6 клас

Дистанційне навчання

2023-2024 н.р. 




Урок 20.05.2024 

Роберт Шеклі "Запах думок".  

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму




 Домашнє завдання
1. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/hra690

2. Порівняти  образи Тома і Кліві: схожість і відмінності.


Урок 13.05.2024

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання




Домашнє завдання
Прочитати с. 239 - 252 підручника, знати зміст, відповідати на запитання на с.252:
Перевір себе: 

Аудіокнига:   слухати


Урок 6.05.2024

РМ № 2 (письмово) Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)


Подивіться відео


Послухайте вірш Ліни Костенко у виконанні авторки 

Написати твір за планом.
План
1. Усі мріють про щасливе майбутнє.
2. Зображення суспільства 2061 року в новелі Рея Бредбері "Усмішка"( воно нищить не тільки матеріальні  цінності й мистецтво, але й руйнує душі людей). Чому люди так ненавидять цивілізацію?
3. Про що Р. Бредбері попереджає людство? 4. Чи можна запобігти катастрофі і яким чином?
5. Яким я уявляю наше майбутнє 
 6.Чи актуальні сьогодні ці попередження? Чому?.                                                                                                                                                                                          

План писати в зошит не потрібно: я подаю вам його, щоб ви зорієнтувались, про що писати. 
 
*Запис у зошиті повинен бути таким*: 
Число сьогоднішнього уроку 
На наступному рядку пишете: Есе
 На наступному рядку пишете тему без лапок і без слова "тема". 
Потім з абзацу пишете власне твір.
                                                                                                                                                                                                                                 *Рекомендації*                                                                                1. Дотримуйтесь абзаців. 
2. Напишіть _спочатку на чернетці, перевірте й виправте помилки._ 
3. Зверніть увагу, щоб не було повторень однакових слів у суміжних реченнях, використовуйте синоніми, займенники.
 4. Перевірте постановку  розділових знаків.  
5. Слідкуйте за правильним переносом слів( тільки по складам і не відривати одну букву від слова).
6. Обов'язково вживайте такі вирази: _я думаю, я вважаю, на мій погляд, мені здається, на мою думку, хочу зазначити, таким чином, отже._ Ці слова і вирази виділяються в реченні комами. 
7. Перепишіть твір у робочий зошит.
 
Роботу надіслати до 
наступного уроку.
 За невчасно здані роботи оцінка буде знижена.
 Бажаю успіху!


Урок 29.04.2024 

 Позакласне читання. 

Рей Бредбері «Все літо в один день»

Переглянути відеоурок


Переглянути презентацію ТУТ
Аудіокнига 

Записати в зошит:


Домашнє завдання

  • Поміркуйте, як могли розвиватися події після того, як діти випустили Марго із комірчини? Напишіть продовження оповідання.
  • Виконайте тестові завдання: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5206367


Урок 22.04.2024

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ

Подивитись відеоурок




 Домашнє завдання
1Виконати  4-5 інтерактивні вправи , відповідь надіслати 
2.Ввідповідати на запитання підручника на с.235


Урок 15.04.2024

Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Ідея особистої відповідальності у творі


Якщо в серці хоча б однієї людини перемагає добро, 
світ ще не загинув, людство ще може врятуватися!
Рей Дуглас Бредбері

Подивіться експрес-урок
                                                                




Експрес-урок зарубіжної літератури до твору "Усмішка" Р.Бредбері (Чернійчук В. В.)

   Опрацюйте інформаційні картки.  (картка Сирової Наталії)




Символізм твору. Розгляньте картку, зверніть увагу на символічний підтекст твору
Символ - (умовний знак, натяк) - це художній образ, що умовно відтворює яку-небудь думку, переживання, ідею. (Наприклад, хліб - символ життя, добробуту, рушник - символ добра, надії).
Бредбері утверджує, що краса, увічнена в шедеврах світового мистецтва, знайде свою стежку до людських сердецьДуховне відродження людства починається з духовного відродження кожної людини.

Домашнє завдання
  • Відповідати на запитання на с.235(усно)
  •  Зробіть висновок: чому саме Том здатний змінитися? Запишіть свою думку, використовуючи метод "Прес".


Урок 8.08.2024

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка» 


Послухайте експрес-урок https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/express-lessons/rej-bredberi-usmishka/

 Подивіться  Буктрейлер до новели «Усмішка» https://www.youtube.com/watch?v=KSVIy1r6NYo

авдання:
- Записати в зошит тему.
- Переглянути експрес-урок Анни Іващенко «Рей Бредбері «Усмішка»

- Опрацювати матеріал підручника с. 225--228.

-Опрацювати картку, записати в зошит паспорт твору(окрім сюжету):

Домашнє завдання: 
- Прочитати твір "Усмішка": с. 228-235, уміти переказуваатати. Звернути увагу на художні деталі.
- Відповідати на запитання 1-8 підручника(усно) 



Урок 18.03.2024

 Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі

Запишіть тему. Опрацюйте відеоурок, запишіть словикову роботу, ідейно-художній аналіз, засоби художньої виразності.

Домашнє завдання. Підручник прочитати с. 215-223. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/flm604

Урок 11.03.2024

Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату»

Картка Гиренко Н.С.


Експрес-урок https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/express-lessons/genri-longfello-pisnya-pro-gajavatu-lyulka-zgody/



Інтерактивні вправи до вивчення поеми https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/genri-longfello-pisnya-pro-gajavatu/

Домашнє завдання

Прочитайте підручник с.215-222. Навчіться гарно читати "Люльку згоди".

 Урок 4.03.2024 

Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).Виразне читання вірша напам’ять 


Урок 26.02.2024

Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта  Бернса. Антитеза (рідний край – чужина)

Картки Гиренко Н.С.





Домашнє завдання
1. Уміти аналізувати вірш Р.Бернса.
2. Виконати тестові завдання

Урок 19.02.2024

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…» Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза

1. Послухайте експрес-урок

2. Подивіться презентацію.

3. Запишіть ПАСПОРТ ТВОРУ 


4. Прочитайте матеріал підручника: с.208-211.

Домашнє завдання

1. Вивчити напам'ять вірш Р.Бернса "Моє серце в верховині і душа моя...."(с.210-211)

2. Виконати 3 вправи ( 1, 2, 5), надіслати: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/robert-berns-moye-sercze-v-verhovyni/



Урок 12.02.2024

Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі.  Підтекст


Урок 5.02.2024

Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку

 Експрес-урок

Презентація



Інтерактивні вправи до творчості поета https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/maczuo-baso-hajku/

 Домашнє завдання

1) Опрацювати с.200-205 підручника. 2) Вивчити, що таке хайку, характерні ознаки хайку.  Підготувати відповіді на запитання підручника на с. 206





Урок 22.01.2024

Образи Джима Ґудзика та Лукаса. Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі

Подивіться експрес-урок

Дочитайте повість-казку до кінця  с. 191-198 підручника  

Виконайте інтерактивні вправи

Домашнє завдання

1. Дочитати повість-казку до кінця.

2. Виконати інтерактивні вправи

3. Повторити матеріал за темою «Не здаватися в життєвих випробуваннях», підготуватись до контрольної роботи.

Урок 15.01.2024

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів

Послухайте експрес-урок
Послухайте. Аудіокнига

 Домашнє завдання
 На допомогу учням 
Подивіться художній фільм "Джим Гудзик і машиніст Лукас"

Урок 15.12.2023


Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості 

Презентація https://docs.google.com/presentation/d/192-_-n0pV3yAqQaTr9UJQxMQZx9ALxzejzlBtHi9MUs/edit?usp=sharing

Прочитати підручник: с. 155-166  

Записати паспорт твору: 

Домашнє завдання
Прочитати повість "35 кіло надії" - підручник: с. 155-166.
Підготувати відповіді на запитання підручника(усно): с. 167.





Урок 11.12.2023 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі

Опрацюйте презентацію (презентація Присяжнюк Л.Л.)                                       

Опрацюйте картки. Зробіть записи в зошит 

 






Домашнє завдання


 

Урок 08.12.202

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя

Перегляньте презентацію   Виконайте завдання

Домашнє завдання

1. Відповідати на запитання підручника 1-6, с. 151.

2. Виконати інтерактивні вправи 1-3:

https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/dzhek-london-zhaga-do-zhyttya/

Урок 04.12.2023 

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». 

Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами

Домашнє завдання
1. Дочитати оповідання до кінця (с. 139-150);
2. Підібрати цитати до характеристики образів головних героїв.
3. Відмітити в тексті описи природи та подумати, яка їх роль у творі;
- за бажанням намалювати ілюстрації до епізодів, які вас найбільше вразили.


Урок 27.11.2023

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Пригоди і фантастика»

1. Запишіть тему.
Написання твору-роздуму за повістю Ульфа Старка "Чи вмієш ти свистати, Юганно?"

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч

2. Попрацюйте з поданим планом, подумайте, про що і як ви будете писати
План
І. Вступ.  Чи може почуватися щасливою самотня людина? Самотність героїв повісті Ульфа Старка "Чи вмієш ти свистати, Юганно?"
ІІ. Основна частина.  Світ добра ми творимо своїми вчинками.
1. Цінність родини. 
2. Уміння робити добро.
3. Дружба і любов народжуються з поклику серця.
4.Уміння радіти життю.
ІІІ. Висновок. Уроки дідуся Нільса та Берри.

3. Напишіть твір за планом, беручи до уваги рекомендації вчителя.
Рекомендації вчителя
У вступній частині напишіть про болючу проблему самотності: хто у повісті Ульфа Старка  "Чи вмієш ти свистати, Юганно?" був самотнім і чому. Висловіть думку  про те, чи може самотня людина почуватися щасливою.
В основній частині розкрийте думку про те, що у світі дуже важливими є людяність, доброта, любов. Вони примножують добро.  Наведіть приклади з твору та з особистого досвіду, у чому це виявляється.
У висновку ще раз підсумуйте, ЩО в житті людини є цінним. ЯК треба ставитися до літніх людей? ЩО ви зрозуміли, прочитавши твір?  ЧОГО вчить ця повість?

5. Напишіть твір на чернетці, перевірте, щоб не було помилок.
6. Пам'ятайте, що кожну частину твору ви повинні писати з абзацу.
7. Перепишіть у зошит красиво, каліграфічно твір, ще раз перевірте. 
8. Зробіть чітке фото й надішліть учителю.

Урок 24.11.2023

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. СмиОсл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.)

Роздивіться презентацію  та виконайте завдання (презентація Колодич С.В.). Натисніть на 3 крапочки й увійдіть у повноекранний режим
Запишіть смисл назви твору, символи та їх значення.
Дайте усно відповіді на запитання:



Домашнє завдання 
1. Виконати інтерактивні вправи 4-6: http://surl.li/niilv 
2. 
Результати надішліть або прикріпіть в НЗ.

 Урок 20.11.2023

 Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними


Домашнє завдання.  Дочитати повість
Скласти план. Уміти характеризувати образи твору.
Виконати 1-3 вправи:

Урок 17.11.2023

Ульф Старк (1944-2017)

 «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі 


Запишіть паспорт твору

Прочитайте с.126-128 підручника

 Посллухайте уривок 1. Аудіохрестоматія
Виконайте завдання з картки

Домашнє завдання
 Прочитати твір : с.126-134
Подивитись презентацію за покликанням
 Перейшовши за покликанням, виконайте  медіазавдання 

Урок 13.11.2023

Українські народні традиції та звичаї у творі. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Гумор в повісті, особливості її мови 

1. Бесіда

-     Як називається жанр пісні, яку ви щойно прослухали?
-     На яке свято прийнято співати колядки?
-     Чи можемо ми віднести колядки до народних традицій? - Які українські традиції святкування Різдва ви знаєте? Коли святкують Різдво?
 2.  Складіть асоціативний ряд до слова "Різдво

 3. Перевірка домашнього завдання

4. Упізнай героя: розв'яжи ребуси

5. Попрацюй із презентацією. Знайди в повісті описи природи, традиційні образи та елементи казки.

6. Переглянь відео
7. Висновки 

 Домашнє завдання

 1. Виконати тестові завдання за посиланням

2.  Скласти пазли та описати одну із ілюстрацій (усно, 3-5 речень) 

Урок 10.11.2023

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули в повісті М.Гоголя "Ніч перел Різдвом"

1. "Пригадай і відгадай"
2. Повтори вивчене
3. попрацюй над образами


5. Навчися розгадувати та створювати кросенс

 Домашнє завдання
 Скласти кросенс  або кластер "Українські народні традиції в повісті М.Гоголя "Ніч перед Різдвом"(використати інтерактивну вправу 3)

Урок 6.11.2023 

Микола Васильович Гоголь (1809– 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом».  Поєднання фантастичного і реального


1. Записати тему уроку

2. Записати паспорт твору

3.  Переглянути презентацію.   Записати персонажів повісті.

 Домашнє завдання

  1. Прочитати, добре знати зміст повісті "Вечори на хуторі біля Диканьки": с. 70-79.
  2. Виконати вправу

3. Виконати в зошиті завдання з картки 

На допомогу учням

Урок 20.10.2023

Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі

Відео
Перегляньте, запишіть композицію твору

Запишіть висновок
Слухати аудіокнигу: скорочено

Домашнє завдання 


Урок 13.10.2023

 Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі

 Повторення. Пригадайте події роману

 
Переглянути презентацію, виконати завдання зі слайду 10. 
Виконайте вправи:ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати  с. 44-66.
 Виконати тести: https://vseosvita.ua/test/start/kwn327



 Урок 9.10.2023

 Дік Сенд і його друзі

1.Переглянути відео, пригадайте зміст роману "П'ятнадцятирічний капітан": аудіокнига скорочено. Жуль Верн


2. Перегляньте презентацію за темою, виконайте задання: Дік Сенд і його друзі
3. Запишіть Друзів Діка Сенда та їх короттку характеристику.


 Виконайте ІНТЕРАКТИВНУ ВПРАВУ: 4-Характеристика персонажів
Прочитайте с. 63-66

Урок 6.10.2023

Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя 

1. Переглянути експрес-урок.


2. Опрацювати картки




Домашня робота
1.Прочитати  розділи роману, що є в підручнику( с.50-62), а також , сканувавши QR коди, послухати розділи роману, яких немає в підручнику(  на с.50, 53, 58). 2. Добре знати текст. 
3. Записати  риси Діка Сенда у вигяді схеми. 
На допомогу учням
- переказ сюжету роману.
 Кінофільм за романом Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан"
 



 

Урок 02.10.2023

Жуль Верн (1828-1905) «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини

 Подивіться Експрес-урок та опрацюйте картки




Домашнє завдання
Записати в зошит визначення роману та літературний паспорт твору за схемою

 Прочитати с. 44-50. Виконати вправу 2 і 3  за посиланням Інтерактивні вправи до роману

Урок 25.09.2023

 Крилаті вислови грецької міфології



Урок 22.09. 2023 

ПЧ. Дедал та Ікар. Орфей і Еврідіка



 

Урок 18.09.023

                        Міф про Геракла                               Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом


Переглянути експрес-урок за посиланням до 5.22 хв  та відеоурок.
Записати подвиги Геракла та фразеологізми, що пов'язані з ним



 Прочитайте у підручнику ( с. 30 -33) та послухайте аудіокнигу Подвиг сьомий: Критський бик
Виконайте медіазавданння 3 за посиланням

Виконайте інтерактивні вправи 1, 2 за посиланням

Урок 15.09.2023

Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі 

Перегляньте ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЮ, запишіть у вигляді схеми -гроно: 1) що зробив прометей для людей 2) характеристику Прометея
                                                                                                                                                                       Картка Дорох Г.В.


Переглянувши відео , дайте відповідь на запитання:
  • Чому Прометей - вічний образ?
  • Хто з українських письменників звертався у своїй творчості до цього образу?
Виконайте 
ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ
                                                                                                                                      Подумайте                            Картки -Гаркуша З.М.



Урок 11.09.2023

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея

Перегляньте експрес-урок, перейшовши за покликанням
Послухайте міф про Прометея


Виконати інтерактивні вправи 1- Знайдіть пари" і 2 - "Знайдіть слова":  ТУТ


Урок 6.09.2023 

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах






Урок 4.09.2023 

Експрес-урок https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/express-lessons/vyrushayemo-v-mandrivku-z-emmoyu/

Презентація підручника

ВСТУП.  Художня література і мистецтво 








Урок 15.05.23

 Крістіне Нестлінґер  «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру і становлення у світі     


1.Переглянути відеоурок.

3. Записати в зошит тему уроку та пам'ятку до твору (тему, ідею, проблеми, персонажів)
Домашнє завдання
  • Так - ні
  • Тести

Урок 12.05.23

Крістіне Нестлінґер (1936 - 2018). «Конрад, або Дитина з бляшанки»


Сюжет повісті

Одного разу пані Берта Бертолотті отримує поштою семирічного хлопчика з бляшанки Конрада, зробленого на заводі. Там дітей роблять ідеальними і перш, ніж надіслати батькам, кілька разів тестують. Певне, мають свої шаблони і тому налагодили виробництво досконалих дітей. Конрад – ідеальний: чемний, сумлінний, розумний і чесний, але від цього страшенно нудний. Довершений Конрад збиває з пантелику свою нову мама і зовсім не має друзів. Цікаво, що сама пані Бертолотті ідеальною мамою бути не може, якщо брати все ті ж стереотипні шаблони «материнської ідеальності». Вона курить цигарки, вельми, коли натужно думає, полюбляє нездорову їжу, неохайна, розсіяна, вона пише собі нагадування помадою на дзеркалі і розкидає по хаті речі. Все те, чому зазвичай ідеальні мами оголошують нещадну війну.

Втім, яскрава індивідуалістка пані Берті Бартолотті абсолютно щаслива і живе в гармонії з собою. Неідеальна для інших, вона ідеальна для самої себе. Отримавши випадково дитину, вона проти волі стикається з паралельним світом, де всім заправляють запрограмовані «треба», «можна», «не можна» і десятки правил – і все це в голові однієї дитини. В той час як сама пані Берта живе за своїми «хочу» і «не хочу». Схоже навіть, що це Конрад вчить Берті бути справжньою мамою, а сама Берті більше схожа на дитину. Берті сама поводиться, думає, приймає рішення як дитина, в той час як Конрад мислить абсолютно по-дорослому. Контрастна і парадоксальна ситуація. Втім, авторка часто в своїх книгах виписує самостійних, серйозних дітей та «здитинілих» дорослих. Міняючи таким чином їх місцями, вона дає змогу краще розуміти мотиви вчинків один одного.

Пані Бертолотті неідеальна і зовсім не знає, що потрібно робити. Накупивши Конрадові іграшок і морозива, вона забуває купити зошити і олівці до школи. Проте це її не засмучує, адже в житті дитини є речі значно важливіші за якісь там олівці.

Втім, є в книзі і інший герой – антогоніст Бертолотті. Це аптекар пан Егон, який дружить з Берті і береться виховувати Конрада на свій манер – йому страшенно імпонує, що хлопчик такий правильний, і тому пан Егон всіляко підтримує його в цій ідеальності.

Виходить – з одногу боку самодостатня, епатажна, яскрава індивідуалістка пані Берті Бартолотті, з іншого – педантичний, банальний і нудний аптекар пан Егон. Два різні світи і два різні уявлення про ідеальну дитину. Вони отримують початковий матеріал, з якого їм доведеться «виліпити» справжню людину, особистість. От тільки пана Егона влаштовує вже те що є, а пані Берті – ні.

 

Протягом всієї книги Конрад розвивається як справжня дитина, відходячи від шаблону «досконалості». В цьому йому допомагає звичайна дівчинка Кіті, яка може і схитрити, і школу прогуляти, якщо потрібно. Втім, окрім неї в Конрада немає в школі друзів, бо попри те, що вчителька вважає його «справжнім скарбом», діти його не люблять – він і не підказує, і розказує вчительці, хто прогулює або списує. Але не тому, що він погана дитина, а тому що це «правильно» – так його запрограмували. Врешті-решт Конраду вдається стати звичайною дитиною, що не робить його гіршим, а додає індивідуальності.

Д о м а ш н є  з а в д а н н я
Знати зміст повісті. Підготуватися до обговорення проблеми становлення Конрада у світі. Намалювати власну обкладинку до прочитаної повісті (за бажанням).

Урок 05.05.2023 р.

                         Перемога добра над злом у повісті-казці                                              Астрід Ліндгрен   "Міо, мій Міо"                  





Домашнє завдання



Урок 1.05.2023 р.

Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. Образ головного героя повісті-казки "Міо, мій Міо"

1. Записати тему уроку.
2. Переглянути відеоурок і презентацію.  Опрацювати матеріал карток. 
3. Записати в зошит паспорт твору та моральні  цінності, які утверджуються в повісті-казці.
4. Прочитати підручник: с.184-194. 
Презентація:  натисни тут
Відеоурок 
 


  Домашнє завдання.  Прочитати твір, знати зміст.  Скласти анкету головного героя за карткою, надіслати.



Урок 28.04.23

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002) "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен

 
Знайомство з письменницею

 https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&t=4s  





"Міо, мій Міо". Знайомство з твором

Аудіокнига ( 12 частин окремо - одна за одною): https://www.youtube.com/watch?v=rigZTiq2PlE&list=PL-NGWq2sQuVPQId7IVkrqvvO9vBiMPHB8  
 *Читати скорочено http://dovidka.biz.ua/mio-miy-mio-skorocheno/
 *Художній фільм "Міо, мій Міо": https://www.youtube.com/watch?v=I5DuomySKug https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&t=4s                                                                                     
  Д/З.  Прочитати твір, знати зміст: с. 180-194.


24 квітня 

ПЧ  № 4 Р.Д.Бредбері  «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день

Переглянути відеоурок

Переглянути презентацію ТУТ

Домашнє завдання 
  1. Поміркуйте, як могли розвиватися події після того, коли діти випустили Марго із комірчині
  2. Виконайте тестові завдання, відкривши посилання join.naurok.ua                            Код доступу 1369304

21 квітня

РМ № 4 (п).  Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)

 Написати твір за планом.
План
1. Усі мріють про щасливе майбутнє.
2. Зображення суспільства 2061 року в новелі Рея Бредбері "Усмішка"( воно нищить не тільки матеріальні  цінності й мистецтво, але й руйнує душі людей). Чому люди так ненавидять цивілізацію?
3. . Про що Р. Бредбері попереджає людство? 4. Чи можна запобігти катастрофі і яким чином?
5. Яким я уявляю наше майбутнє 
 6.Чи актуальні сьогодні ці попередження? Чому?.                                                                                                                                                                                          
План писати в зошит не потрібно: я подаю вам його, щоб ви зорієнтувались, про що писати. 
 
*Запис у зошиті повинен бути таким*: 
Число сьогоднішнього уроку. 
На наступному рядку пишете: Твір.
 На наступному рядку пишете тему без лапок і без слова "тема". 
Потім з абзацу пишете власне твір.                                                                     *Рекомендації*                                                                                                                                                                                
1. Дотримуйтесь абзаців. 
2. Напишіть _спочатку на чернетці, перевірте й виправте помилки._ 
3. Зверніть увагу, щоб не було повторень однакових слів у суміжних реченнях, використовуйте синоніми, займенники.
 4. Перевірте постановку  розділових знаків.  
5. Слідкуйте за правильним переносом слів( тільки по складам і не відривати одну букву від слова).
6. Обов'язково вживайте такі вирази: _я думаю, я вважаю, на мій ппогляд, мені здається, на мою думку, хочу зазначити, таким чином, отже._ Ці слова і вирази виділяються в реченні комами. 
7. Перепишіть твір у робочий зошит.
 Роботу надіслати до 
наступного уроку.
  Бажаю успіху!

17 квітня

Роберт Шеклі "Запах думок".  

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму



 Домашнє завдання
1. Виконати тестові завдання:  https://vseosvita.ua/test/start/xxy627
2. Порівняти  образи Тома і Кліві: схожість і відмінності.

14 квітня

 Роберт Шеклі "Запах думок"

Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму

1. Записати тему уроку 
2. Опрацювати картку та записати 3 цікаві факти про письменника.


3. Переглянути експрес-урок

Прочитати с. 167 - 178 підручника, знати зміст:  ТИСНИ ТУТ
Аудіокнига:   слухати
Перевірити себе: виконати вправу.

10 квітня

 Тривога за руйнування духовних цінностей у новелі Рея Бредбері «Усмішка»

Перегляньте відеоурок, запишіть, що таке духовні цінності: 
Перегляньте презентацію, виконайте завдання: тисніть ТУТ 



Творче завдання

  Виконайте вправу, поєднавши логічні пари

 Домашнє завдання


7  квітня

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору


Якщо в серці хоча б однієї людини перемагає добро, 
світ ще не загинув, людство ще може врятуватися!
Рей Дуглас Бредбері
                                                                


Експрес-урок зарубіжної літератури до твору "Усмішка" Р.Бредбері (Чернійчук В. В.)

   Опрацюйте інформаційні картки.  (картка Сирової Наталії)




Символізм твору. Розгляньте картку, зверніть увагу на символічний підтекст твору
Символ - (умовний знак, натяк) - це художній образ, що умовно відтворює яку-небудь думку, переживання, ідею. (Наприклад, хліб - символ життя, добробуту, рушник - символ добра, надії).
Бредбері утверджує, що краса, увічнена в шедеврах світового мистецтва, знайде свою стежку до людських сердець. Духовне відродження людства починається з духовного відродження кожної людини.

 - Зробіть висновок: чому саме Том здатний змінитися? Запишіть свою думку, використовуючи метод "Прес".

Домашнє завдання
1. Відповідати на 6,8,9 запитання підручника на с. 166(усно).
2. Виконати завдання з картки  (письмово): заповнити паспорт-характеристику головного героя, надіслати.

3 квітня

 РЕЙ ДУГЛАС БРЕДБЕРІ
"УСМІШКА"

Тривога за руйнування духовних цінностей

Завдання:
- Записати в зошит тему.
- Переглянути експрес-урок Анни Іващенко «Рей Бредбері «Усмішка»
- Опрацювати матеріал підручника с. 161-162.

-Опрацювати картку, записати в зошит паспорт твору, знати

Домашнє завдання: 
- Прочитати твір "Усмішка": с. 162-166 
- Виконати  завдання в зошиті: 

- Поміркувати над запитанням «Чому головний герой — дитина?» та усно відповідати на запитання 1-5 на с. 166.
вправи : 1. learningapps.org   2. learningapps.org     




Жуль Верн " П'ятнадцятирічний капітан". Тема духовного випробування людини в романі. Сюжет твору

Класна робота
1. Записати тему в зошит
2. Переглянути відео урок
3.Перегляньте презентацію ТУТ
4. Записати і вивчити, що таке роман, пригодницький роман.


Домашня робота
1.Записати у зошит і вивчити героїв роману Ж.Верна "15-річний капітан" та випробування, що випали на долю героям.
2. Прочитати за підручником с.60-71
3. Прочитати І частину роману "15-річний капітан".
4. Знати зміст прочитаного.
На допомогу учням: 
- переказ сюжету роману.
 Кінофільм за романом Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан"
 



























Урок 27. 05. 2022
Урок 23. 05. 2022

Урок позакласного читання
Міхаель Андреас Гельмут Енде(1929-1995)
"Джим Ґудзик і машиніст Лукас"

Експресурок

Читати:  ТУТ

Аудіокнига

Урок 20. 05. 2022

Контрольна робота.
 Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. (Р. Бредбері «Усмішка», Р. Шеклі «Запах думки», А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». У. Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки")

Повторіть матеріал  (підручник: с 194- 251,  блог учителя) та виконайте тестові завдання:  https://vseosvita.ua/test/start/haj476

Уроки 16.05.22

Крістіне Нестлінґер  «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру і його становлення у світі. Проблема булінгу у творі. Дивакуватість пані Барталотті, гумор твору

                                    https://www.youtube.com/watch?v=mvH8YOPh0MU&t=22s
1.Переглянути урок. 
2. Записати в зошит тему уроку та пам'ятку до твору (тему, ідею, проблеми, персонажів
Виконати тестові завдання
 1)Вправа "Так-ні": https://vseosvita.ua/test/start/hwe175

Урок 13.05.22

Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки»

Д о м а ш н є  з а в д а н н я
Прочитати с .248- 250
Читати повністю повість тут
Знати зміст повісті. Підготуватися до обговорення проблеми становлення Конрада у світі. Намалювати власну обкладинку до прочитаної повісті(за бажанням).

Урок 9.05.22

Астрід Ліндґрен  "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом

Переглянути презентацію "Міо, мій Міо"




Домашнє завдання
Пройти тестуванняhttps://vseosvita.ua/test/start/dzw724


Урок 6.05.22

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002) "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен

 Знайомство з письменницею: https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&t=4s  
"Міо, мій Міо". Знайомство з твором
Аудіокнига ( 12 частин окремо - одна за одною): https://www.youtube.com/watch?v=rigZTiq2PlE&list=PL-NGWq2sQuVPQId7IVkrqvvO9vBiMPHB8  
 *Читати скорочено http://dovidka.biz.ua/mio-miy-mio-skorocheno/
 *Художній фільм "Міо, мій Міо": https://www.youtube.com/watch?v=I5DuomySKug https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&t=4s                                                                                     
  Д/з Прочитати твір, знати зміст.  Скласти анкету головного героя за карткою 


Урок 2.05.22

Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві

Перегляньте  ЕКСПРЕС-УРОК  ТУТ

Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.

Художні твори, у яких автори під впливом науково-технічного прогресу намагаються в образній формі прогнозувати майбутнє, показувати прийдешню долю людства.

Функція наукової фантастики – наукове передбачення майбутнього.

У науково-фантастичних творах описуються космічні польоти, перебування на інших планетах, переміщення в часі в майбутнє або минуле; технології майбутнього, нові наукові принципи, незвичні політичні або соціальні системи

Герої: роботи, мутанти, прибульці, тварини, які внаслідок генетичних експериментів або іншого збігу обставин стали розумними тощо.

Тема -  дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.

Проблеми: «людина і природа», «людина і Всесвіт», «людина і суспільство», «людина і добро (зло)»

Змальовуючи фантастичні картини майбутнього, письменники-фантасти розкривають реальні проблеми сучасного суспільства, порушують вагомі морально-філософські питання. До таких, зокрема, належать книжки Веллса, Бєляєва, Бредбері, Азімова, Шеклі, братів Стругацьких та інших.

Риси науково-фантастичної літератури

1.Нереальність художнього світу, образів, ситуацій

2.Осмислення протиріч розвитку науки і техніки та їх впливу на суспільство

3.Опис вигаданих науково-технічних відкриттів, машин

4.Художній прогноз майбутнього людини і всієї цивілізації

Матеріали сайту "Шкільне життя"

Запитання до розділу  «фізичні випробування»:

  • Зачитайте фрагменти тексту, в яких говориться про фізичні випробування Кліві. («…в кораблі стає надто спекотно… піт, який заливав очі, сумка на спині обмежувала рухи…з останніх сил намагався не втратити свідомість, хоча йому здавалося, що всі кістки його тіла поламані… вибухова хвиля кинула Кліві обличчям донизу. Він … втратив свідомість. … Він перебував у безтурботному стані шоку. Йому здавалося, що розум відокремився від тіла й вільно плаває в повітрі. Усі турботи, почуття, страхи залишилися в тілі: розум був вільний… Він надто стомився, щоб рухатись, а вкрите синцями тіло нило… Кліві був знесилений…Він зітхнув і втратив свідомість…Був за крок від загибелі…)
  • Перед якою загрозою для життя він опинився?( У нього залишилося близько п’яти метрів, щоб навчитися не думати про п… (пантеру). Загроза бути знищеним .Неймовірним зусиллям він опанував себе. Настав час серйозно подумати.)
  • Що Кліві здивувало в поведінці білки та вовка?
  • Яким чином звірі полювали один на одного?
  • Що таке телепатія?
  • Хто для Кліві був найбільш небезпечним? Якою він побачив пантеру?(Відповідь зачитайте).
  • Давайте прослідкуємо послідовно у тексті, крок за кроком, які шляхи порятунку від пантери завдяки силі своєї думки обрав Лерой Кліві. Яка саме думка остаточно врятувала Лероя Кліві від пантери, а отже і від смерті?

  Запитання до розділу  «духовні випробування»:

  • Які духовні цінності Кліві не втрачає навіть в надзвичайній ситуації? (Дисциплінованість, почуття відповідальності за доручену справу: «…але поштова сумка, як і раніше, була міцно пристебнута до його спини.» «…беріг пошту до останнього, а це ознака гарного листоноші»)
  • Що нового навчився в екстремальних умовах? (Кліві зрозумів, що намагатися не думати про щось – це все одно, що зупиняти лавину голими руками. …Людський мозок неможливо свідомо й прямо загальмувати. Для цього потрібні час і практика.
    Схоже, тут кожна тварина має характерний запах думки.)
  • …Смолоскип! Кліві одразу зрозумів, що вихід знайдено. (…відтепер став справжнім телепатом. Із заплющеними очима він міг бачити й відчувати, що відбувається довкола нього. Кліві міг відчувати страх у думках тих, хто втікав від нього.)
Адаптація Лероя Кліві на планеті З-М-22
Духовні випробуванняФізичні випробування
Поведінка в екстремальній ситуації

Відповідальність
Формування сили думки:
-навчився керувати своїми думками, –уникає паніки,
-оволодів телепатією,
-намагається побороти страх.

Фізична робота в аварійному режимі з метаморфозами
Фізичний біль
Утома і  виснаження
Загроза знищення від пантери
Результати випробуваннь
«Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг… Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»
  • Як розв’язується конфлікт у творі? Чи вдалося Кліві вижити на планеті З-М-22? Чому? Зачитайте.
  • З якою метою, на вашу думку, Р.Шеклі  написав цей твір? (Показати велич людини, уміння виживати в екстремальній ситуації завдяки силі думки та умінню пристосовуватися)
  • Яких літературних персонажів, що потрапляли в екстремальні умови та з гідністю з них виходили переможцями, ви знаєте і можете назвати» («Жага до життя» Дж.Лондон», Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» ….)
  • Заключне слово учителя:
    На основі сказаного можна зробити висновок, що надзвичайні обставини виявляють в людині можливості, про які вона і не здогадується. За допомогою лише сили розуму герой перемагає чужу планету. І діяти в екстремальних умовах треба дуже швидко. Недарма сам Р.Шеклі говорить, якщо «мені не потрібна вічність, мені достатньо     миті». Так само Лерою Кліві достатньо було миті, щоб силою думки врятувати собі життя  Аналітична  та дослідницька робота над оповіданням Р.Шеклі «Запах думки» дала  нам можливість зрозуміти авторську позицію, відображену у змісті твору: «...завдяки своєму розуму  й умінню пристосовуватися людина була завжди і скрізь царем природи…». Цей твір – справжній гімн людині і її розу.
  • Домашнє завдання: вивчити, що таке наукова фантастика, визначитити елементи наукової фантастики в тексті оповідання «Запах думки»; скласти схему-характеристику Лероя Кліві; пройти тестування за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/zzd912
Урок 29.04.22
Роберт Шеклі "Запах думок"

Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму


Прочитати с. 203 - 215 підручника.
Аудіокнига:   слухати
Перевір себе: виконай вправу

Урок 22 квітня

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

  •  Переглянути експрес-урок зарубіжної літератури до твору "Усмішка" Р.Бредбері (Чернійчук В. В.); 
- читати й переказувати новелу;
- зрозуміти, що таке деградація людської цивілізації допоможе ОСК;
- аналізувати образ Тома та Джоконди допоможе ОСК;
- дослідити таємниці, пов'язані з картиною "Джоконда".
Намалюй в зошиті картку "Еволюція образу Тома" або роздрукуй і заповни за зразком.
За допомогою  картки №2  усно досліди образи-символи новели "Усмішка"
 Символ – це художній образ, що умовно відтворює яку-небудь думку, ідею, переживання.
Завдання: 

3. Відновіть послідовність подій за змістом твору (надіслати фото виконаного завданняhttps://learningapps.org/view10577607

На допомогу учню

Урок 18.04.22
РЕЙ ДУГЛАС БРЕДБЕРІ
"УСМІШКА"

Тривога за руйнування духовних цінностей. Образ Тома, Його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору

Завдання:
- Записати в зошит тему.
- Переглянути експрес-урок Анни Іващенко «Рей Бредбері «Усмішка»
- Опрацювати матеріал підручника с. 194-202, вивчити характерні ознаки фантастичної літератури: (с.195).
- Переглянути  презентацію   https://drive.google.com/file/d/11kua1V3Krnfppki3ySvSGvVfcVAmB-pQ/view - виписати образи-символи.
- Виконати тестові завдання на Learningapps та прислати скріншот результату тестування      
  1.      learningapps.org       2.   learningapps.org
Урок 4.04.22 

Образ Гаявати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові

1. Запишіть тему уроку в зошити.
2.Прочитайте за підручником с.180-187
3. Подивіться відео: Урок 1 та Урок 2.
4. Запишіть, що таке ПОЕМА: с.181
5. Читати вголос уривок "Люлька Згоди"   
6. ВИПИСАТИ з "Люльки Згоди" рядки, у яких звучить ідея миру, єднання.
 
Урок 7.05.21

Крістіне Нестлінґер  «Конрад, або Дитина з бляшанки». Проблема булінгу в повісті. Характеристика образу дітей

Уроки 30.04.21
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі
                                    https://www.youtube.com/watch?v=mvH8YOPh0MU&t=22s
1.Переглянути урок. 
2. Записати в зошит тему уроку та пам'ятку до твору (тему, ідею, проблеми, персонажів), надіслати фото* 

3. Дочитати(дослухати) повість-казку Крістіни Нестлінґер "Конрад, або дитина з бляшанки", підготуватись до тестування.  


Урок 27.04.21
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки»

Д о м а ш н є  з а в д а н н я
Прочитати с .248- 250
Читати повністю повість тут
Знати зміст повісті. Підготуватися до обговорення проблеми становлення Конрада у світі. Намалювати власну обкладинку до прочитаної повісті(за бажанням).

Урок 23.04.21

Астрід Ліндґрен  "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом

Переглянути презентацію "Міо, мій Міо"




Домашнє завдання
Пройти тестуванняhttps://vseosvita.ua/test/start/zgg345


Урок 20.04.21

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002) "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен

 Знайомство з письменницею: https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&t=4s  
"Міо, мій Міо". Знайомство з твором
Аудіокнига ( 12 частин окремо - одна за одною): https://www.youtube.com/watch?v=rigZTiq2PlE&list=PL-NGWq2sQuVPQId7IVkrqvvO9vBiMPHB8  
 *Читати скорочено http://dovidka.biz.ua/mio-miy-mio-skorocheno/
 *Художній фільм "Міо, мій Міо": https://www.youtube.com/watch?v=I5DuomySKug https://www.youtube.com/watch?v=blhlSVG20Ww&t=4s                                                                                     
  Д/з Прочитати твір, знати зміст.  Скласти анкету головного героя за карткою


Урок 16.04.21

           Розвиток мовлення . Послання до майбутніх поколінь 

Переглянути урок:  переглянути тут

1.Записати тему
2. Опрацювати матеріал уроку 
3. Знайти і записати (2-3) вислови про людину, мабутнє, світ.
4. Скласти лист у майбутнє, надіслати відео читання листа.

Урок 13.04.21

Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві

Перегляньте  ЕКСПРЕС-УРОК  ТУТ

Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.

Художні твори, у яких автори під впливом науково-технічного прогресу намагаються в образній формі прогнозувати майбутнє, показувати прийдешню долю людства.

Функція наукової фантастики – наукове передбачення майбутнього.

У науково-фантастичних творах описуються космічні польоти, перебування на інших планетах, переміщення в часі в майбутнє або минуле; технології майбутнього, нові наукові принципи, незвичні політичні або соціальні системи

Герої: роботи, мутанти, прибульці, тварини, які внаслідок генетичних експериментів або іншого збігу обставин стали розумними тощо.

Тема -  дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.

Проблеми: «людина і природа», «людина і Всесвіт», «людина і суспільство», «людина і добро (зло)»

Змальовуючи фантастичні картини майбутнього, письменники-фантасти розкривають реальні проблеми сучасного суспільства, порушують вагомі морально-філософські питання. До таких, зокрема, належать книжки Веллса, Бєляєва, Бредбері, Азімова, Шеклі, братів Стругацьких та інших.

Риси науково-фантастичної літератури

1.Нереальність художнього світу, образів, ситуацій

2.Осмислення протиріч розвитку науки і техніки та їх впливу на суспільство

3.Опис вигаданих науково-технічних відкриттів, машин

4.Художній прогноз майбутнього людини і всієї цивілізації

Матеріали сайту "Шкільне життя"

Бесіда за прочитаним твором:

  • Чи сподобався твір?Що вас вразило чи здивувало?
  • Що ви можете сказати про назву оповідання?
  • Як ви вважаєте, думки мають свій запах? Як ви розумієте назву твору?
  • У чому незвичність цієї назви?
  • Яка думка, на ваш погляд, буде слушною: оповідання Р.Шеклі «Запах думки» є казковим чи фантастичним? Чому?

 Аналіз змісту оповідання Р.Шеклі «Запах думки»:

  • Хто головний герой оповідання «Запах думки»?
  • Чим займався Лерой Кліві?
  • У яку критичну ситуацію він потрапив?   (Екстремальна ситуація —  це важкі, дуже складні, з ризиком для життя і здоров’я людини обставини. Людину, яка потрапила в екстремальну ситуацію можуть охопити такі почуття:тривога,  небезпека, емоційна напруга, страх, відчай, паніка, стрес, байдужість)
  • Прослідкуємо, на що здатна людина, що потрапила в надзвичайні обставини, і як вона долає небезпеки і перешкоди у зображенні письменника – фантаста Роберта Шеклі.
  • Яке рішення прийняв Кліві? Це його врятувало?
  • Якою герой побачив планету З-М-22?(Відповідь зачитайте).
  • Чи схожа вона на Землю? Чому?(Вкажіть художні деталі).
  • Що ж було фантастичним для Кліві на цій планеті?(Відповіді підтвердіть рядками з тексту).
  • Світ космосу став для Кліві відкритим чи обмеженим ? Чому?
  • Встановимо сутність конфлікту поміж героєм і світом.(Кліві і неземна цивілізація)
  • Цей світ для нього свій чи чужий? Чому?
  • Які духовні та фізичні випробування проходить герой? Результати досліджень запишемо в таблицю.

  Запитання до розділу то «фізичні випробування»:

  • Зачитайте фрагменти тексту, в яких говориться про фізичні випробування Кліві. («…в кораблі стає надто спекотно… піт, який заливав очі, сумка на спині обмежувала рухи…з останніх сил намагався не втратити свідомість, хоча йому здавалося, що всі кістки його тіла поламані… вибухова хвиля кинула Кліві обличчям донизу. Він … втратив свідомість. … Він перебував у безтурботному стані шоку. Йому здавалося, що розум відокремився від тіла й вільно плаває в повітрі. Усі турботи, почуття, страхи залишилися в тілі: розум був вільний… Він надто стомився, щоб рухатись, а вкрите синцями тіло нило… Кліві був знесилений…Він зітхнув і втратив свідомість…Був за крок від загибелі…)
  • Перед якою загрозою для життя він опинився?( У нього залишилося близько п’яти метрів, щоб навчитися не думати про п… (пантеру). Загроза бути знищеним .Неймовірним зусиллям він опанував себе. Настав час серйозно подумати.)
  • Що Кліві здивувало в поведінці білки та вовка?
  • Яким чином звірі полювали один на одного?
  • Що таке телепатія?
  • Хто для Кліві був найбільш небезпечним? Якою він побачив пантеру?(Відповідь зачитайте).
  • Давайте прослідкуємо послідовно у тексті, крок за кроком, які шляхи порятунку від пантери завдяки силі своєї думки обрав Лерой Кліві. Яка саме думка остаточно врятувала Лероя Кліві від пантери, а отже і від смерті?

  Запитання до розділу  «духовні випробування»:

  • Які духовні цінності Кліві не втрачає навіть в надзвичайній ситуації? (Дисциплінованість, почуття відповідальності за доручену справу: «…але поштова сумка, як і раніше, була міцно пристебнута до його спини.» «…беріг пошту до останнього, а це ознака гарного листоноші»)
  • Що нового навчився в екстремальних умовах? (Кліві зрозумів, що намагатися не думати про щось – це все одно, що зупиняти лавину голими руками. …Людський мозок неможливо свідомо й прямо загальмувати. Для цього потрібні час і практика.
    Схоже, тут кожна тварина має характерний запах думки.)
  • …Смолоскип! Кліві одразу зрозумів, що вихід знайдено. (…відтепер став справжнім телепатом. Із заплющеними очима він міг бачити й відчувати, що відбувається довкола нього. Кліві міг відчувати страх у думках тих, хто втікав від нього.)
Адаптація Лероя Кліві на планеті З-М-22
Духовні випробуванняФізичні випробування
Поведінка в екстремальній ситуації

Відповідальність
Формування сили думки:
-навчився керувати своїми думками, –уникає паніки,
-оволодів телепатією,
-намагається побороти страх.

Фізична робота в аварійному режимі з метаморфозами
Фізичний біль
Утома і  виснаження
Загроза знищення від пантери
Результати випробуваннь
«Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг… Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»
  • Як розв’язується конфлікт у творі? Чи вдалося Кліві вижити на планеті З-М-22? Чому? Зачитайте.
  • З якою метою, на вашу думку, Р.Шеклі  написав цей твір? (Показати велич людини, уміння виживати в екстремальній ситуації завдяки силі думки та умінню пристосовуватися)
  • Яких літературних персонажів, що потрапляли в екстремальні умови та з гідністю з них виходили переможцями, ви знаєте і можете назвати» («Жага до життя» Дж.Лондон», Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» ….)

 Заключне слово учителя:

На основі сказаного можна зробити висновок, що надзвичайні обставини виявляють в людині можливості, про які вона і не здогадується. За допомогою лише сили розуму герой перемагає чужу планету. І діяти в екстремальних умовах треба дуже швидко. Недарма сам Р.Шеклі говорить, якщо «мені не потрібна вічність, мені достатньо     миті». Так само Лерою Кліві достатньо було миті, щоб силою думки врятувати собі життя  Аналітична  та дослідницька робота над оповіданням Р.Шеклі «Запах думки» дала  нам можливість зрозуміти авторську позицію, відображену у змісті твору «… завдяки своєму розуму  й умінню пристосовуватися людина була завжди і скрізь царем природи…». Цей твір – справжній гімн людині і її розуму.

 Домашнє завдання: вивчити, що таке наукова фантастика, визначитити елементи наукової фантастики в тексті оповідання «Запах думки»; скласти схему-характеристику Лероя Кліві; пройти тестування За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:  qgw211



Урок 9.04.21

Роберт Шеклі "Запах думок"

Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму



Прочитати с. 203 - 215 підручника.
Аудіокнига:   слухати
Перевір себе: виконай вправу

Урок 6.04.21



Урок 26.03.21

Контрольна робота

 Поетичне бачення світу (М.Басьо, Р.Бернс, Г.Лонгфелло)

Код доступу 2679538Використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua

Урок 23.03.21

Джанні Родарі(1920-1980). "Листівки з видами міст". Широта світу та його сприйняття ліричним героєм. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття

1. Записати тему.
2. Уважно переглянути відеоуроки.

Завдання:
- Опрацювати матеріал підручника ст. 188-192
-  Виписати в словник визначення "Ліричний герой"-ст.177
- Виконати тести, відкривши посилання join.naurok.ua Код доступ3296190 Завдання необхідно виконати до  25 березня 23:00 ред.
-  Охарактеризувати ліричного героя поезії (письмово у зошиті), фото надіслати.

Урок 19.03.21

 Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайавату". Елементи фольклору в творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові

1. Запишіть тему уроку в зошити.
2.
3. Перегляньте експрес-урок 

4. Запишіть, що таке ПОЕМА: с.181
5.Прочитайте с. 182-187
 6. ВИПИШІТЬ у зошит із "Люльки Згоди" рядки, у яких звучить ідея миру, єднання.
7. Створіть схему-гроно "Гайавата".
8. Перевірте себе:  join.naurok.ua  код доступу:  7547624 до  22 березня 20:00
На допомогу учням(додатково):  "Пісня про Гайавату" (скорочено)  читати тут 
  
Урок 13.11

Жуль Верн " П'ятнадцятирічний капітан". Тема духовного випробування людини в романі. Сюжет твору

Класна робота
1. Записати тему в зошит
2. Переглянути відео урок
3.Перегляньте презентацію ТУТ
4. Записати і вивчити, що таке роман, пригодницький роман.

Домашня робота
1.Записати у зошит і вивчити героїв роману Ж.Верна "15-річний капітан" та випробування, що випали на долю героям.
2. Прочитати за підручником с.60-71
3. Прочитати І частину роману "15-річний капітан".
4. Знати зміст прочитаного.
На допомогу учням: переказ сюжету роману.
 Кінофільм за романом Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан"





Урок 10.11

Контрольна робота № 2. Мудрість байки

Завдання необхідно виконати до  14 листопада 17:00 ред.
Код доступу 8974447
за посиланням  join.naurok.ua
************


Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут
***********************************

Уроки 26, 29  травня
Урок позакласного читання
Міхаель Андреас Гельмут Енде(1929-1995)
"Джим Ґудзик і машиніст Лукас"
Експресурок

Аудіокнига
Урок  22 травня

Контрольна робота за розділами: "Образ майбутнього в літературі", "Сучасна література"


join.naurok.ua Код доступу 6071160 до  26 травня 21:00

Уроки  15, 19 травня

Крістіне Нестлінґер "Конрад, або Дитина з бляшанки"

1.Опрацюйте  й перегляньте матеріали до уроків. 
2. Прочитайте або послухайте повість К.Нестлінґер "Конрад, або Дитина з бляшанки"
3. Запишіть тему. Виконайте завдання.
join.naurok.ua Код доступу 4348414

 Уроки 8, 12 травня

Астрід Анна Емілія Ліндґрен "Міо, мій Міо"

Перейдіть на  НА ІНТЕРАКТИВНУ ДОШКУ 
1.Опрацюйте  й перегляньте матеріали до уроків. 
2. Прочитайте або послухайте повість А. Ліндґрен "Міо, мій Міо".
3. Запишіть тему. Виконайте завдання.
 join.naurok.uaКод доступу 8802132 до  27 травня 20:00 

Уроки 28 квітня,  5 травня

Роберт Шеклі "Запах думок"

Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму



Прочитати с. 203 - 215 підручника.



Перевір себе:  Р.Шеклі "Запах думки"
Виконай завдання:join.naurok.ua Код доступу 370728

Урок 24 квітня

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

  •  Переглянути експрес-урок зарубіжної літератури до твору "Усмішка" Р.Бредбері (Чернійчук В. В.); 
- читати й переказувати новелу;
- зрозуміти, що таке деградація людської цивілізації допоможе ОСК;
- аналізувати образ Тома та Джоконди допоможе ОСК;
- дослідити таємниці, пов'язані з картиною "Джоконда".
Намалюй в зошиті картку "Еволюція образу Тома" або роздрукуй і заповни за зразком.
За допомогою  картки №2  усно досліди образи-символи новели "Усмішка"
 Символ – це художній образ, що умовно відтворює яку-небудь думку, ідею, переживання.
Завдання: 

3. Відновіть послідовність подій за змістом твору (надіслати фото виконаного завдання)  
4. Виконати тест Код доступу 230061
join.naurok.ua  виконати до  28 квітня 
На допомогу учню


Урок 21 квітня
РЕЙ ДУГЛАС БРЕДБЕРІ
"УСМІШКА"

Тривога за руйнування духовних цінностей. Образ Тома, Його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору

Завдання:
- Записати в зошит тему.
- Переглянути експрес-урок Анни Іващенко «Рей Бредбері «Усмішка»
- Опрацювати матеріал підручника с. 194-202, вивчити характерні ознаки фантастичної літератури: (с.195).
- Переглянути  презентацію, виписати  словникову роботу, образи-символи.- Прочитати оповідання «Усмішка» 
- Виконати тестові завдання на Learningapps та прислати скріншот результату тестування      
  1.      learningapps.org       2.   learningapps.org
Додатково:

- Переглянути екранізацію оповідання Р.Бредбері «Усмішка» (2007 р.)
                           "Усмішка"

- Переглянути екранізацію оповідання Р.Бредбері «Усмішка» (1971 р.)


Урок 17 квітня                                            
     КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ 
"ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ"

(завдання буде доступне 17-18 квітня)
Код доступу 451927   join.naurok.ua

Урок 14 квітня 

Підготовка до контрольної роботи

1. Повторити матеріал з вивченої теми: по блогу( М.Басьо. Р.Бернс, Г.Лонґфелло, Дж.Родарі) або за підручником (с.170-192)
2. Генрі Лонґфелло "Пісня проГайавату"(повторно, до 17.04) 
 join.naurok.ua Код доступу 806214                                                                            
      Електронний зошит для дистанційного навчання вчителя зарубіжної літератури Петровської Ірини Олександрівни

Урок  10 квітня   
ДЖАННІ РОДАРІ
«ЛИСТІВКИ З ВИДАМИ МІСТ»

Завдання:
- Опрацювати матеріал підручника ст. 188-192
- Переглянути відеопоезію «Листівки з видами міст»



- Опрацювати картку «Два світи у вірші Дж.Родарі «Листівки з видами міст»» (письмово у зошиті)

-  Виписати в словник визначення "Ліричний герой"-ст.177
-  Охарактеризувати ліричного героя поезії (письмово у зошиті)


- Дослідити художні засоби, використані автором у вірші (письмово у зошиті)

На допомогу учню:




- Надіслати фото виконаних завдань.


Уроки   3, 7 квітня

 Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайавату". Елементи фольклору в творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові

1. Запишіть тему уроку в зошити.
2.Прочитайте за підручником с.180-187
3. Подивіться відео: Урок 1 та Урок 2.
4. Запишіть, що таке ПОЕМА: с.181
5. Опрацювати матеріал за посиланням Читати
6. Скласти за прочитаним матеріалом  ПАСПОРТ ТВОРУ ( дивись пункт 3)
6.Читати вголос уривок "Люлька Згоди"
7. Переглянути мультфільм   
8. ВИПИСАТИ з "Люльки Згоди" рядки, у яких звучить ідея миру, єднання.
9. "Пісня про Гайавату" (скорочено)  читати тут ;   у

Немає коментарів:

Дописати коментар

8 клас Контрольна робота з теми "Античність"

1. Запишіть у  зошити: Двадцять дев'яте листопада Твір-роздум  Гуманістичний пафос поеми Гомера "Іліада" 2. Пригадате, як пише...