8 клас

Дистанційне навчання      

2024-2025 н.р.




22.11.2024

 Публій Овідій Назон. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях»

                                                                                                                        за блогом Олени Гвоздікової
1. МАТЕРІАЛИ УРОКУ  Подивіться експрес-урок, опрацюйте конспект
2. Роздивіться кластер (запишіть) та кроссенс із поясненнями
3. Прочитайте за підручником біографію Овідія, роздивіться хмарку слів і поясніть, що ці слова означають у житті та творчості поета
4. Ознайомтеся з творчістю Овідія за допомогою наступної картки
5. На сторінках 110-117 ел.підручника( с.118-124- друкований) прочитайте уривок з книги Овідія "Сумні елегії". Роздивіться хмарку слів і дайте пояснення :
Домашнє завдання
або за QR кодом
2. Підготувати відповіді на запитання підручника на с.124 (друкований варіант) або с. 117( електронний)


19.11.2024


Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку


1. Пригадай, виконавши вправу: КРОСВОРД та виконавши завдання з хмаринки слів


Домашнє завдання
  • Прочитайте біографію поета (с.114-115) або послухайте експрес-урок.
  • Вивчіть і запишіть, що таке ода (с.115) Прочитайте за підручником вірш "До Мельпомени"(с.117).
  • Виконайте тести: https://vseosvita.ua/test/start/iji440







Урок 15.11.2024

"Золота доба" давньоримської літератури. 
Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави

Класна робота
1. Записати тему в зошити. 
2. Переглянути відеоурок: https://youtu.be/f2R_VSaEB6g?si=0sWv92x5FWaYUOMM

3. Роздивіться кроссенс. Які факти біографії письменника ви упізнали? Про які не йдеться?

Перевірте свої відповіді на кроссенс за біографією Вергілія.

 1. Вергілія шанували як сучасники, так і послідовники, він, за задумом Данте, став його провідником Пеклом. 2. Народився в Італії. 3. Після навчання деякий час жив у Мілані.4. Повернувся на малу батьківщину й почав писати "Буколіки". 5. Двічі Вергілія позбавляють маєтків, і тільки після втручання Октавіана повертається на батьківщину. 6. Багато працює, свої роботи присвячує своїм друзям, меценатам та Октавіану. 7. Написав поему "Георгіки". 8. "Енеїда" - вершина творчості Вергілія.

4. Опрацюйте картки




Домашня робота
1.Прочитати с. 96-105 підручника. Перевірити себе: запитання - с. 101, 106( усно).
2. Скласти й записати в зошит паспорт твору
3. Виконати тести: https://wordwall.net/play/63889/143/288




Урок 12.11.2024

Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н.е.). «Прометей закутий».  Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії

1. Переглянь експрес-урок

3. Опрацюй картки, запиши важливе в зошит
 



Домашнє завдання
1. Опрацювати підручник: с.88-96



Урок 8.11.2024

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія

1. Перегляньте відео, запишіть ключові слова, складіть з них хмаринку слів https://wordart.com/


2. Відскануйте QR код. Виконайте вправу. Доповніть запис ключових слів
Домашнє завдання 
1. Перейдіть за посиланням та роздивіться інтелект карту (автор О.Сизоненко) (бажано, щоб ви працювали з комп'ютера). Що нового ви дізналися? Чи схожий театр у Давній Греції на сучасний?
2. Опрацюйте с.81-87 підручника. Дайте відповідь на запитання на с.86 "Перевір себе" (усно).




Урок 5. 11.2024

Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

  1. Пригадайте, що таке лірика.
  2. Які види лірики ви знаєте?
  3. Виконайте вправу на повторення


4. Познайомтеся із "десятою музою"(Платон) давніх греків.


5. Словникова робота. Читання вірша. Визначення йото особливостей. 

6. Запишіть у зошити паспорт-інфографіку твору (з 3.53 хв)

7. Навчіться виразно читати вірш : с. 79-80 у підручнику

Домашнє завдання.  Опрацювати матеріал підручника: с. 76-80, вивчити тему.


Урок 25.10.2024

Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей. «Добре вмирати тому...». Ідея захисту рідної 
країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція

  1. Опрацювати картки (автори Наталія Сирова )

  2.  
    2. Переглянути відеоурок  "Давньогрецька лірика" (до 6.40 хв):
     
     
    4. Записати в зошити класифікацію давньогрецької лірики (види, жанри,теми представників)
    5. Подивитись  експрес-урок "Тіртей "Добре вмирати тому..."
    Записати 

 - Як поету вдалося підняти воїнів, які занепали духом, на бій?

 Домашнє завдання

  • Опрацювати с. 71-76.
  •  Записати паспорт твору  "Добре вмирати тому..."(надіслати роботу).


Урок 22.10.2024

Образи Ахілла і Гектора. Порівняльна характеристика персонажів. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис


:

Опрацюйте с.24-28 електронної книги О.В.Гвоздікової : Електронна книга "Гомер "Іліада"

Схема ВШО

Перевірте себе. Виконайте одне з двох завдань на вибір (завдання 1,  завдання 2)

Домашнє завдання
Скласти порівняльну характеристику Ахілла і Гектора, вказавши спільне та відмінне в їх образах, або скласти й записати анкети героїв, Ахілла, Гектора за хемою:





Урок 18.10.2028

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.
«Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»)

Матеріал О.Гвоздікової
1. Перейдіть за посиланням і перевірте свої знання з теми "Античність. Міфи Троянського циклу".
2. Перегляньте презентацію, запишіть ключові слова й поняття.


3. Перегляньте електронну книгу та виконайте завдання

Картки Н. Гиренко
 4. Опрацювати матеріал. Читати с.58-71 підручника.

Урок 15.10.2024

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу

 

1. Перевірте себе. Пригадайте, які міфи ви уже знаєте.
2. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію  Запишіть основні цикли давньогрецької міфології.
3.  Познайомтесь з троянським циклом міфів, подивившись експрес-урок "Античність. Міфи троянського циклу"
4. Прочитайте за підручником с. 45-57. Виконайте усно завдання 1 на с.57.
5. Запишіть у зошит відповідь на запитання 10 (с. 57). Запишіть ще 7 фразеологізмів з поясненнями.
Щоб було легше виконувати завдання, перейдіть за покликанням  або подивіться відео. 
6. Опрацюйте картку. Зробіть висновок про  роль і значення міфології.
На допомогу учням: експрес-уроки В.О.Мухіна: 

Урок 11.10.2024

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. 
 Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі   
 
                                                   

1. Подивіться експрес-урок

 2. Опрацюйте картки і запишіть пам'ятку ( картки Олени Гвоздікової) 

Пам'ятка. Античність

1.Термін, його значення:
2. Хронологічні межі
3. Періоди(етапи)
4 Мова
5. Представники
6. Характерні риси доби
7. Літературні жанри


3. Перевірте себе: https://learningapps.org/view4808361



4. Дайте відповіді на запитання 
1) Що таке антична література?
2) Якими мовами і народами створювалась антична література?
3) Які жанри існували в античній літературі?
4) Коли відбувалося підвищення інтересу до античної літератури?
5) У чому полягає заслуга творів античної літератури?
6) Чому не всі твори античності дійшли до нас?

5. Домашнє завдання



Урок 4.10.2024

 Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя


1. Перегляньте експрес-урок та опрацюйте конспект за посиланням
3.  Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
Домашнє завдання
1. Прочитати матеріал підручника: с.31-38. .
2.  Розшифруйте вислови з Корана (картка О.Гвоздікової). Як ви їх розумієте? 


3.  Опрацюйте матеріали до теми  за посиланням та пройдіть тестування: https://vseosvita.ua/test/start/yqw621 
4. Повторити вивчений матеріал про священні книги людства: с.9-39, підготуватись до контрольної роботи за розділом.

Урок 1.10.2024

Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)

                                                                                                        За матеріалами Олени Гвоздікової
1. Перевірте себе. Пограйте в гру, перейшовши за покликанням
2. Перейдіть за покликанням і послухайте притчу про блудного сина
3. Аналіз притчі про блудного сина

4. Ознайомтеся ще з деякими притчами, запишіть їх назви.


4. Роздивіться колаж "Упізнайте фразеологізм біблійного походження" (автор Ірина Мороз)
Які з цих виразів вам відомі? ( Довідка )

5. Підбиваємо підсумки: дайте відповідь на запитання

  • Біблію називають морально-філософською скарбницею людства. Як ви думаєте, чому?
Домашнє завдання
1. Виконайте тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/aqj448
2. Знайдіть у підручнику та мережі Інтернет твори мистецтва, написані на біблійні сюжети, запишіть їхні назви та авторів у зошити.

Урок 27.09.2024

Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту 

 
1.  Опрацюйте презентацію за покликанням  Запишіть  ідеї - визначні події та форизми і їх значення. Надішліть роботи.
 
2. Подивіться відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=g87owv7aupU  
  Запишіть  визначення. 
Притча — короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття.
 
 Домашнє завдання 
  1. Подивіться відео: https://youtu.be/WV1SxQe44fs?si=w21V8MF-_wR7iSxG 
  2. Прочитати с. 28-31( старий, друкований підручниик) або с.26-30 (електронний підручниик),  або послухати аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=bO7-aRkpMw8 Відповідати на запитання на с. 30-31.
  3.  Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=p9338h2gk19

Урок 27.09.2024

Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту 


1.  Опрацюйте презентацію за покликанням  Запишіть  ідеї - визначні події та форизми і їх значення. Надішліть роботи.

2. Подивіться відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=g87owv7aupU  
  Запишіть  визначення. 
Притча — короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття.

 Домашнє завдання
  Подивіться відео: https://youtu.be/WV1SxQe44fs?si=w21V8MF-_wR7iSxG 
Прочитати с. 28-31( старий, друкований підручниик) або с.26-30 (електронний підручниик),  або послухати аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=bO7-aRkpMw8 Відповідати на запитання на с. 30-31.
 Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=p9338h2gk19


Урок 24.09.2024

Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту


1.  Перевірте себе Виконати вправу 
2. Опрацюйте матеріал карток.
Картки Кчур Наталії Іванівни
Картка Гіренко Наталії
3. Прочитайте 10 заповідей Божих. Запишіть їх. 
4. Ознайомтеся з біблійними афоризмами за посиланням та виконайте вправу в зошиті, запишіть у вигляді коду(цифра - буква).

Картка Гіренко Наталії

Домашнє завдання
1). Виконайте кодове завдання з картки ( в класній роботі)



Урок 20.09. 2024


Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу»,  «Каїн і Авель».  Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї  Старого Заповіту


 Матеріал блогу Олени Гвоздікової

1. Прочитайте статтю підручника (ст 22-26). Роздивіться хмарку слів і виконайте завдання до неї 

2. Прочитайте уривок зі Старого Заповіту про створення світу( с.23-2)  Складіть "Стрічку часу" за прочитаним текстом. Намалюйте символи кожного з днів.

3. Прочитайте легенду про Каїна і Авеля( с.26). Дайте відповідь на запитання:

- Які моральні уроки може винести сучасна людина з історії про Каїна і Авеля?


Д/З
c. 22-26 опрацювати. Проаналізуйте матеріал, з яким ви познайомилися на уроці. Дайте відповіді на запитання, обґрунтуйте їх ( с.26)

Урок 17.09. 2024

Біблія як основа двох релігійюдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів

Опрацюйте матеріали уроку за посиланням

Роздивіться картки Зої Гаркуши.



Домашнє завдання
  • Скласти пам'ятку про Біблію в зошиті: назва(значення), час створення, авторство, мови, структура, переклади.
  •  Читати с. 16-21.  
  • Виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19

Урок 13.09.24

Веди (огляд)  як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) Космогонічні міфи Вед 



Опрацюйте картки. Автор карток Олена Гвоздікова

 Подивіться відеоурок. Порівняйте інформацію на картках з інформацією у відео. Що нового ви дізналися?

Послухате за покликанням текст. 

Домашнє завдання
  •  Прочитати с.11-16, перевірити себе за запитаннями підручника с.15.
  • Дайте коротку письмову відповідь на запитання опитувальника
  • За бажанням виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319 



Урок 10.09.2024

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів


Роздивіться картку Гиренко Н.С.
Опрацюйте матеріали уроку(навчальне відео, конспект тести):  ТУТ 

Домашнє завдання
  • Опрацюйте матеріал підручника : с 9-11.
  •  Підготуйте усні відповіді на 1-3 запитання на с. 11
  • Виконайте вправу. Що нового ви дізнались?



Урок 6.09.2024 

Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах

  • Запишіть тему. Подивіться відео


  • Роздивіться картку (автор Т. Біденко)

  • Виконайте завдання: доповніть схему, запишіть у зошит. Роботу прикріпіть в НЗ.
Домашнє завдання
  • Опрацювати матеріал підручника на с.8 (останні 2 абзаца). Вивчити, що таке літературний процес. 
  • Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=pc2n6k29j23


Урок 3.09.2024

Література і культура. Роди літератури  (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки



  




 
Запишіть визначення понять «рід літератури», «епос», «лірика», «драма», назвіть їхні характерні ознаки, наведіть приклади цих понять з прочитаних творів.

Домашнє завдання
  1. Прочитати с. 5-8.  Вивчити визначення понять  "Літературознавчої довідки" на с. 7-8 .  
  2. Скласти( допрацювати) в зошиті таблицю "Роди і жанри літератури". 
  3. Перевірити себе: запитання 1-4 (усно) на с. 8. 




2023-2024 н.р.



" Література ХХ- ХХІ ст. У пошуках себе та високого польоту"


Урок 15.04.2024

ПЧ № 4 Марія Парр. «Вафельне серце»



 Паспорт твору “Вафельне серце”   (Записати в зошит)
Автор – Марія Парр (Норвегія)
Рік написання – 2005
Жанр: повість
Тема – розповідь про кумедні пригоди дітей, про справжню дружбу і цінності сім’ї, гіркоту розставання і незворотних втрат, про здатність співпереживати і любити.
Головна думка –  з вірним другом ніде не пропадеш і ніколи не занудьгуєш.

“Вафельне серце” головні герої
Трілле (Теобальд Родрік) – хлопчик 9 років. Чесний і добрий, веселий і пустотливий. Трілле дуже дружний з дідусем і бабусею, яку він кличе баба-тітка. А ще у Трілле є подружка однокласниця Лена
Лена – дівчинка 9 років. Смілива і рішуча. Вигадувала безліч ігор
Дід – веселий та мудрий. Завжди підтримував дітей.
Мама – дбайлива, любляча.
Тато – добрий, веселий.
Баба-тітка – сестра діда. Краще за всіх готує вафлі у формі серця.
Магнус– старший брат Трілле. Йому 13 років.
Мінна – сестра Трілле. 14 років. Прийомна дочка з Колумбії.
Дядько Тор – Молодший брат тата Трілле. Рибак. У нього діти взяли катер, з якого зробили ковчег.
Ісак – молодий доктор. Закохався в маму Олени.
Мама Олени – добра і відкрита.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/vafelne-sertse-analiz
Домашнє завдання

Скласти 3 тестових запитання з трьома варіантами відповідей за змістом, відмітити правильні відповіді.

Урок 13.05.24

 Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі Барбари Космовської «Буба»              

Домашня робота

Урок 8.05.24

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки 





Експрес-урок за романом Барбари Космовської

Аудіокнига 1-10.  Аудіокнига  (11-23, продовження)
 
Перегляньте презентацію, виконайте  та надішліть завдання



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Прочитати/ послухати роман "Буба", знати зміст. 
2.  Опрацювавши книгу-презентацію Барбара Космовська “Буба”By Olena Gvozdikova , виконуєте наступні завдання:
  • ст. 9 - знайти відповіді на запитання-загадку
  • ст. 11 - запишіть головних героїв твору
  • ст. 15 - запишіть, про кого з героїв твору йдеться
  • ст. 17-18 - спробуйте відповісти на запитання(усно)                                                                                  (матеріали блогу Олени Валеріївни Гвоздикової)

Урок 6.05.2024

  Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"


Пригадай матеріал: ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Алегоричні образи..(натисни)




Образи повісті




Переглянь відео. "Богдан Ступка. Вірш Ліни Костенко "Крила"



Висновки



Домашнє завдання
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/icy589




Урок 01.05.2024

Утілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети

1.Записати тему уроку.
2. Опрацювати урок ТУТ
3. Опрацювати  с. 24 і 25 презентації ТУТ
4. Записати з презентації на с. 25 схему: "Шлях  Джонатана до пізнання (або кроки самовдосконалення героя)".
Домашнє завдання
 5. Виконати вправу на с. 23.
6. Накреслити таблицю в зошит і виконати завдання(с. 27 презентації): 


Урок 29.04.2024

Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття


1. Записати тему уроку.


4.  Опрацювати  картки й записати в зошит.





Домашнє завдання


Читати підручник: с. 244-253. Знати зміст.
Слухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/watch?v=kfGcgfi6lds


Урок 22.04.2024

Філософський зміст та художні особливості твору Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц"


 Домашнє завдання
Виконай тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/wnc884



Урок 17.04.2024

Поетизація краси чистих людських взаємин  у казці-притчі. Художні образи твору

            



Вправи:

Самостійна робота

Домашнє завдання
1. Виконай вправу ЗАПОВНИ ПРОПУСКИ
 2. Виконай вправу та запиши завершені афоризми в зошит: ЗАВЕРШИ ФРАЗУ


Урок 15.04.2024

Людські стосунки, моральні цінності у казці-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері 



  • Записати у зошит:
-схему подорожі Маленького принца, намалювати, естетично оформити.
                                                                  Картки: Наталія Гиренко






Надіслати фото виконаних робіт

Урок 10.04.24 р. 

Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944). Життя і творчість

 "Маленький принц"- філософська алегорична казка-

притча













Доведемо, що твір Антуана де Сент-Екзюпері - це філософська казка-притча.
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:      
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.

  • Записати у зошити тему уроку, 
  • визначення "притча" - с.235 підручника

  • Прочитати с. 235-243 підручника; 

Урок 3.04.2024

Мольєр. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) в комедії "Міщанин-шляхтич"



Виконати вправу https://learningapps.org/watch?v=p5cx1p4mk18

Домашнє завдання
  • Підготуватись до контрольної роботи "Бароко і класицизм". 
  • Виконати клоуз-тест -  надіслати в кодовому вигляді.


Урок 1.04.2024

Мольєр. "Міщанин-шляхтич". Виховний потенціал твору


Д/З
 1) Дібрати приклади(цитати) використання засобів комічного у творі. 
2) Завдання з картки.


Урок 20.03.2024

Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) 


Опрацювати матеріали з теми, зробити короткий конспект


Послухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmLDVO5kw40OCduDMkqB6Ojli-y34hwW0

Перевірка знань. Виконати вправи LearningApps :



Урок 13.03.2024

Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво 


Біографія митця


Експрес-урок

Домашнє завдання
Прочитати підручник с.216-221. Запишіть у зошит ключові відомості з експрес-уроку та визначення з літературознавчої довідки. Перевірте себе: запитання на с. 222.

Урок 11.03.2024

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму


Подивіться експрес-уроки
                                                                                                   до 5.52 хв


Виконайте вправу

Домашнє завдання 

  • Опрацювати с. 213-216 підручника. Вивчити тему. 
  • Виконати завдання з картки, записати в зошит:
  Риси класицизму


6.03.2024

Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя

 Виконати завдання уроку: https://vseosvita.ua/lesson/start/xbdr977






3.03.2024


Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки

Подивітьсся експрес-урок до 8.50 хв.

Подивіться відеопрезентацію А.Химинець


Домашнє завдання
Підручник: с. 207-210.  Опрацювати матеріали підручника про мистецтво бароко
На основі опрацьованих матеріалів скласти ментальну карту або паспорт доби бароко та підготувати розгорнуте висловлювання на тему «Бароко - це загальноєвропейський стиль».

21. 02. 2024


19.02.2024

 Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»


картки О.В.Гвоздікової

 


14.02.2024

Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). «Дон Кіхот» (І частина).  Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування)

Виконати урок: https://vseosvita.ua/lesson/start/hsne387 
                                   


12.02.2024

 Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь

 Виконати задання уроку: https://vseosvita.ua/lesson/start/xbsr579

7. 02. 2024

 Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція)


5.02. 2024

 Трагедія «Ромео і Джульєтта» Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів




Запишіть у зошит паспорт твору або ментальну карту, опрацювавши матеріали уроку.

Перейдіть за покликанням і подивіться відео урок 

 Перегляньте відеоурок

  Перегляньте відеопрезентацію

Домашнє завдання
1. Прочитайте трагедію "Ромео і Джульєтта" : с. 176-191- підручник.  
2. Виконайте фотоквест (автор О.В.Гвоздікова)







31.01. 2024
Художні особливості сонетів  В.Шекспіра.  Порівняльний аналіз сонетів Ф.Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів
Матеріал Гвоздікової О.В.



29.01.2024


24.01.2024


22.01.2024

Ф. Петрарка. Сонети  № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки 

1. Запишіть тему уроку. 
2. Подивіться/послухайте відеоурок:

4. Запишіть пам'ятку до сонетів 61 і 132

Домашнє завдання 
1.  Виконати завдання: https://vseosvita.ua/test/start/azk989 
2.  Вивчити напам’ять сонет Ф. Петрарки (за власним вибором: 61 чи 132). 
За підручником сонети Ф. Петрарки (ст. 168-169)  
                                                           Сонет 61 

Переклад Дмитра Павличка


17. 01.2024

Франческо Петрарка (1304—1374) – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в "Книзі пісень"


 
Перейти до цієї презентації Sway

15.01.2024

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури



4.12.2023

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході

29.11.2023

Контрольна робота з теми "Античність". Тір-роздум

27.11.2023 

Позакласне читання. Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон та Бавкіда»). Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» 


Домашнє завдання
- Підготуватися до  контрольної роботи № 2 х теми "Античність".
- Написати відгук за поемою Овідія «Метаморфози».
• Мета відгуку — передати свої враження від прочитаного, наголосити на впливі твору на почуття (які переживання, емоції викликав) та на інтелект (сприяв яким роздумам, над чим змусив замислитися).
• Не замінюйте відгук переказом прочитаної книги.
Головне — це те, що ви відкрили та над чим ви розмірковували під час читання книги або одразу після нього.
• Пояснюйте свої почуття та ставлення до героїв, аргументуйте загальне враження від твору.

22.11.2023

 Публій Овідій Назон. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Скорботних елегіях» Овідія. Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору

                                                                                                                        за блогом Олени Гвоздікової
1. Роздивіться кластер (запишіть) та кроссенс із поясненнями
2. Прочитайте за підручником біографію Овідія, роздивіться хмарку слів і поясніть, що ці слова означають у житті та творчості поета
3. Ознайомтеся з творчістю Овідія за допомогою наступної картки
4. На сторінках 110-117 ел.підручника( с.118-124- друкований) прочитайте уривок з книги Овідія "Сумні елегії". Роздивіться хмарку слів і дайте пояснення :
Домашнє завдання
або за QR кодом
2. Підготувати відповіді на запитання підручника на с.124 (друкований варіант) або с. 117( електронний)



20.11.2023

Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку

Заишіть


Домашнє завдання

 Прочитайте біографію поета (с.114-115) 

 Вивчіть і запишіть, що таке ода (с.115)

 Прочитайте за підручником вірш "До Мельпомени"(с.117)

Складіть паспорт твору


6. 


15.11.2023

"Золота доба" давньоримської літератури. 

Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд).Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави

Класна робота
1. Записати тему в зошити. 
2. Переглянути відеоурок
3. Роздивіться кросенс. Які факти біографії письменника ви упізнали? Про які не йдеться?

Перевірте свої відповіді на кроссенс за біографією Вергілія.

 1. Вергілія шанували як сучасники, так і послідовники, він, за задумом Данте, став його провідником Пеклом. 2. Народився в Італії. 3. Після навчання деякий час жив у Мілані.4. Повернувся на малу батьківщину й почав писати "Буколіки". 5. Двічі Вергілія позбавляють маєтків, і тільки після втручання Октавіана повертається на батьківщину. 6. Багато працює, свої роботи присвячує своїм друзям, меценатам та Октавіану. 7. Написав поему "Георгіки". 8. "Енеїда" - вершина творчості Вергілія.

4. Опрацюйте картки







Домашня робота
1.Прочитати с. 96-105 підручника. Перевірити себе: запитання - с. 101, 106( усно).
2. Скласти й записати в зошит паспорт твору
3. Виконати тести  https://wordwall.net/play/63889/143/825


13.11.2023

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньгрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"

1. Переглянь експрес-урок

 
Домашнє завдання
1. Опрацювати підручник: с.88-96

 

Урок 8.11.2023

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія

1. Перегляньте відео, запишіть ключові слова, складіть з них хмаринку слів https://wordart.com/


2. Відскануйте QR код. Виконайте вправу. Доповніть запис ключових слів
Домашнє завдання 
1. Перейдіть за посиланням та роздивіться інтелект карту (автор О.Сизоненко) (бажано, щоб ви працювали з комп'ютера). Що нового ви дізналися? Чи схожий театр у Давній Греції на сучасний?
2. Опрацюйте с.81-87 підручника. Дайте відповідь на запитання на с.86 "Перевір себе" (усно).


Урок 6. 11.2023

Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

  1. Пригадайте, що таке лірика.
  2. Які види лірики ви знаєте?
  3. Виконайте вправу на повторення


4. Познайомтеся із "десятою музою"(Платон) давніх греків.

5. Словникова робота. Читання вірша. Визначення йото особливостей. 

6. Запишіть у зошити паспорт-інфографіку твору.

7. Навчіться виразно читати вірш.

Домашнє завдання.  Опрацювати матеріал підручника: с. 76-80, вивчити тему.

Підготувати  кросенс або хмаринку слів за темою(прокоментувати).

Індивідуальне завдання: повідомлення про Есхіла (2-3 слайди)

Урок 25.10.2023

Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей. «Добре вмирати тому...». Ідея захисту рідної 
країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція

  1. Опрацювати картки (автори Наталія Сирова )

     
    2. Переглянути:
    •  відеоурок  "Давньогрецька лірика" (до 6.40 хв):
     
     
    4. Записати в зошити класифікацію давньогрецької лірики (види, жанри,теми представників)
    5. Подивитись 
    •  експрес-урок "Тіртей "Добре вмирати тому..."
    Записати 

 - Як поету вдалося підняти воїнів, які занепали духом, на бій?

6. Записати паспорт твору  "Добре вмирати тому..."

 Домашнє завдання

Опрацювати с. 71-76.
Виконати завдання: https://justclass.com.ua/hw/82d167a9

 

Урок 18.10.2023

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.
«Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»)

1. Перейдіть за посиланням і перевірте свої знання з теми "Античність. Міфи Троянського циклу".
2. Перегляньте презентацію, запишіть ключові слова й поняття.


3. Перегляньте електронну книгу та виконайте завдання

Картки Н. Гиренко
 4. Опрацювати матеріал. Читати с.58-71 підручника.



Урок 16.10.2023

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.)


1. Перевірте себе. Пригадайте, які міфи ви знаєте 

2. Опрацюйте картки

 
3. Перейдіть за покликанням і подивіться відеопрезентацію  Запишіть основні цикли давньогрецької міфології.
 Познайомтесь з троянським циклом міфів
4. Прочитайте за підручником ст. 53-63
5. Запишіть у зошит відповідь на запитання 10 (ст. 63). Запишіть ще 7 фразеологізмів з поясненнями.
Щоб було легше виконувати завдання, перейдіть за покликанням  або подивіться відео. 
6. Опрацюйте картку. Зробіть висновок про  роль і значення міфології.
На допомогу учням: експрес-уроки В.О.Мухіна: 

Урок 11.10.2023

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. 

 Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі                                                                  

1. Подивіться експрес-урок

 2. Опрацюйте картки  запишіть пам'ятку 

Пам'ятка. Античність

1.Термін, його значення:
2. Хронологічні межі
3. Періоди(етапи)
4 Мова
5. Представники
6. Характерні риси доби
7. Літературні жанри

Картки Олени Гвоздікової
3. Перевірте себе


4. Дайте відповіді на запитання 
1) Що таке антична література?
2) Якими мовами і народами створювалась антична література?
3) Які жанри існували в античній літературі?
4) Коли відбувалося підвищення інтересу до античної літератури?
5) У чому полягає заслуга творів античної літератури?
6) Чому не всі твори античності дійшли до нас?

5. Домашнє завдання

Урок 4 жовтня. 

 Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя

1. Переглянути експрес-урок

 2. Опрацювати матеріали до теми  за посиланням.
3. Скласти пам'ятку.
Домашнє завдання
Прочитати матеріал підручника: с.31-38. 
 Повторити вивчений матеріал про священні книги людства: с.с.9-39, підготуватись до контрольної роботи за розділом.

Урок 2.10.2023

Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)

                                                                                                        За матеріалами Олени Гвоздікової
1. Перевірте себе. Пограйте в гру, перейшовши за покликанням
2. Перейдіть за покликанням і послухайте притчу про блудного сина
3. Аналіз притчі про блудного сина

4. Ознайомтеся ще з деякими притчами, запишіть їх назви, складіть  літературні паспорти двох із них за схемою нижче:


4. Роздивіться колаж "Упізнайте фразеологізм біблійного походження" (автор Ірина Мороз)
Які з цих виразів вам відомі? ( Довідка )

5. Підбиваємо підсумки: дайте відповідь на запитання

  • Біблію називають морально-філософською скарбницею людства. Як ви думаєте, чому?

Урок 25.09.2023

Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту

1.  Перевірте себе Виконати вправу .
2. Опрацюйте матеріал карток.
Картки Кчур Наталії Іванівни
Картка Гіренко Наталії
3. Прочитайте 10 заповідей Божих. Запишіть їх. 
4. Ознайомтеся з біблійними афоризмами за посиланням та виконайте вправу в зошиті, запишіть у вигляді коду(цифра - буква).

Картка Гіренко Наталії

Домашнє завдання


Урок 20.09. 2023

Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу»,  «Каїн і Авель».  Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї  Старого Заповіту


 Матеріал блогу Олени Гвоздікової

1. Прочитайте статтю підручника (ст 22-26). Роздивіться хмарку слів і виконайте завдання до неї 

2. Прочитайте уривок зі Старого Заповіту про створення світу( с.23-2)  Складіть "Стрічку часу" за прочитаним текстом. Намалюйте символи кожного з днів.

3. Прочитайте легенду про Каїна і Авеля( с.26). Дайте відповідь на запитання:

- Які моральні уроки може винести сучасна людина з історії про Каїна і Авеля?


Д/З
c. 22-26 опрацювати. Проаналізуйте матеріал, з яким ви познайомилися на уроці. Дайте відповіді на запитання, обґрунтуйте їх ( с.26)

Урок 18.09. 2023



Перевірте себе

Домашнє завдання. Скласти пам'ятку в зошиті. Читати с. 16-21. Вивчити тему, конспект. Виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19

Урок 13.09.23

Веди (огляд)  як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) Космогонічні міфи Вед 




Автор карток Олена Гвоздікова

Домашнє завдання
Виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319 
 Прочитати с.11-16, перевірити себе за запитаннями підручника с.15.

Урок 11.09.2023

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів










  _





**********************************************************************************************************************************************************************
Урок 11.05.23 р.

Марина Аромштам. "Коли відпочивають янголи". Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми та їхнє осмислення у творі

Переказ повісті  Тут
2. Перегляньте відеоурок




3. Перейдіть за посиланням та опрацюйте електронну книгу  

Домашнє завдання
                                                                                                                           
 Виконати завдання фотоквесту, результат оформити та надіслати. 
(матеріали блогу Олени Валеріївни Гвоздикової)




Урок 8.05.23 р. 

Позакласне читання Барбара Космовська. "Позолочена рибка"  

Відеоурок: 

Аудіокнига

Фрагмент твору читати: ТУТ 


Урок 4.05.23

 Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі Барбари Космовської «Буба»              

Домашнє завдання
                                                                                                                           матеріали блогу Олени Валеріївни Гвоздикової
Відповіді сфотографуйте, заповніть ними вільні місця (це можна зробити у фоторедакторі у телефоні) й надішліть.


Урок 1.05.23

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки 


Експрес-урок за романом Барбари Космовської

 
Перегляньте презентацію, виконайте  та надішліть завдання



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 Для вивчення роману Б. Космовської ви виконуєте наступні завдання:
ст. 9 - відповіді на запитання-загадку
ст. 11 - запишіть головних героїв твору
ст. 15 - запишіть, про кого з героїв твору йдеться
ст. 17 - дайте коротку характеристику дорослих персонажів твору (1-2 речення)
                                                                                    (матеріали блогу Олени Валеріївни Гвоздикової)

Урок 27.04.23

У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ    


   Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"


Пригадай матеріал: ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Алегоричні образи..(натисни)
Образи повісті

Висновки



Домашнє завдання. 
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/ylh313


Урок 24.04.23

Утілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети

1.Записати тему уроку.
2. Опрацювати урок ТУТ
3. Опрацювати  с. 23 і 24 презентації ТУТ
4. Записати з презентації на с. 24 схему "Шлях  Джонатана до пізнання (або кроки самовдосконалення героя)".
 Виконати вправу на с. 21-22.
5. Накреслити таблицю в зошит і виконати завдання:


Урок 20.04.23

Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття

1. Записати тему уроку.
2. Переглянути відеоурок і презентацію.
3. Опрацювати картки й записати в зошит .





Прочитати твір: підручник с. 244-253. Знати зміст.

 13.04.23

Філософський зміст твору "Маленький принц"


Класна робота
1 Записати тему.
2. Переглянути відеоурок та презентацію. 
3.  Записати паспорт (анкету) твору



Аудіокнига: ТУТ

Домашня робота
1. Відповісти на запитання: "Чого мене навчила казка-притча "Маленький принц"?
2. Пройти онлайн-тестування: https://vseosvita.ua/test/start/ixf925


10 квітня

Поетизація краси чистих людських взаємин  у казці-притчі. Художні образи твору

            



Вправи:

Самостійна робота
Домашнє завдання
1. Виконай вправу ЗАПОВНИ ПРОПУСКИ
 2. Виконай вправу та запиши завершені афоризми в зошит: ЗАВЕРШИ ФРАЗУ


6.04.23 

Людські стосунки, моральні цінності у казці-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері 



Записати у зошит:
-схему подорожі Маленького принца, намалювати, естетично оформити.



                                                                  Наталія Гиренко



Виконайте вправи з карток                                                                            (Наталія Гиренко)
Картка 2

Картка3




3.04.23 р. 

Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)

 "Маленький принц"- філософська алегорична казка-

притча






  • Переглянути відео:








Доведемо, що твір Антуана де Сент-Екзюпері - це філософська казка-притча.
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:      
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.

  • Записати у зошити тему уроку, 
  • визначення "притча" - с.235 підручника

  • Прочитати с. 235-243 підручника; 


14 листопада

"Золота доба" давньоримської літератури. 

Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд).Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави

Класна робота
1. Записати тему в зошити. 
2. Переглянути відеоурок
3. Послухати аудіокнигу Вергілій "Енеїда" (скорочено)
4. Переглянути презентацію ТУТ
5. Записати  у зошит короткий опорний конспект до теми



Домашня робота
1.Прочитати с. 96-105 підручника.
2. Перевірити себе: запитання - с. 101, 106( усно).
3. Виконати тести 


Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньгрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"

"Прометей закутий". Скорочено https://www.youtube.com/watch?v=eU5HegSka_4



































Урок 27. 05. 2022

Марина Аромштам "Коли відпочивають ангели"(2008)

Презентація книги
Буктрейлер


Прочитайте матеріал підручника: с.283-284
Прочитати  УРОК
Читати повість мовою оригіналу  Тут
Записати тему уроку і паспорт твору: 

1.Автор
2. Назва, рік написання
3.Жанр
4. Тема 
5. Конфлікт
6. Проблеми твору
7. Ідея
Переказ повісті   ТутТут
Слухайте аудіокнигу скорочено: https://youtu.be/acF-WQzbyxs
Прочитайте повість  М.Аромштам "Коли відпочивають янголи "
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/aef556


 



Уроки 18, 20. 05. 2022

Барбара Космовська "Буба: мертвий сезон"

Урок 13.05.22

Барбара Космовська "Буба"


Експрес-урок за романом Барбари Космовської

Слухайте: "Буба". Барбара Космівська. Аудіокнига


Урок  11.05.22

У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ       Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"



 Домашнє завдання. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/rbx460


Урок 6.05.22

Художній конфлікт і можливості його подолання в повісті Річарда Баха " Чайка Джонатан Лівінгстон". Ознаки притчі у творі


Підручник с. 270-280
Матеріали до вивчення творчості Річарда Баха дивитись ТУТ
Матеріали до вивчення твору"Чайка Джонатан Лівінгстон"
Перевірити себе ТУТ 

Урок 4.05.22

Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття


Підручник с. 270-280

Урок 22.04.22
Філософський зміст твору "Маленький принц"


https://www.youtube.com/watch?v=llbVa2rOAw8


Класна робота
1 Записати тему.
2. Переглянути відеоуроки.
3.  Записати (доповнити попередні записи) образи-символи.
Домашня робота
Запитання 4 с.270 (письмово)

Урок 20.04.22

Людські стосунки, моральні якості, образи-символи, філософський зміст казки-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері 


Переглянути Уроки 2-3
У зошит:
- намалювати й естетично оформити схему подорожі Маленького принца; 
--образи-символи твору.


 Виконати  вправи на платформі  https://learningapps.org/view3341644 
Надіслати фото виконаних робіт

Урок 15.04.22

Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)

 "Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча

  • Переглянути відео:






Доведемо, що твір Антуана де Сент-Екзюпері - це філософська казка-притча.
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:      
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.

  • Записати у зошити тему уроку, 
  • визначення "притча" - с.261 підручника

  • Прочитати с. 260-270 підручника; 



 

Урок 8.04.21

Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)

 "Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча

  • Переглянути відео:






Доведемо, що твір Антуана де Сент-Екзюпері - це філософська казка-притча.
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:      
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.

  • Записати у зошити тему уроку, 
  • визначення "притча" - с.261 підручника

  • Прочитати с. 260-270 підручника; 

Урок 06.05.21

Барбара Космовська "Буба: мертвий сезон"

Записати в зошит
Урок 29.04.21

Барбара Космовська "Буба"

Експрес-урок за романом Барбари Космовської


Прочитати  твір Барбара Космовська "БУБА"

Слухати: "Буба". Барбара Космовська. Аудіокнига


Урок 26.04.21

У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ       Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"

 Домашнє завдання. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/sjm804

Урок 22.04.21

Художній конфлікт і можливості його подолання в повісті Річарда Баха " Чайка Джонатан Лівінгстон". Ознаки притчі у творі


Підручник с. 270-280
Матеріали до вивчення творчості Річарда Баха дивитись ТУТ
Матеріали до вивчення твору"Чайка Джонатан Лівінгстон"
Перевірити себе ТУТ 

 
Урок 19.04.21

Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття




Підручник с. 270-280
 
Урок 15.04.21

 Художні образи-символи казки-притчі "Маленький принц" Антуана де

 Сент-Екзюпері


Філософський зміст твору "Маленький принц"



Класна робота
1 Записати тему.
2. Переглянути відеоуроки.
3.  Записати (доповнити попередні записи) образи-символи.
Домашня робота
1. Запитання 4 с.270 (письмово)
2. Пройти онлайн-тестування: За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:  thr266


Урок 12.04.21

Людські стосунки, моральні якості, образи-символи, філософський зміст казки-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері 


Переглянути Уроки 2-3
У зошит:
- намалювати й естетично оформити схему подорожі Маленького принца; 
--образи-символи твору.


 Виконати  вправи на платформі  https://learningapps.org/view3341644 
Надіслати фото виконаних робіт


 

Урок 8.04.21

Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)

 "Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча

  • Переглянути відео:






Доведемо, що твір Антуана де Сент-Екзюпері - це філософська казка-притча.
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:      
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.

  • Записати у зошити тему уроку, 
  • визначення "притча" - с.261 підручника

  • Прочитати с. 260-270 підручника; 


Урок 5.04.21

Контрольна робота. Бароко і класицизм

 Виконайте роботу за посиланням: https://vseosvita.ua/go    введіть код    wvz830


Урок 25.03.21

Мольєр "Міщанин-шляхтич". Основні образи комедії. Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм

Класна робота
Переглянути експрес-урок

 Записати тему.  Переглянути матеріали уроку.
Зробити конспект ( за потребою)
Урок Дивитись тут
Презентація Дивитись тут
Виконати й надіслати вправу "Засоби комічного": Натискати тут
Домашнє завдання 
1.Код доступу 4698602 join.naurok.ua до  27 березня 22:00 
2. Повторити матеріл розділу "Бароко і класицизм": с. 230-257, записи у зошиті (підготуватись до контрольної роботи)


Урок 22.03.21

Мольєр. Комедія "Міщанин-шляхтич".Основні образи. Засоби комічного

1. Запишіть тему.
2. Перегляньте відеоурок

3. Опрацюйте матеріал уроку: http://novoosinove-zosh.kupyansk.info/files/docs/2020/17058_Urok_5_Zarubizhna_literatura_8_klas_03_04.pdf
4. Запишіть у зошит тези, виділені синім кольром.
5. Виконайте й надішліть скріншот вправи "Образи п'єси" : https://learningapps.org/display?v=pobosqhv518 

_______________________________________________________

Урок 25.01.21

Вільям Шекспір. "Ромео і Джульєтта"

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти,
вплив на людську особистість

Відеоурок 

Однаково шляхетні дві сім'ї

В Вероні пишній, де проходить дія,

Збували в ворожнечі дні свої.

Аж враз кривава скоїлась подія.

Коханців двоє щирих, запальних

Ворожі ті утроби породили;

Нещастя сталося у сім'ях тих,-

Вони одвічні чвари припинили

(В.Шекспір "Ромео і Джульєтта")

Матеріали до уроку 

Кохання – найсвітліше почуття, яке осяює життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Вічною темою, наскрізною ниткою проходить воно крізь літературу і мистецтво всіх епох, митці яких намагалися розгадати його дивну таємницю. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне.      Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись   вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила їхнім душам, возвеличив їх над світом.

Складання сенкану : хлопці –«Джульєтта», дівчата – «Ромео».

 – Хто і чому допомагає закоханим? Визначте роль Джульєттиної мамки і брата Лоренцо у динаміці стосунків і почуття Ромео і Джульєтти. (Мамка самовіддано любить Джульєтту, вона її найкраще знає, бажає щастя й готова на все заради своєї улюблениці. Вона – опора головній героїні у найтяжчі хвилини, втілення народного гуманізму, незмінної життєрадісності.

Одним із найбільш цікавих і важливих образів у трагедії “Ромео і Джульєтта” є образ ченця Лоренцо. У його ставленні до життя, до людей немає нічого від фанатичної релігійності. Брат Лоренцо по-справжньому людяний і мудрий, мислить як гуманіст. Його думки і світоглядні позиції як людини Відродження втілені у монолозі зі сцени другої дії ІІ та у стосунках з Ромео і Джульєттою. Він вивчає природу, її закони, і, виходячи з них, судить про стосунки між людьми та їхні вчинки. Брат Лоренцо стає на захист почуття закоханих і найглибше розуміє всю невиправданість їхньої загибелі.)

— Доведіть, що не тільки почуття Ромео і Джульєтти, а й самі образи закоханих постають у динаміці.

(Кохання стає найважливішим і наймудрішим учителем для Ромео і Джульєтти. Завдяки йому вони за неповний тиждень проходять шлях від юності до зрілості, від абсолютної залежності від волі батьків до абсолютної свободи вибору і вчинку. Наївна, молодесенька Джульєтта, яка тільки ввійшла у пору свого 14-ліття, яка звикла в усьому спиратись на точку зору свого оточення, покохавши Ромео, перетворюється на зрілу, енергійну жінку, мудру в своєму почутті, активну в боротьбі за щастя і ладну скоріше вмерти, ніж відмовитися від Ромео. Меланхолійний, непостійний у своїх почуттях Ромео, мрійник і гульвіса, пізнавши справжні почуття, готовий на все заради кохання і коханої. Переживаючи велич любові до Джульєтти й муки провини за те, що не вберіг її, він, не вагаючись, приймає смерть.)


— Порівняйте кохання Ромео і Джульєтти з лицарським середньовічним культом кохання до Прекрасної дами. Доведіть, що почуття героїв Шекспірової трагедії відповідають вже ідеалам кохання доби Ренесансу.

(Наводимо думки літературознавця Б. Шалагінова. Науковець вважає, що “Шекспір розкриває вищість природної сутності людини через найприродніше почуття — кохання. В середні віки знали високе, лицарське кохання, яке оспівували в альбах і канцонах, у віршованих романах; і низьке, грубе кохання, про яке розповідали в анекдотах і фарсах. Лицарське кохання було пов`язане з культом Богоматері. Дама була сюзереном, а лицар — васалом. Основні риси ренесансного кохання такі: офіційний статус закоханих не відіграє ніякої ролі; лицар і його дама стають просто закоханими, між ними встановлюються рівноправні стосунки. Кохання гармонізується: жінка спускається на землю з царства духовного ідеалу, але піднімається з царства грішної плоті (низу); встановлюється гармонія духовного прагнення і фізичного потягу; Ренесанс не цурається еротики. Нарешті, це кохання бурхливе, пристрасне. Воно спонукає закоханих до активних дій… Можна додати, що оскільки в коханні виражається пафос звільнення людини від старих догм, то нерідко тема кохання об`єднується з темою ренесансного сміху; кохання — це найулюбленіша тема комедій (не тільки у Шекспіра).

Творча робота

Скласти психологічний портрет героя через знакову систему імені

Довірлива                                 Рішучий

Життєрадісна                           Образливий

Упевнена                                  Мрійливий

Любляча                                   Енергійний

Ь                                                Оптиміст

занепокоЄна

Тактовна

Таємнича

Активна

У чому ж полягає «оптимізм» трагедії?

Та незважаючи на трагічний кінець твору сприймають її як “світлу трагедію”. Поясніть, у чому ви бачите оптимістичність звучання “Ромео і Джульєтти”. (Незважаючи на те, що прекрасні юні закохані загинули, ставши невинними жертвами давньої, майже безпричинної ворожнечі двох багатих веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель (а отже до певної міри й життя) були марні. “Ромео і Джульєтта” — не лише трагічний урок, але й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможності. Кохання є дужчим за смерть, щоправда, воно її не долає, але й не скоряється їй.)

Фішбоун

Проблема кохання і смерті

+ прагнення здобути особисте щастя;

Любов за вибором, а не по розрахунку;

Джульєтту кохання перетворює на самостійну і героїчну жінку

Ромео мужніє, пізнавши справжню силу почуттів.

Кохання Ромео і Джульетта, світле, чисте та жертовне, розквітло у часи феодальної ворожнечі.

Монтеккі й Капулетті об’єдналися,

-         ворожнеча знатних сімей — Монтеккі і Капулетті 

Подружжя Капулетті не бажають зрозуміти свою дочку.

закохані вбили себе, коли зрозуміли, що разом їм не бути.

Глави сімей Монтеккі і Капулетті були настільки захоплені власною ненавистю один до одного, що стали мимовільними винуватцями загибелі своїх дітей.

Саме нерозуміння з боку батьків і безглузда багаторічна ворожнеча погубили двох закоханих.

Вправа «Мікрофон» А як кохання розумієте ви?

Кохання

Щастя    світло   доброта   взаємність      вірність       трагедія       самопожертва   ніжність        радість      мелодія

   Домашнє завдання.  1. Виписати висловлювання героїв про кохання. 

 2. Виконати вправи, надіслати скріни:   Кросворд ;

https://learningapps.org/watch?v=pm1gdxc3c18                                                               (використано  мтеріали Матвієнко Вікторії ВіталіївниКрутько Світлани Петрівни)

3. Подивитись фільм( за бажанням), порівняти з твором Шекспіра

                           
                                                                       

Урок 12.11

"Золота доба" давньоримської літератури. 

Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд).Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави

Класна робота
1. Записати тему в зошити. 
2. Переглянути відеоурок
3. Послухати аудіокнигу Вергілій "Енеїда" (скорочено)
4. Переглянути презентацію ТУТ
5. Записати  у зошит короткий опорний конспект до теми

Домашня робота
1.Прочитати с. 104-113 підручника.
2. Перевірити себе: запитання - с. 109, 113( усно).
3. Виконати тести  до  16 листопада 17:00 ред., відкривши посилання join.naurok.ua
 Код доступу 2338184

Урок 09.11 

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньгрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"



 

"Прометей закутий". Скорочено

 Домашнє завдання
Завдання необхідно виконати до  15 листопада 17:00 ред.
Код доступу 4641770
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Види лірики в Давній Греції, особливості їх розвитку.. Тіртей (VII ст. до н.е.) "Добре вмирати тому....", ідея захисту рідної країни в елегії. 
Сапфо (VII  - VI ст. до н.е.) "До Афродіти". Образ ліричної героїні, глибина її почуттів

 Домашнє завдання
Завдання необхідно виконати до  12 листопада 17:00 ред.
Код доступу 8924793
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua

27 травня 

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

 25 травня

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Пригадай вивчений матеріал. Інтерактивна гра "Гортаючи знайомі сторінки"
2. Фотоквест (за бажанням)
Правила фотоквесту
  •  Кожне фото підпишіть. Наприклад, відповідь на запитання: "1.Сфотографуйся з тим, що загубила Попелюшка, тікаючи з балу" повинно бути підписане так: "1.Черевичок", де цифрою позначений номер запитання, а словом - відповідь, яку ви сфотографували.
  • Надішліть фото-відповіді вчителю на електронну пошту.
  • Фото повинні бути якісними, нерозмитими.
  • При виконанні фотоквесту на 10-12 балів ви отримуєте бонус:1- 2 бали до тематичної оцінки.
  • Робота може бути виконана індивідуально або в парі з товаришем.


Немає коментарів:

Дописати коментар

8 клас Контрольна робота з теми "Античність"

1. Запишіть у  зошити: Двадцять дев'яте листопада Твір-роздум  Гуманістичний пафос поеми Гомера "Іліада" 2. Пригадате, як пише...