Дистанційне навчання
2024-2025 н.р.
Публій Овідій Назон. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях»
Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку
- Прочитайте біографію поета (с.114-115) або послухайте експрес-урок.
- Вивчіть і запишіть, що таке ода (с.115) Прочитайте за підручником вірш "До Мельпомени"(с.117).
- Виконайте тести: https://vseosvita.ua/test/start/iji440
"Золота доба" давньоримської літератури.
Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави
Перевірте свої відповіді на кроссенс за біографією Вергілія.
1. Вергілія шанували як сучасники, так і послідовники, він, за задумом Данте, став його провідником Пеклом. 2. Народився в Італії. 3. Після навчання деякий час жив у Мілані.4. Повернувся на малу батьківщину й почав писати "Буколіки". 5. Двічі Вергілія позбавляють маєтків, і тільки після втручання Октавіана повертається на батьківщину. 6. Багато працює, свої роботи присвячує своїм друзям, меценатам та Октавіану. 7. Написав поему "Георгіки". 8. "Енеїда" - вершина творчості Вергілія.
4. Опрацюйте картки
Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до
н.е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку
європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей
закутий». Основний конфлікт трагедії
1. Переглянь експрес-урок
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія
Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань
- Пригадайте, що таке лірика.
- Які види лірики ви знаєте?
- Виконайте вправу на повторення
4. Познайомтеся із "десятою музою"(Платон) давніх греків.
5. Словникова робота. Читання вірша. Визначення йото особливостей.
6. Запишіть у зошити паспорт-інфографіку твору (з 3.53 хв)
7. Навчіться виразно читати вірш : с. 79-80 у підручнику
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника: с. 76-80, вивчити тему.
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей. «Добре вмирати тому...». Ідея захисту рідної
країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція
Образи Ахілла і Гектора. Порівняльна характеристика персонажів. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис
Домашнє завдання
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.
«Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»)
Матеріал О.Гвоздікової2. Перегляньте презентацію, запишіть ключові слова й поняття.
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.
Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі
1. Подивіться експрес-урок
2. Опрацюйте картки і запишіть пам'ятку ( картки Олени Гвоздікової)
Пам'ятка. Античність
3. Періоди(етапи)
4 Мова
5. Представники
6. Характерні риси доби
7. Літературні жанри
1) Що таке антична література?
2) Якими мовами і народами створювалась антична література?
3) Які жанри існували в античній літературі?
4) Коли відбувалося підвищення інтересу до античної літератури?
5) У чому полягає заслуга творів античної літератури?
6) Чому не всі твори античності дійшли до нас?
5. Домашнє завдання
- Опрацювати с.46-50, перевірити себе за запитаннями на с. 50.
- https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2919399
Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя
Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)
Які з цих виразів вам відомі? ( Довідка )
5. Підбиваємо підсумки: дайте відповідь на запитання
- Біблію називають морально-філософською скарбницею людства. Як ви думаєте, чому?
Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту
- Подивіться відео: https://youtu.be/WV1SxQe44fs?si=w21V8MF-_wR7iSxG
- Прочитати с. 28-31( старий, друкований підручниик) або с.26-30 (електронний підручниик), або послухати аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=bO7-aRkpMw8 Відповідати на запитання на с. 30-31.
- Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=p9338h2gk19
Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту
Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту
Для 8-А. https://justclass.com.ua/hw/426c902e
Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Старого Заповіту
3. Прочитайте легенду про Каїна і Авеля( с.26). Дайте відповідь на запитання:
- Які моральні уроки може винести сучасна людина з історії про Каїна і Авеля?
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи
Старого і Нового Заповітів
Опрацюйте матеріали уроку за посиланням
Роздивіться картки Зої Гаркуши.
Домашнє завдання- Скласти пам'ятку про Біблію в зошиті: назва(значення), час створення, авторство, мови, структура, переклади.
- Читати с. 16-21.
- Виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19
Урок 13.09.24
- Скласти пам'ятку про Біблію в зошиті: назва(значення), час створення, авторство, мови, структура, переклади.
- Читати с. 16-21.
- Виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19
Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) Космогонічні міфи Вед
Подивіться відеоурок. Порівняйте інформацію на картках з інформацією у відео. Що нового ви дізналися?
Послухате за покликанням текст.
Домашнє завдання- Прочитати с.11-16, перевірити себе за запитаннями підручника с.15.
- Дайте коротку письмову відповідь на запитання опитувальника
- За бажанням виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319
Подивіться відеоурок. Порівняйте інформацію на картках з інформацією у відео. Що нового ви дізналися?
- Прочитати с.11-16, перевірити себе за запитаннями підручника с.15.
- Дайте коротку письмову відповідь на запитання опитувальника
- За бажанням виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів
- Опрацюйте матеріал підручника : с 9-11.
- Підготуйте усні відповіді на 1-3 запитання на с. 11
- Виконайте вправу. Що нового ви дізнались?
- Опрацювати матеріал підручника на с.8 (останні 2 абзаца). Вивчити, що таке літературний процес.
- Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=pc2n6k29j23
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки
2023-2024 н.р.
" Література ХХ- ХХІ ст. У пошуках себе та високого польоту"
ПЧ № 4 Марія Парр. «Вафельне серце»
Картки: Гиренко Наталія Сергіївна
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки
- ст. 9 - знайти відповіді на запитання-загадку
- ст. 11 - запишіть головних героїв твору
- ст. 15 - запишіть, про кого з героїв твору йдеться
- ст. 17-18 - спробуйте відповісти на запитання(усно) (матеріали блогу Олени Валеріївни Гвоздикової)
Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"
Образи повісті
Утілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття
Філософський зміст та художні особливості твору Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору
Вправи:
Людські стосунки, моральні цінності у казці-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері
- Записати у зошит:
- Слухайте "Маленький принц" українською / Антуан де Сент-Екзюпері /
- Виконайте вправу з картки:
- Виконати вправи на платформі https://learningapps.org/view3341644
Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944). Життя і творчість
"Маленький принц"- філософська алегорична казка-
притча
- Переглянути відео: Антуан де Сент- Екзюпері
- Опрацюйте картки
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.
- Записати у зошити тему уроку,
- визначення "притча" - с.235 підручника
- Прочитати с. 235-243 підручника;
- прочитати твір "Маленький принц".
- Аудіокнига "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
- Виконати вправи й надіслати фото( після прочитання твору):
- Чи уважний ти читач?
- Склади пазли
- Виконати вправи й надіслати фото( після прочитання твору):
Мольєр. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) в комедії "Міщанин-шляхтич"
- Підготуватись до контрольної роботи "Бароко і класицизм".
- Виконати клоуз-тест - надіслати в кодовому вигляді.
Мольєр. "Міщанин-шляхтич". Виховний потенціал твору
Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.)
- експрес-урок
- підручник с. 220-230:
- презентація https://naurok.com.ua/uploads/files/659883/249531.pdf
Послухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmLDVO5kw40OCduDMkqB6Ojli-y34hwW0
Перевірка знань. Виконати вправи LearningApps :
Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво
Домашнє завдання
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму
- Опрацювати с. 213-216 підручника. Вивчити тему.
- Виконати завдання з картки, записати в зошит:
- Виконати тестові завдання https://vseosvita.ua/test/start/gsx370
Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.
Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»
Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). «Дон Кіхот» (І частина). Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування)
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція)
Домашнє завдання
2. Виконайте фотоквест (автор О.В.Гвоздікова)
Ф. Петрарка. Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки
Франческо Петрарка (1304—1374) – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в "Книзі пісень"
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході
29.11.2023
Контрольна робота з теми "Античність". Тір-роздум
Позакласне читання. Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон та Бавкіда»). Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози»
Публій Овідій Назон. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Скорботних елегіях» Овідія. Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору
Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку
"Золота доба" давньоримської літератури.
Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд).Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави
Перевірте свої відповіді на кроссенс за біографією Вергілія.
1. Вергілія шанували як сучасники, так і послідовники, він, за задумом Данте, став його провідником Пеклом. 2. Народився в Італії. 3. Після навчання деякий час жив у Мілані.4. Повернувся на малу батьківщину й почав писати "Буколіки". 5. Двічі Вергілія позбавляють маєтків, і тільки після втручання Октавіана повертається на батьківщину. 6. Багато працює, свої роботи присвячує своїм друзям, меценатам та Октавіану. 7. Написав поему "Георгіки". 8. "Енеїда" - вершина творчості Вергілія.
4. Опрацюйте картки
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньгрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"
1. Переглянь експрес-урок
Давньогрецький театр, його характерні особливості,
роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія
Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань
- Пригадайте, що таке лірика.
- Які види лірики ви знаєте?
- Виконайте вправу на повторення
4. Познайомтеся із "десятою музою"(Платон) давніх греків.
5. Словникова робота. Читання вірша. Визначення йото особливостей.
6. Запишіть у зошити паспорт-інфографіку твору.
7. Навчіться виразно читати вірш.
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника: с. 76-80, вивчити тему.
Підготувати кросенс або хмаринку слів за темою(прокоментувати).
Індивідуальне завдання: повідомлення про Есхіла (2-3 слайди)
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей. «Добре вмирати тому...». Ідея захисту рідної
країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція
Гомер та
його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа
гомерівського епосу.«Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у
Ахілла»)
2. Перегляньте презентацію, запишіть ключові слова й поняття.
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.)
1. Перевірте себе. Пригадайте, які міфи ви знаєте
2. Опрацюйте картки
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.
Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі
1. Подивіться експрес-урок
2. Опрацюйте картки запишіть пам'ятку
Пам'ятка. Античність
1) Що таке антична література?
2) Якими мовами і народами створювалась антична література?
3) Які жанри існували в античній літературі?
4) Коли відбувалося підвищення інтересу до античної літератури?
5) У чому полягає заслуга творів античної літератури?
6) Чому не всі твори античності дійшли до нас?
5. Домашнє завдання
- Опрацювати с.46-50, перевірити себе за запитаннями на с. 50.
- https://justclass.com.ua/hw/1423d12d
Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя
2. Опрацювати матеріали до теми за посиланням.
Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)
1. Перевірте себе. Пограйте в гру, перейшовши за покликанням
Які з цих виразів вам відомі? ( Довідка )
5. Підбиваємо підсумки: дайте відповідь на запитання
- Біблію називають морально-філософською скарбницею людства. Як ви думаєте, чому?
Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту
Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Старого Заповіту
3. Прочитайте легенду про Каїна і Авеля( с.26). Дайте відповідь на запитання:
- Які моральні уроки може винести сучасна людина з історії про Каїна і Авеля?
Домашнє завдання. Скласти пам'ятку в зошиті. Читати с. 16-21. Вивчити тему, конспект. Виконати вправу: https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19
Урок 13.09.23Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) Космогонічні міфи Вед
Домашнє завданняВиконати вправу: https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319 Прочитати с.11-16, перевірити себе за запитаннями підручника с.15.
Урок 11.09.2023Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів
Марина Аромштам. "Коли відпочивають янголи". Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми та їхнє осмислення у творі
1. Прочитайте книгу М.Аромштам "Коли відпочивають янголи"
Позакласне читання Барбара Космовська. "Позолочена рибка"
Картки: Гиренко Наталія Сергіївна
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки
ст. 11 - запишіть головних героїв твору
ст. 15 - запишіть, про кого з героїв твору йдеться
ст. 17 - дайте коротку характеристику дорослих персонажів твору (1-2 речення) (матеріали блогу Олени Валеріївни Гвоздикової)
У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"
Утілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття
Філософський зміст твору "Маленький принц"
Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору
Вправи:
Людські стосунки, моральні цінності у казці-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері
Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)
"Маленький принц"- філософська алегорична казка-
притча
- Переглянути відео:
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.
- Записати у зошити тему уроку,
- визначення "притча" - с.235 підручника
- Прочитати с. 235-243 підручника;
- прочитати твір "Маленький принц".
- Аудіокнига "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
- Виконати вправи й надіслати фото( після прочитання твору):
- Чи уважний ти читач?
- Склади пазли
- Виконати вправи й надіслати фото( після прочитання твору):
"Золота доба" давньоримської літератури.
Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд).Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньгрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"
Марина Аромштам "Коли відпочивають ангели"(2008)
Читати повість мовою оригіналу Тут
Записати тему уроку і паспорт твору:
1.Автор
2. Назва, рік написання
3.Жанр
4. Тема
5. Конфлікт
6. Проблеми твору
7. Ідея
Переказ повісті Тут , Тут
Уроки 18, 20. 05. 2022
Урок. Сімейні цінності у творі Барбари Крсмовської "Буба: мертвий сезон"
Прочитати твір Барбара Космовська "Буба: мертвий сезон"
Барбара Космовська "Буба"
Слухайте: "Буба". Барбара Космівська. Аудіокнига
У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"
Художній конфлікт і можливості його подолання в повісті Річарда Баха " Чайка Джонатан Лівінгстон". Ознаки притчі у творі
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття
Філософський зміст твору "Маленький принц"
https://www.youtube.com/watch?v=llbVa2rOAw8
Людські стосунки, моральні якості, образи-символи, філософський зміст казки-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері
Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)
"Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча
- Переглянути відео:
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.
- Записати у зошити тему уроку,
- визначення "притча" - с.261 підручника
- Прочитати с. 260-270 підручника;
- прочитати твір "Маленький принц".
- Аудіокнига "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
- Виконати вправи й надіслати фото:
- Чи уважний ти читач?
- Склади пазли
- Виконати вправи й надіслати фото:
Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)
"Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча
- Переглянути відео:
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.
- Записати у зошити тему уроку,
- визначення "притча" - с.261 підручника
- Прочитати с. 260-270 підручника;
- прочитати твір "Маленький принц".
- Аудіокнига "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
- Виконати вправи й надіслати фото:
- Чи уважний ти читач?
- Склади пазли
- Виконати вправи й надіслати фото:
Барбара Космовська "Буба: мертвий сезон"
Урок. Сімейні цінності у творі Барбари Крсмовської "Буба: мертвий сезон"
Барбара Космовська "Буба"
У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ Алегоричні образи повісті Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон"
Художній конфлікт і можливості його подолання в повісті Річарда Баха " Чайка Джонатан Лівінгстон". Ознаки притчі у творі
Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття
Художні образи-символи казки-притчі "Маленький принц" Антуана де
Сент-Екзюпері
Людські стосунки, моральні якості, образи-символи, філософський зміст казки-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері
Антуан де Сент - Екзюпері ( 1900-1944)
"Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча
- Переглянути відео:
«Маленький принц» - це філософська казка-притча:
*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;
*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;
*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.
- Записати у зошити тему уроку,
- визначення "притча" - с.261 підручника
- Прочитати с. 260-270 підручника;
- прочитати твір "Маленький принц".
- Аудіокнига "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
- Виконати вправи й надіслати фото:
- Чи уважний ти читач?
- Склади пазли
- Виконати вправи й надіслати фото:
Контрольна робота. Бароко і класицизм
Мольєр "Міщанин-шляхтич". Основні образи комедії. Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм
Виконати й надіслати вправу "Засоби комічного": Натискати тут
Мольєр. Комедія "Міщанин-шляхтич".Основні образи. Засоби комічного
Вільям Шекспір. "Ромео і Джульєтта"
Оспівування чистого пристрасного кохання
Ромео і Джульєтти,
вплив на людську особистість
Однаково шляхетні дві сім'ї
В Вероні пишній, де проходить дія,
Збували в ворожнечі дні свої.
Аж враз кривава скоїлась подія.
Коханців двоє щирих, запальних
Ворожі ті утроби породили;
Нещастя сталося у сім'ях тих,-
Вони одвічні чвари припинили.
(В.Шекспір "Ромео і Джульєтта")
Матеріали до уроку
Кохання – найсвітліше почуття, яке осяює життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Вічною темою, наскрізною ниткою проходить воно крізь літературу і мистецтво всіх епох, митці яких намагалися розгадати його дивну таємницю. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне. Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила їхнім душам, возвеличив їх над світом.
Складання сенкану : хлопці –«Джульєтта», дівчата – «Ромео».
– Хто і чому допомагає закоханим? Визначте
роль Джульєттиної мамки і брата Лоренцо у динаміці стосунків і почуття Ромео і
Джульєтти. (Мамка самовіддано любить Джульєтту, вона її
найкраще знає, бажає щастя й готова на все заради своєї улюблениці. Вона –
опора головній героїні у найтяжчі хвилини, втілення народного гуманізму,
незмінної життєрадісності.
Одним із найбільш цікавих і важливих образів у
трагедії “Ромео і Джульєтта” є образ ченця Лоренцо. У його
ставленні до життя, до людей немає нічого від фанатичної релігійності. Брат
Лоренцо по-справжньому людяний і мудрий, мислить як гуманіст. Його думки і
світоглядні позиції як людини Відродження втілені у монолозі зі сцени другої
дії ІІ та у стосунках з Ромео і Джульєттою. Він вивчає природу, її закони, і,
виходячи з них, судить про стосунки між людьми та їхні вчинки. Брат Лоренцо
стає на захист почуття закоханих і найглибше розуміє всю невиправданість їхньої
загибелі.)
— Доведіть, що не тільки почуття Ромео і
Джульєтти, а й самі образи закоханих постають у динаміці.
(Кохання стає найважливішим і наймудрішим учителем для
Ромео і Джульєтти. Завдяки йому вони за неповний тиждень проходять шлях від
юності до зрілості, від абсолютної залежності від волі батьків до абсолютної
свободи вибору і вчинку. Наївна, молодесенька Джульєтта, яка тільки ввійшла у
пору свого 14-ліття, яка звикла в усьому спиратись на точку зору свого
оточення, покохавши Ромео, перетворюється на зрілу, енергійну жінку, мудру в
своєму почутті, активну в боротьбі за щастя і ладну скоріше вмерти, ніж
відмовитися від Ромео. Меланхолійний, непостійний у своїх почуттях Ромео,
мрійник і гульвіса, пізнавши справжні почуття, готовий на все заради кохання і
коханої. Переживаючи велич любові до Джульєтти й муки провини за те, що не
вберіг її, він, не вагаючись, приймає смерть.)
— Порівняйте кохання Ромео і Джульєтти з лицарським середньовічним культом кохання до Прекрасної дами. Доведіть, що почуття героїв Шекспірової трагедії відповідають вже ідеалам кохання доби Ренесансу.
(Наводимо думки літературознавця Б. Шалагінова. Науковець вважає, що “Шекспір розкриває вищість природної сутності людини через найприродніше почуття — кохання. В середні віки знали високе, лицарське кохання, яке оспівували в альбах і канцонах, у віршованих романах; і низьке, грубе кохання, про яке розповідали в анекдотах і фарсах. Лицарське кохання було пов`язане з культом Богоматері. Дама була сюзереном, а лицар — васалом. Основні риси ренесансного кохання такі: офіційний статус закоханих не відіграє ніякої ролі; лицар і його дама стають просто закоханими, між ними встановлюються рівноправні стосунки. Кохання гармонізується: жінка спускається на землю з царства духовного ідеалу, але піднімається з царства грішної плоті (низу); встановлюється гармонія духовного прагнення і фізичного потягу; Ренесанс не цурається еротики. Нарешті, це кохання бурхливе, пристрасне. Воно спонукає закоханих до активних дій… Можна додати, що оскільки в коханні виражається пафос звільнення людини від старих догм, то нерідко тема кохання об`єднується з темою ренесансного сміху; кохання — це найулюбленіша тема комедій (не тільки у Шекспіра).
Творча робота
Скласти психологічний портрет героя через знакову
систему імені
Довірлива Рішучий
Життєрадісна Образливий
Упевнена Мрійливий
Любляча Енергійний
Ь Оптиміст
занепокоЄна
Тактовна
Таємнича
Активна
У чому ж полягає «оптимізм» трагедії?
Та незважаючи на трагічний кінець твору сприймають її
як “світлу трагедію”. Поясніть, у чому ви бачите оптимістичність звучання
“Ромео і Джульєтти”. (Незважаючи на те, що прекрасні юні закохані загинули,
ставши невинними жертвами давньої, майже безпричинної ворожнечі двох багатих
веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель (а отже до
певної міри й життя) були марні. “Ромео і Джульєтта” — не лише трагічний урок,
але й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню,
стає ствердженням його непереможності. Кохання є дужчим за смерть, щоправда,
воно її не долає, але й не скоряється їй.)
Фішбоун
Проблема кохання і смерті
+ прагнення здобути особисте щастя;
Любов за вибором, а не по розрахунку;
Джульєтту кохання перетворює на самостійну і героїчну жінку
Ромео мужніє, пізнавши справжню силу почуттів.
Кохання Ромео і Джульетта, світле, чисте та жертовне, розквітло у
часи феодальної ворожнечі.
Монтеккі й Капулетті об’єдналися,
-
ворожнеча знатних
сімей — Монтеккі і Капулетті
Подружжя Капулетті не бажають зрозуміти свою дочку.
закохані вбили себе, коли зрозуміли, що разом їм не
бути.
Глави сімей Монтеккі і Капулетті були настільки
захоплені власною ненавистю один до одного, що стали мимовільними винуватцями
загибелі своїх дітей.
Саме нерозуміння з боку батьків і безглузда
багаторічна ворожнеча погубили двох закоханих.
Вправа «Мікрофон» А як кохання розумієте ви?
Кохання
Щастя світло доброта взаємність вірність трагедія самопожертва ніжність радість мелодія
Домашнє завдання. 1. Виписати висловлювання героїв про кохання.
2. Виконати вправи, надіслати скріни: Кросворд ;
https://learningapps.org/watch?v=pm1gdxc3c18 (використано мтеріали Матвієнко Вікторії Віталіївни, Крутько Світлани Петрівни)
"Золота доба" давньоримської літератури.
Публій Вергілій Марон (70 -19рр. до н.е.) "Енеїда"(огляд).Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадянського служіння, утвердження величі держави
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньгрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"
"Прометей закутий". Скорочено
відкривши посилання
join.naurok.ua
Види лірики в Давній Греції, особливості їх розвитку.. Тіртей (VII ст. до н.е.) "Добре вмирати тому....", ідея захисту рідної країни в елегії. Сапфо (VII - VI ст. до н.е.) "До Афродіти". Образ ліричної героїні, глибина її почуттів
відкривши посилання join.naurok.ua
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
25 травняПовторення та узагальнення вивченого матеріалу
- Кожне фото підпишіть. Наприклад, відповідь на запитання: "1.Сфотографуйся з тим, що загубила Попелюшка, тікаючи з балу" повинно бути підписане так: "1.Черевичок", де цифрою позначений номер запитання, а словом - відповідь, яку ви сфотографували.
- Надішліть фото-відповіді вчителю на електронну пошту.
- Фото повинні бути якісними, нерозмитими.
- При виконанні фотоквесту на 10-12 балів ви отримуєте бонус:1- 2 бали до тематичної оцінки.
- Робота може бути виконана індивідуально або в парі з товаришем.
Немає коментарів:
Дописати коментар