності
Урок 2.02.2024
Родинні та шкільні стосунки у творі.
Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах
Урок 30.01 2024
Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість)
Урок 26.01.2024
Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого
- Прочитати або послухати 1- 6 розділи повісті Ульфа Старка «Маленька книжка про любов», переказувати цікаві епізоди. Знати зміст твору.
- Записати паспорт твору, головних героїв.
Урок 23.01.2023
Генріх Гейне (1797–1856) «Коли настав чудовий май…»
Урок 19 січня
Роберт Бернс (1759– 1796) «Моя любов…»
Урок 16 січня
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.
П’єр Ронсар (1524-1585)
«До того, як любов у світ прийшла…»
15.12.2023
Редьярд Кіплінг (1865-1936)
«Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам)
https://www.youtube.com/watch?v=PdR0Bwbg1Ng&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=13
12.12.2023
Утвердження сімейних цінностей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання
Виконай завдання
Визнач проблематику оповідання "Останній дюйм"
Домашнє завдання
08.12.2023
Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння
05.12.2023
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми
1. Знайомство з письменником. Перейдіть за покликанням і подивіться коротке відео.
Роздивіться картки.
28. 11.2023
Позакласне читання
Ерік-Емманюель Шмітт( народ 1960р.) Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви
24.11.2023
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму
1. Запишіть тему. Пригадайте вивчене на попередніх уроках
3.
4. Висновки:
- У своєму творі Джон Бойн порушує найболючіші проблеми ХХ століття: нацизму, антисемітизму, рівності та людських прав.
- Не оминає він і проблему виховання.
- Автор розмірковує над тим, що змушує добру, щиру дитину вирости безжальним тираном, який ладен знищувати тисячі людей заради кар'єри.
5. Домашнє завдання
Продовжити речення( запишіть у зошит):
- - Тема війни для мене..
- - Хлопчик Бруно після першого знайомства здається мені..
- - Думаю, що роман носить назву «Хлопчик у смугастій піжамі» тому, що ...
21.11.2023
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога
2. Ті учні та учениці, які ще не прочитали твір, можуть скористатися аудіо книгою (коротко про сюжет)
3. Перегляньте презентацію-огляд роману "Хлопчик у смугастій піжамі"
17.11.2023
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті
2. Перейдіть за покликанням і подивіться буктрейлер
3. Перегляньте презентацію Розгляньте картки (авторка Тетяна Жук)
5. Перевірте себе: перейдіть за покликанням і виконайте вправу
- Опрацюйте Довідковий матеріал за твором, запишіть імена персонажів.
- Зробіть характеристику образів Бруна і Шмуля.
- Прочитайте роман
14.11.2023
А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». (І. Вайсґлас «Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи
1. Перегляньте відео про сторінки життя письменника та прослухайте поезію.
https://www.youtube.com/watch?v=7CqOnnCC-Do
2. Роздивіться й проаналізуйте картки
Тема: розповідь про назву концтабору Бухенвальд та гіркі спомини про його страждання та трагедію.
Ідея: засудження злочинів фашизму.
Основна думка: пам’ятати про минулі жахи війни, щоб застерегти людство від подібних трагедій.
Послухайте вірш "Круки" http://surl.li/ndfrk
4. Домашнє завдання
Читати роман Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі" https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=10362
Подивитись фільм: http://moviestape.net/katalog_filmiv/drama/15437-hlopchik-v-smugastiy-pzhami.html
10.11.2023
Друга світова війна у європейській поезії.
К.І. Галчинський «Лист з полону», Пісня
про солдатів Вестерплятте»
4. Прослухайте вірші "Пісня про солдатів з Вестерплятте" та "Лист із полону".
5.Роздивіться картки ( Чут В.Г.). Запишіть в зошитах ідейно-художній аналіз вірша "Пісня про солдатів з Вестерплятте".
7.11.2023
РМ (у) Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір
РМ (у) Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір
- Повторення.
- Записати тему уроку.
- Переглянути презентацію.
3.Виконати завдання уроку: скласти й надіслати (усний) репортаж.
На допомогу учням
27.10.2023
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі
1. Подивіться експрес-урок.
2. Р/М. Скласти (письмово) порівняльну характеристику героїнь роману (спільне, відмінне) за критеріями: Ім'я. Походження. Національність, Суспільний стан. Зовнішність. Риси характеру. Вчинки. Поведінка в полоні. Ставлення до Айвенго. Доля (у фіналі роману) - Ровени і Ребекки 3. Виконайте тести: https://vseosvita.ua/test/start/udw122
20.10.2023 Історичний колорит твору і засоби його створення.
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіставлення літературного твору із його втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.)
(Авторка З. Гаркуша)- Подивіться експрес-урок. Що ви дізнались про історичний колорит роману?
Історичний колорит твору і засоби його створення.
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіставлення літературного твору із його втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.)
- Подивіться експрес-урок. Що ви дізнались про історичний колорит роману?
Записати анкету твору "Айвенго, ІСТОРИЧНИЙ КОЛОРИТ, характеристику Айвенго і висновок. Д/З Прочитати с.55-86, виконати вправу https://learningapps.org/view2778995
17.10.2023Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
Образи лицарів і «благородних розбійників» оспівані не тільки в легендах, баладах та народних переказах, а й у творах багатьох письменників, зокрема в історичному романі Вальтера Скотта «Айвенго», із творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. Цей твір — нове слово у світовій літературі, перший історичний роман, до того ж найвищого ґатунку — із багатьма цікавими сюжетними лініями, інтригами, пригодами, поєдинками, із яскраво виписаними художніми образами.
1. Знайомство з життям і творчістю Вальтера Скотта.
Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок.
2. Пригадайте, про що йшлося в першій частині уроку
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
Образи лицарів і «благородних розбійників» оспівані не тільки в легендах, баладах та народних переказах, а й у творах багатьох письменників, зокрема в історичному романі Вальтера Скотта «Айвенго», із творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. Цей твір — нове слово у світовій літературі, перший історичний роман, до того ж найвищого ґатунку — із багатьма цікавими сюжетними лініями, інтригами, пригодами, поєдинками, із яскраво виписаними художніми образами.
Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок.
Домашнє завдання
2.Прочитати матеріал підручника с. 54-62. Вивчити тему, уміти відтворити матеріал.
Урок 10.10.2023
Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
Подивіться мультфільм, пригадайте зміст балади Р.Л.Стівенсона
1. Аналізуємо баладу Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок"
Літературний диктант:
2. Аналізуємо твір
3. З'ясовуємо художні особливості твору
Подивіться мультфільм, пригадайте зміст балади Р.Л.Стівенсона
1. Аналізуємо баладу Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок"
Літературний диктант:
Домашнє завдання Визначити художні засоби балади, скласти сенкан за карткою до слова "верес", вивчити символіку твору. Роботи прикріплюєте в електронних щоденниках.
Картки Олени Гвоздікової
Урок 6.10. 2023
1. Перегляньте експрес-урок
4. Перевірте себе: Гра 1
5. Повторюємо вивчений матеріал про баладу
Урок 03.10.2023
Символічні образи, елементи фольклору в баладі
А. Міцкевича «Світязь»
2. Роздивіться картки (Автор Л. Кочура)
3. Відповідаємо на запитання (Автор О. Залізницька)
4. Підбиваємо підсумки. Подивіться відеоурок за покликаннямта заповніть форму (автор О. Залізницька):
Урок 29.09.2023
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича
4. Повернутись до експрес-уроку та послухати аналіз балади( з 1.45 хв).
5. Записати в зошити план балади, її тему та ідею.
Урок 26.09.2023
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер
(1759-1805). «Рукавичка».
Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
- Перегляньте відеоурок2. Послухайте баладу Ф.Шиллера "Рукавичка" та коментара до неї
-
3. Поясніть дії Делоржа через рицарський кодекс честі.
4. Навчіться виразно читати баладу
5. Домашнє завдання. Виконайте тести https://vseosvita.ua/test/start/iqa221
Урок 19.09.2023
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда
Матеріали блогу Олени Гвоздікової
1. Перейдіть за покликанням і подивіться відеоурок
2. Читаємо і слухаємо баладу "Як Робін Гуд став розбійником" (частина 1 та частина 2)
подивіться відеоурок (Автор В. Мухін)
2. Роздивіться картки (автор Г. Дорох), дайте відповіді на запитання
Додатково: Чи існував насправді Робін Гуд
5. Перевірте себе: Гра 1 (вікторина), Гра 2 (відповіді на запитання), Гра 3 (кросворд)
Урок 15.09.2323
Король Лір як вічний образ. Моральний урок у творі
Урок 12.09.2023
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.
Фольклорна балада «Король Лір і його дочки»
Опрацюйте картки (авторка - Олена Гвоздікова), запишіть важливе.
Перегляньте відеопрезентацію та відеоурок.
Урок 07.09.2023
Переклад і переспів: схожість і відмінність. Роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості
картки Г. Дорох
Домашнє завдання: https://vseosvita.ua/test/start/vpa466
Урок 5.09.2023
Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Майстри художнього перекладу
Домашнє завдання :* Прочитати с. 5-7, вивчити, що таке оригінал та переклад, види перекладу. Відповісти на запитання 1-5 (усно) на с.10. Записати майстрів художнього перекладу.
**********************************************************************************************************************************************************************
Корнелія Функе "Чорнильне серце"
Перевір себе
Урок 19.05.23 р.
Значення художнього прийому чаклунства у творі
Діани Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула»
Виконати тести: https://vseosvita.ua/test/start/oqu783
Урок 17.05.23 р.
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів
Урок 12.05.23 р.
Діана Вінн
Джонс (1934-2011) «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки й
детективу у творі
Домашнє завдання
- Читати книгу ТУТ
- Слухати аудіокнигу Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
- Дивитись аніме -фільм "Мандрівний замок"
- Матеріал підручника: с.228-236.
Урок 10.05.23 р.
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі Айзека Азімова "Фах"
Переглянути презентацію: тут
Довідка
Урок 10.05.23 р.
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі А. Азімова «Фах»
Урок 05.05. 2022 р.
1 Записати тему уроку та паспорт твору
2.Переглянути відео
Айзек Азімов (1920 - 1992). "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства. Проблеми й недоліки системи освіти, яку змалював письменник
Аудіокнига(скорочено)
Анкета твору, образи, сюжет
Урок 26.04.23
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели
3. Виконайте завдання
Урок 21.04.23
Рюноске Акутаґава -майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка"
- Прочитати за підручником с.220-223, знати зміст твору, переказувати.
- Відповідати на запитання на с.224(усно)
Точка зору дорослого і дитини в новелі Герберта Уеллса "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько)
Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
Переглянути презентацію Герберт Уеллс "Чарівна крамниця" (створено за Матеріалами до уроків зарубіжної літератури@KovalenkoTatianaV)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Прочитати твір у підручнику: с. 221-232, знати зміст.
2. Виписати з тексту дива, які побачили батько й син. Спираючись на зроблені нотатки, опишіть, якою ви уявляєте чарівну крамницю.
3. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/tkk257
Урок 14 квітня 202
Видатний англійський фантаст
Герберт Джоржд Уеллс (1866-1946)
"Чарівна крамниця"
Точка зору дорослого і дитини в новелі. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу
Класна робота1.Записати тему в зошит.2. Словникова робота
3. Переглянути відеоурок:
4. Записати:
літературне досьє письменника
5. Записати композицію твору за Матеріалами до уроків зарубіжної літератури@KovalenkoTatianaV)
Домашнє завдання1. Прочитати матеріал підручника: с. 214-220. Посилання на підручник! https://shkola.in.ua/1420-zarubizhna-literatura-7-klas-voloshchuk-2020.html На допомогу учню: Слухати аудіокнигу. Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця
літературне досьє письменника
Домашнє завдання
7 квітня
Новела «Останній ли сток» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Порівняння образів героїв новел О. Генрі
1. Записати тему уроку.2. Відеоурок дивитись тут
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели О.Генрі "Останній листок"
11 листопада
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей ідорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті
* Анкета твору ТУТ
* Презентація ТУТ
*Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі» (буктрейлер)
*Аудіокнига 👦 ХЛОПЧИК У СМУГАСТІЙ ПІЖАМІ Джон Бойн скорочено. Слухати "Хлопчик в смугастій піжамі"
*Художній фільм* ДИВИТИСЬ ТУТ
Відеорозповідь про фільм
Урок 31. 05. 2022Повторення й узагальнення вивченого
Літературна гра "Дев'ятий вал" Дивись тутФотоквестВідповіді надсилай учителю
Урок 24. 05. 2022
Корнелія Функе "Чорнильне серце"
Тема оживлення книги у творіБуктрейлерПрочитати роман "Чорнильне серце" Корнелія ФункеЗаписати тему, паспорт творуОпрацювати матеріали:підручник с.262-268;Фільм
Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
Переглянути презентацію "Сучасна література"та Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
Урок 12.05.22
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей
Переглянути презентацію: тут
Урок 10.05.22
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі
Урок 5.05.22
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей
Аудіокнига(скорочено)
Айзек Азімов (1920 - 1992). "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства. Проблеми й недоліки системи освіти, яку змалював письменник
Аудіокнига(скорочено)
Анкета твору, образи, сюжет
Урок 19.04.22
Контрольна робота. Світова новела
Філософський зміст твору.
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців
2. Виконати завдання "Експрес-уроку".
3. Підготуватись до к/р за розділом "Світова новела"
Рюноске Акутаґава -майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка". Філософський зміст твору. Підтекст
Підтекст — прихований, внутрішній зміст висловлювання. Виникає завдяки здатності мовних одиниць виражати, крім основного значення, ще й додаткові, набувати таких значень внаслідок взаємодії з іншими елементами твору. Підтекст надає твору багатозначності, можливості різного його прочитання.
Урок 19 квітня 2022
Точка зору дорослого і дитини в новелі Герберта Уеллса "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько)
Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
Переглянути презентацію Герберт Уеллс "Чарівна крамниця"
Записатии порівняльну таблицю стану й почуттів батька та сина. Д/З: Прочитати матеріал підручника: с. 221-232Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/wjg727
Урок 14 квітня 2022
Видатний англійський фантаст Герберт Джоржд Уеллс (1866-1946)
"Чарівна крамниця"
Точка зору дорослого і дитини в новелі. Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики
Класна робота1.Записати тему в зошит.2. Словникова робота3. Переглянути відеоурок:
4. Записати:
літературне досьє письменника
5. Записати композицію твору за Матеріалами до уроків зарубіжної літератури@KovalenkoTatianaV)
Домашнє завдання1. Прочитати матеріал підручника: с. 221-232 На допомогу учню: Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця
літературне досьє письменника
Домашнє завдання
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей
Переглянути презентацію: тут
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей
Урок 21.04.21
Айзек Азімов (1920 - 1992). "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства. Проблеми й недоліки системи освіти, яку змалював письменник
Аудіокнига(скорочено)
Анкета твору, образи, сюжет
Урок 19.04.21
Контрольна робота. Світова новела
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців
2. Виконати завдання "Експрес-уроку".
3. Підготуватись до к/р за розділом "Світова новела"
Рюноске Акутаґава -майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка". Філософський зміст твору. Підтекст
Підтекст — прихований, внутрішній зміст висловлювання. Виникає завдяки здатності мовних одиниць виражати, крім основного значення, ще й додаткові, набувати таких значень внаслідок взаємодії з іншими елементами твору. Підтекст надає твору багатозначності, можливості різного його прочитання.
Урок 7 квітня
Точка зору дорослого і дитини в новелі Герберта Уеллса "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько)
Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
Переглянути презентацію Герберт Уеллс "Чарівна крамниця" (створено за Матеріалами до уроків зарубіжної літератури@KovalenkoTatianaV) Записатии порівняльну таблицю стану й почуттів батька та сина. Прочитати матеріал підручника: с. 221-232
Урок 5 квітня
Видатний англійський фантаст Герберт Джоржд Уеллс (1866-1946)
"Чарівна крамниця"
Точка зору дорослого і дитини в новелі. Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики
Класна робота1.Записати тему в зошит.2. Словникова робота3. Переглянути відеоурок:
4. Записати:
літературне досьє письменника
5. Записати композицію твору за Матеріалами до уроків зарубіжної літератури@KovalenkoTatianaV)
Домашнє завдання1. Прочитати матеріал підручника: с. 221-232 На допомогу учню: Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця
літературне досьє письменника
Домашнє завдання
Урок 24 березня
Розвиток мовлення
Твір-роздум
Чи здійснилася мрія Бермана?
Урок 22 березня
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели О.Генрі "Останній листок"
Василь Биков "Альпійська балада"
Експрес-уроки за повістю
Художній фільм за повістю Василя Бикова "Альпійська балада"
Урок 11.11
Друга світова війна в європейській поезії
Альфред Марґул-Шпербер "Про назву концтабору Бухенвальд"
Константи Ідельфонс Галчинський "Пісня про солдатів з Вестерплятте"
Булат Окуджава " До свидания, мальчики"
Семен Гудзенко "Нас не треба жаліти.."
Урок 09.11 Вальтер Скотт "Айвенго"
Порівняння образів персонажів роману
Режисер: Сергій Тарасов
У ролях: Борис Хмельницький, Григорій Лямпе, Віктор Андрієнко, Микола Дупак, Вітаутас Томкус
Билина як жанр давньоруської літератури
Завдання. Склади пазли
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого
Урок 25.05
Контрольна робота з теми "Сучасна література. Я і світ"
Урок 18, 21.05
Корнелія Функе "Чорнильне серце"
Виконати завдання
Діана Вінн Джонс"Мандрівний замок Хаула"
Значення прийому чаклунства у романі
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення прийому чаклунства
Презентація
Правдива фантастика. Незважаючи на те, що у творі багато нереального, він розказує правду про людські стосунки і сприйняття життя. - Справжні почуття можуть перемогти навіть чари.- Підтримка рідних людей - велика сила. - Життя кожної людини може бути цікавим і неповторним, не залежно від зовнішності, статків чи інших чинників (Софі думала, що зі старшими дітьми нічого цікавого не відбувається). - Необхідно вірити у себе.- Батьки повинні зважати на вибір дітей (історія про те, як Летті і Марта помінялися місцями).
Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"
Урок 27, 30. 04
Айзек Азімов "Фах"
Роздуми про майбутнє людини і людства. Проблема духовної реалізації людини. Образ Джорджа Плейтена. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному суспільстві. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності, творчої уяви, моральних цінностей
Аудіокнига(скорочено)
Анкета твору, образи, сюжет
Заповнити таблицю допоможуть матеріали: Анкета твору, образи, сюжет
Контрольна робота. Світова новела
Рюноске Акутагаваґава -майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка". Філософський зміст твору. Підтекст
Герберт Уеллс "Чарівна крамниця"
Точка зору дорослого і дитини в новелі. Особливості дитячого світу. роль елементів фантастики
1.Записати тему в зошит.
3. Прочитати матеріал підручника: с. 221-232
4. Слухати аудіокниигу Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
5. Переглянути презентацію Герберт Уеллс "Чарівна крамниця" (створено за Матеріалами до уроків зарубіжної літератури@KovalenkoTatianaV)
6. Записати:
літературне досьє письменника,
композицію,
порівняльну таблицю стану й почуттів батька та сина.
7. Виконати тести join.naurok.ua (до 16.04, 23.00)
для 7-А: код доступу 532630
для 7-Б: код доступу 146972
Урок 9.04
літературне досьє письменника,
композицію,
порівняльну таблицю стану й почуттів батька та сина.
7. Виконати тести join.naurok.ua (до 16.04, 23.00)
Новела «Останній ли сток» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця)
1. Записати тему уроку.
2. Відеоурок дивитись тут
3. За підручником читати: с.213 - 220
4. Записати у зошит паспорт твору: Електронний зошит для дистанційного навчання вчителя зарубіжної літератури Петровської Ірини Олександрівни
На допомогу учню:
Усі матеріали до вивчення теми дивитись тут
Виконати тести join.naurok.ua (до 13/4, 23.00)
для 7-А код доступу 868845
для 7-Б код доступу 105206
Урок 6.04
4. Записати у зошит паспорт твору: Електронний зошит для дистанційного навчання вчителя зарубіжної літератури Петровської Ірини Олександрівни
На допомогу учню:
Виконати тести join.naurok.ua (до 13/4, 23.00)
для 7-А код доступу 868845
для 7-Б код доступу 105206
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі. «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів»
- Записати тему уроку. «Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі. «Дари волхвів».
- Відеоурок дивитись тут
- За підручником: читати ст. 203-213.
- Записати справжнє ім'я автора.
- Виписати визначення «новела» зі ст. 204. Які ознаки новели?
для 7-А код доступу 250826для 7-Б код доступу 721290 Вхід тільки один раз!
Немає коментарів:
Дописати коментар