Дистанційне навчання
2024-2025 н.р. Підручник "Зарубіжна літратура" 6 клас
Урок 18.11.2024
Дік Сенд і його друзі
1. Переглянувши відео, пригадайте зміст роману "П'ятнадцятирічний капітан": аудіокнига скорочено. Жуль Верн
2. Запишіть Друзів Діка Сенда та їх коротку характеристику.
3. Опрацюйте картку.
Урок 11.11.2024
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя
Урок 4.11.2024
Жуль Верн (1828-1905) «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини
Домашнє завдання
Урок 21.10.2024
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ. Художня література і мистетво», «Міфи на всі часи»
Подивіться відео та виконайте в зошиті контрольну роботу за покликанням:https://youtu.be/ctK8iTKvPCM?si=lGiErsKETDjV_MGF&t=14
Урок 14.10.2024
Крилаті вислови грецької міфології
Урок 7.10.2024
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міфи про митців. Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка
1. Перевіряємо вивчене на попередньому уроці. Перейдіть за покликанням і пограйте в гру Гра 1
2. Знайомимось з міфом про Дедала та Ікара. Перейдіть за покликанням і послухайте міф. Відкрийте підручник і слідкуйте за текстом.
4. Аналізуємо твір. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію
6. Ознайомтесь з міфом про Орфея й Еврідіку за посиланням
Домашнє завдання
Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1574234
Урок 30.09.2024
Міф про Геракла Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом
Виконайте медіазавданння 3 за посиланням
Виконайте інтерактивні вправи 1, 2 за посиланням
Урок 23.09.2024
Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі
- Чому Прометей - вічний образ?
- Хто з українських письменників звертався у своїй творчості до цього образу?
- Уявіть себе в ролі персонажа. Подумайте, як продовжити речення (Картки -Гаркуша З.М.)
Урок 16.09.2024
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея
- Запишіть тему уроку.
- Перегляньте презентацію, перейшовши за покликанням. Запишіть у зошити, чого навчив Прометей людей.
- Послухайте міф про Прометея.
- Прочитати міф про Прометея в підручнику: с . 23-26.
- Виконайте інтерактивні вправи: 1- Знайдіть пари" і 2 - "Знайдіть слова": ТУТ
Урок 9. 09. 2024
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах
Уважно прочитайте ст. 21 і 22 підручника, проведіть паралелі між богами Давньої Греції і української міфології. Запишіть в зошитах ці паралелі.
Домашнє завдання
- Уважно прочитайте ст. 21 і 22 підручника, проведіть паралелі між богами Давньої Греції і української міфології. Запишіть в зошитах ці паралелі.
- Виконати тести: https://vseosvita.ua/test/start/hgf768
- Прочитайте за підручником або прослухайте міф про Прометея
Урок 2.09.2024
Література як вид мистецтва. Специфічні ознаки різних видів мистецтва
Підручник "Зарубіжна література" 6 клас
- Знайомство з онлайн-платформою
- Подивіться відео за темою уроку
- Виконайте вправу, перевірте себе
Домашнє завдання. Попрацюйте з підручником с. 7-9 // Підготуйте відповідь на питання 4, 5 на с. 10
**********************************************************************************
_________________________________________________________________________________________________________________________
2023-2024 н.р.
Роберт Шеклі "Запах думок".
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму
Урок 13.05.2024
Роберт Шеклі
(1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання
Аудіокнига: слухати
Урок 6.05.2024
РМ № 2 (письмово) Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)
Урок 29.04.2024
Позакласне читання.
Рей Бредбері «Все літо в один день»
- Поміркуйте, як могли розвиватися події після того, як діти випустили Марго із комірчини? Напишіть продовження оповідання.
- Виконайте тестові завдання: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5206367
Урок 22.04.2024
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ
2.Ввідповідати на запитання підручника на с.235
Урок 15.04.2024
Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Ідея особистої відповідальності у творі
Урок 8.08.2024
Рей Дуглас
Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в
оповіданні «Усмішка»
Послухайте експрес-урок https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/express-lessons/rej-bredberi-usmishka/
Подивіться Буктрейлер до новели «Усмішка» https://www.youtube.com/watch?v=KSVIy1r6NYo
Урок 18.03.2024
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі
Домашнє завдання. Підручник прочитати с. 215-223. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/flm604
Урок 11.03.2024
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату»
Експрес-урок https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/express-lessons/genri-longfello-pisnya-pro-gajavatu-lyulka-zgody/
Інтерактивні вправи до вивчення поеми https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/genri-longfello-pisnya-pro-gajavatu/
Домашнє завдання
Прочитайте підручник с.215-222. Навчіться гарно читати "Люльку згоди".
Урок 4.03.2024
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).Виразне читання вірша напам’ять
Урок 26.02.2024
Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса. Антитеза (рідний край – чужина)
Урок 19.02.2024
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…» Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза
3. Запишіть ПАСПОРТ ТВОРУ
Домашнє завдання
1. Вивчити напам'ять вірш Р.Бернса "Моє серце в верховині і душа моя...."(с.210-211)
2. Виконати 3 вправи ( 1, 2, 5), надіслати: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/robert-berns-moye-sercze-v-verhovyni/
Урок 12.02.2024
Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
Урок 5.02.2024
Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку
Інтерактивні вправи до творчості поета https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/maczuo-baso-hajku/
Домашнє завдання
Урок 22.01.2024
Образи Джима Ґудзика та Лукаса. Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі
Дочитайте повість-казку до кінця с. 191-198 підручника
Домашнє завдання
1. Дочитати повість-казку до кінця.
2. Виконати інтерактивні вправи
3. Повторити матеріал за темою «Не здаватися в життєвих випробуваннях», підготуватись до контрольної роботи.
Урок 15.01.2024
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів
Усно відповідати на запитання 1-4 на с. 198.
Урок 15.12.2023
Анна Ґавальда
(нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання
особистості
Презентація https://docs.google.com/presentation/d/192-_-n0pV3yAqQaTr9UJQxMQZx9ALxzejzlBtHi9MUs/edit?usp=sharing
Прочитати підручник: с. 155-166
Записати паспорт твору:
Урок 11.12.2023
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі
Опрацюйте презентацію (презентація Присяжнюк Л.Л.)
Опрацюйте картки. Зробіть записи в зошит
Урок 08.12.202
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя
Перегляньте презентацію Виконайте завдання
Домашнє завдання
1. Відповідати на запитання підручника 1-6, с. 151.
2. Виконати інтерактивні вправи 1-3:
https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/dzhek-london-zhaga-do-zhyttya/
Урок 04.12.2023
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя».
Самовладання, воля до життя головного героя
оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та
життєвими обставинами
2. Підібрати цитати до характеристики образів головних героїв.
3. Відмітити в тексті описи природи та подумати, яка їх роль у творі;
- за бажанням намалювати ілюстрації до епізодів, які вас найбільше вразили.
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Пригоди і фантастика»
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч
Урок 24.11.2023
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. СмиОсл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.)
Урок 20.11.2023
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними
Урок 17.11.2023
Ульф Старк (1944-2017)
«Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у
творі
Урок 13.11.2023
Українські народні традиції та звичаї у творі. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Гумор в повісті, особливості її мови
1. Бесіда
- На яке свято прийнято співати колядки?
- Чи можемо ми віднести колядки до народних традицій? - Які українські традиції святкування Різдва ви знаєте? Коли святкують Різдво?
3. Перевірка домашнього завдання
4. Упізнай героя: розв'яжи ребуси
5. Попрацюй із презентацією. Знайди в повісті описи природи, традиційні образи та елементи казки.
Домашнє завдання
1. Виконати тестові завдання за посиланням
2. Скласти пазли та описати одну із ілюстрацій (усно, 3-5 речень)
Урок 10.11.2023
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули в повісті М.Гоголя "Ніч перел Різдвом"
1. "Пригадай і відгадай"Урок 6.11.2023
Микола Васильович Гоголь (1809– 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Поєднання фантастичного і реального
3. Переглянути презентацію. Записати персонажів повісті.
Домашнє завдання
- Прочитати, добре знати зміст повісті "Вечори на хуторі біля Диканьки": с. 70-79.
- Виконати вправу
3. Виконати в зошиті завдання з картки
Урок 20.10.2023
Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі
- Читати с.83-97 - підручник. Знати зміст твору, уміти розповідати.
- Виконати І і ІІ інтерактивні вправи
Урок 13.10.2023
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі
Урок 9.10.2023
Дік Сенд і його друзі
Урок 6.10.2023
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя
Урок 02.10.2023
Жуль Верн (1828-1905) «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини
Домашнє завдання
Урок 25.09.2023
Крилаті вислови грецької міфології
Урок 22.09. 2023
ПЧ. Дедал та Ікар. Орфей і Еврідіка
Урок 18.09.023
Міф про Геракла Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом
Виконайте інтерактивні вправи 1, 2 за посиланням
Урок 15.09.2023
Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі
- Чому Прометей - вічний образ?
- Хто з українських письменників звертався у своїй творчості до цього образу?
Урок 11.09.2023
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея
Урок 6.09.2023
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах
Урок 4.09.2023
Експрес-урок https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/express-lessons/vyrushayemo-v-mandrivku-z-emmoyu/
Презентація підручникаВСТУП. Художня література і мистецтво
Урок 15.05.23
Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру і становлення у світі
3. Записати в зошит тему уроку та пам'ятку до твору (тему, ідею, проблеми, персонажів)Домашнє завдання- Так - ні
- Тести
- Так - ні
- Тести
Урок 12.05.23Крістіне Нестлінґер (1936 - 2018). «Конрад, або Дитина з бляшанки»
Сюжет повісті
Одного разу пані Берта Бертолотті отримує поштою семирічного хлопчика з бляшанки Конрада, зробленого на заводі. Там дітей роблять ідеальними і перш, ніж надіслати батькам, кілька разів тестують. Певне, мають свої шаблони і тому налагодили виробництво досконалих дітей. Конрад – ідеальний: чемний, сумлінний, розумний і чесний, але від цього страшенно нудний. Довершений Конрад збиває з пантелику свою нову мама і зовсім не має друзів. Цікаво, що сама пані Бертолотті ідеальною мамою бути не може, якщо брати все ті ж стереотипні шаблони «материнської ідеальності». Вона курить цигарки, вельми, коли натужно думає, полюбляє нездорову їжу, неохайна, розсіяна, вона пише собі нагадування помадою на дзеркалі і розкидає по хаті речі. Все те, чому зазвичай ідеальні мами оголошують нещадну війну.
Втім, яскрава індивідуалістка пані Берті Бартолотті абсолютно щаслива і живе в гармонії з собою. Неідеальна для інших, вона ідеальна для самої себе. Отримавши випадково дитину, вона проти волі стикається з паралельним світом, де всім заправляють запрограмовані «треба», «можна», «не можна» і десятки правил – і все це в голові однієї дитини. В той час як сама пані Берта живе за своїми «хочу» і «не хочу». Схоже навіть, що це Конрад вчить Берті бути справжньою мамою, а сама Берті більше схожа на дитину. Берті сама поводиться, думає, приймає рішення як дитина, в той час як Конрад мислить абсолютно по-дорослому. Контрастна і парадоксальна ситуація. Втім, авторка часто в своїх книгах виписує самостійних, серйозних дітей та «здитинілих» дорослих. Міняючи таким чином їх місцями, вона дає змогу краще розуміти мотиви вчинків один одного.
Пані Бертолотті неідеальна і зовсім не знає, що потрібно робити. Накупивши Конрадові іграшок і морозива, вона забуває купити зошити і олівці до школи. Проте це її не засмучує, адже в житті дитини є речі значно важливіші за якісь там олівці.
Втім, є в книзі і інший герой – антогоніст Бертолотті. Це аптекар пан Егон, який дружить з Берті і береться виховувати Конрада на свій манер – йому страшенно імпонує, що хлопчик такий правильний, і тому пан Егон всіляко підтримує його в цій ідеальності.
Виходить – з одногу боку самодостатня, епатажна, яскрава індивідуалістка пані Берті Бартолотті, з іншого – педантичний, банальний і нудний аптекар пан Егон. Два різні світи і два різні уявлення про ідеальну дитину. Вони отримують початковий матеріал, з якого їм доведеться «виліпити» справжню людину, особистість. От тільки пана Егона влаштовує вже те що є, а пані Берті – ні.
Протягом всієї книги Конрад розвивається як справжня дитина, відходячи від шаблону «досконалості». В цьому йому допомагає звичайна дівчинка Кіті, яка може і схитрити, і школу прогуляти, якщо потрібно. Втім, окрім неї в Конрада немає в школі друзів, бо попри те, що вчителька вважає його «справжнім скарбом», діти його не люблять – він і не підказує, і розказує вчительці, хто прогулює або списує. Але не тому, що він погана дитина, а тому що це «правильно» – так його запрограмували. Врешті-решт Конраду вдається стати звичайною дитиною, що не робить його гіршим, а додає індивідуальності.
Читати повністю повість тут
Перемога добра над злом у повісті-казці Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо"
Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. Образ головного героя повісті-казки "Міо, мій Міо"
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002) "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен
ПЧ № 4 Р.Д.Бредбері «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день
- Поміркуйте, як могли розвиватися події після того, коли діти випустили Марго із комірчині
- Виконайте тестові завдання, відкривши посилання join.naurok.ua Код доступу 1369304
РМ № 4 (п). Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)
Роберт Шеклі "Запах думок".
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму
Роберт Шеклі "Запах думок"
Тривога за руйнування духовних цінностей у новелі Рея Бредбері «Усмішка»
Домашнє завдання
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
РЕЙ ДУГЛАС БРЕДБЕРІ
Тривога за руйнування духовних цінностей
Домашнє завдання:
Жуль Верн " П'ятнадцятирічний капітан". Тема духовного випробування людини в романі. Сюжет твору
Урок позакласного читання
Міхаель Андреас Гельмут Енде(1929-1995)
"Джим Ґудзик і машиніст Лукас"
Урок 20. 05. 2022
Контрольна робота. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. (Р. Бредбері «Усмішка», Р. Шеклі «Запах думки», А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». У. Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки")
Повторіть матеріал (підручник: с 194- 251, блог учителя) та виконайте тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/haj476
Уроки 16.05.22
Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру і його становлення у світі. Проблема булінгу у творі. Дивакуватість пані Барталотті, гумор твору
1.Переглянути урок. 2. Записати в зошит тему уроку та пам'ятку до твору (тему, ідею, проблеми, персонажівВиконати тестові завдання 1)Вправа "Так-ні": https://vseosvita.ua/test/start/hwe175
Урок 13.05.22
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки»
Астрід Ліндґрен "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002) "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен
Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві
Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.
Художні твори, у яких автори під впливом науково-технічного прогресу намагаються в образній формі прогнозувати майбутнє, показувати прийдешню долю людства.
Функція наукової фантастики – наукове передбачення майбутнього.
У науково-фантастичних творах описуються космічні польоти, перебування на інших планетах, переміщення в часі в майбутнє або минуле; технології майбутнього, нові наукові принципи, незвичні політичні або соціальні системи
Герої: роботи, мутанти, прибульці, тварини, які внаслідок генетичних експериментів або іншого збігу обставин стали розумними тощо.
Тема - дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.
Проблеми: «людина і природа», «людина і Всесвіт», «людина і суспільство», «людина і добро (зло)»
Змальовуючи фантастичні картини майбутнього, письменники-фантасти розкривають реальні проблеми сучасного суспільства, порушують вагомі морально-філософські питання. До таких, зокрема, належать книжки Веллса, Бєляєва, Бредбері, Азімова, Шеклі, братів Стругацьких та інших.
Риси науково-фантастичної літератури
1.Нереальність художнього світу, образів, ситуацій
2.Осмислення протиріч розвитку науки і техніки та їх впливу на суспільство
3.Опис вигаданих науково-технічних відкриттів, машин
Запитання до розділу «фізичні випробування»:
- Зачитайте фрагменти тексту, в яких говориться про фізичні випробування Кліві. («…в кораблі стає надто спекотно… піт, який заливав очі, сумка на спині обмежувала рухи…з останніх сил намагався не втратити свідомість, хоча йому здавалося, що всі кістки його тіла поламані… вибухова хвиля кинула Кліві обличчям донизу. Він … втратив свідомість. … Він перебував у безтурботному стані шоку. Йому здавалося, що розум відокремився від тіла й вільно плаває в повітрі. Усі турботи, почуття, страхи залишилися в тілі: розум був вільний… Він надто стомився, щоб рухатись, а вкрите синцями тіло нило… Кліві був знесилений…Він зітхнув і втратив свідомість…Був за крок від загибелі…)
- Перед якою загрозою для життя він опинився?( У нього залишилося близько п’яти метрів, щоб навчитися не думати про п… (пантеру). Загроза бути знищеним .Неймовірним зусиллям він опанував себе. Настав час серйозно подумати.)
- Що Кліві здивувало в поведінці білки та вовка?
- Яким чином звірі полювали один на одного?
- Що таке телепатія?
- Хто для Кліві був найбільш небезпечним? Якою він побачив пантеру?(Відповідь зачитайте).
- Давайте прослідкуємо послідовно у тексті, крок за кроком, які шляхи порятунку від пантери завдяки силі своєї думки обрав Лерой Кліві. Яка саме думка остаточно врятувала Лероя Кліві від пантери, а отже і від смерті?
Запитання до розділу «духовні випробування»:
- Які духовні цінності Кліві не втрачає навіть в надзвичайній ситуації? (Дисциплінованість, почуття відповідальності за доручену справу: «…але поштова сумка, як і раніше, була міцно пристебнута до його спини.» «…беріг пошту до останнього, а це ознака гарного листоноші»)
- Що нового навчився в екстремальних умовах? (Кліві зрозумів, що намагатися не думати про щось – це все одно, що зупиняти лавину голими руками. …Людський мозок неможливо свідомо й прямо загальмувати. Для цього потрібні час і практика.
Схоже, тут кожна тварина має характерний запах думки.) - …Смолоскип! Кліві одразу зрозумів, що вихід знайдено. (…відтепер став справжнім телепатом. Із заплющеними очима він міг бачити й відчувати, що відбувається довкола нього. Кліві міг відчувати страх у думках тих, хто втікав від нього.)
Адаптація Лероя Кліві на планеті З-М-22 | |
Духовні випробування | Фізичні випробування |
Поведінка в екстремальній ситуації Відповідальність | Фізична робота в аварійному режимі з метаморфозами Фізичний біль Утома і виснаження Загроза знищення від пантери |
Результати випробуваннь «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг… Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?» |
- Як розв’язується конфлікт у творі? Чи вдалося Кліві вижити на планеті З-М-22? Чому? Зачитайте.
- З якою метою, на вашу думку, Р.Шеклі написав цей твір? (Показати велич людини, уміння виживати в екстремальній ситуації завдяки силі думки та умінню пристосовуватися)
- Яких літературних персонажів, що потрапляли в екстремальні умови та з гідністю з них виходили переможцями, ви знаєте і можете назвати» («Жага до життя» Дж.Лондон», Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» ….)
- Заключне слово учителя:На основі сказаного можна зробити висновок, що надзвичайні обставини виявляють в людині можливості, про які вона і не здогадується. За допомогою лише сили розуму герой перемагає чужу планету. І діяти в екстремальних умовах треба дуже швидко. Недарма сам Р.Шеклі говорить, якщо «мені не потрібна вічність, мені достатньо миті». Так само Лерою Кліві достатньо було миті, щоб силою думки врятувати собі життя Аналітична та дослідницька робота над оповіданням Р.Шеклі «Запах думки» дала нам можливість зрозуміти авторську позицію, відображену у змісті твору: «...завдяки своєму розуму й умінню пристосовуватися людина була завжди і скрізь царем природи…». Цей твір – справжній гімн людині і її розу.
- Домашнє завдання: вивчити, що таке наукова фантастика, визначитити елементи наукової фантастики в тексті оповідання «Запах думки»; скласти схему-характеристику Лероя Кліві; пройти тестування за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/zzd912
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
- Переглянути експрес-урок зарубіжної літератури до твору "Усмішка" Р.Бредбері (Чернійчук В. В.);
- зрозуміти, що таке деградація людської цивілізації допоможе ОСК;
- аналізувати образ Тома та Джоконди допоможе ОСК;
- дослідити таємниці, пов'язані з картиною "Джоконда".
Намалюй в зошиті картку "Еволюція образу Тома" або роздрукуй і заповни за зразком.
За допомогою картки №2 усно досліди образи-символи новели "Усмішка"
Символ – це художній образ, що умовно відтворює яку-небудь думку, ідею, переживання.
Завдання:
Тривога за руйнування духовних цінностей. Образ Тома, Його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору
Образ Гаявати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові
Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Проблема булінгу в повісті. Характеристика образу дітей
Уроки 30.04.21Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або
Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і
його становлення у світі1.Переглянути урок. 2. Записати в зошит тему уроку та пам'ятку до твору (тему, ідею, проблеми, персонажів), надіслати фото*
3. Дочитати(дослухати) повість-казку Крістіни Нестлінґер "Конрад, або дитина з бляшанки", підготуватись до тестування.
Урок 27.04.21Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або
Дитина з бляшанки»
Астрід Ліндґрен "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002) "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен
Розвиток мовлення .
Послання до майбутніх поколінь
Переглянути урок: переглянути тут
Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві
Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною
темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної
думки.
Художні твори, у яких автори під впливом науково-технічного
прогресу намагаються в образній формі прогнозувати майбутнє, показувати
прийдешню долю людства.
Функція наукової фантастики – наукове передбачення майбутнього.
У науково-фантастичних творах описуються космічні польоти, перебування на інших
планетах, переміщення в часі в майбутнє або минуле; технології майбутнього,
нові наукові принципи, незвичні політичні або соціальні системи
Герої:
роботи, мутанти, прибульці, тварини, які внаслідок генетичних експериментів або
іншого збігу обставин стали розумними тощо.
Тема
- дослідження й прогнозування наслідків
досягнень науково-технічної думки.
Проблеми: «людина і природа», «людина і Всесвіт», «людина і суспільство», «людина
і добро (зло)»
Змальовуючи фантастичні
картини майбутнього, письменники-фантасти розкривають реальні проблеми
сучасного суспільства, порушують вагомі морально-філософські питання. До таких,
зокрема, належать книжки Веллса, Бєляєва,
Бредбері, Азімова, Шеклі, братів Стругацьких та інших.
Риси науково-фантастичної літератури
1.Нереальність
художнього світу, образів, ситуацій
2.Осмислення протиріч
розвитку науки і техніки та їх впливу на суспільство
3.Опис вигаданих
науково-технічних відкриттів, машин
Бесіда за прочитаним твором:
- Чи сподобався твір?Що вас вразило чи здивувало?
- Що ви можете сказати про назву оповідання?
- Як ви вважаєте, думки мають свій запах? Як ви розумієте назву твору?
- У чому незвичність цієї назви?
- Яка думка, на ваш погляд, буде слушною: оповідання Р.Шеклі «Запах думки» є казковим чи фантастичним? Чому?
Аналіз змісту оповідання Р.Шеклі «Запах думки»:
- Хто головний герой оповідання «Запах думки»?
- Чим займався Лерой Кліві?
- У яку критичну ситуацію він потрапив? (Екстремальна ситуація — це важкі, дуже складні, з ризиком для життя і здоров’я людини обставини. Людину, яка потрапила в екстремальну ситуацію можуть охопити такі почуття:тривога, небезпека, емоційна напруга, страх, відчай, паніка, стрес, байдужість)
- Прослідкуємо, на що здатна людина, що потрапила в надзвичайні обставини, і як вона долає небезпеки і перешкоди у зображенні письменника – фантаста Роберта Шеклі.
- Яке рішення прийняв Кліві? Це його врятувало?
- Якою герой побачив планету З-М-22?(Відповідь зачитайте).
- Чи схожа вона на Землю? Чому?(Вкажіть художні деталі).
- Що ж було фантастичним для Кліві на цій планеті?(Відповіді підтвердіть рядками з тексту).
- Світ космосу став для Кліві відкритим чи обмеженим ? Чому?
- Встановимо сутність конфлікту поміж героєм і світом.(Кліві і неземна цивілізація)
- Цей світ для нього свій чи чужий? Чому?
- Які духовні та фізичні випробування проходить герой? Результати досліджень запишемо в таблицю.
Запитання до розділу то «фізичні випробування»:
- Зачитайте фрагменти тексту, в яких говориться про фізичні випробування Кліві. («…в кораблі стає надто спекотно… піт, який заливав очі, сумка на спині обмежувала рухи…з останніх сил намагався не втратити свідомість, хоча йому здавалося, що всі кістки його тіла поламані… вибухова хвиля кинула Кліві обличчям донизу. Він … втратив свідомість. … Він перебував у безтурботному стані шоку. Йому здавалося, що розум відокремився від тіла й вільно плаває в повітрі. Усі турботи, почуття, страхи залишилися в тілі: розум був вільний… Він надто стомився, щоб рухатись, а вкрите синцями тіло нило… Кліві був знесилений…Він зітхнув і втратив свідомість…Був за крок від загибелі…)
- Перед якою загрозою для життя він опинився?( У нього залишилося близько п’яти метрів, щоб навчитися не думати про п… (пантеру). Загроза бути знищеним .Неймовірним зусиллям він опанував себе. Настав час серйозно подумати.)
- Що Кліві здивувало в поведінці білки та вовка?
- Яким чином звірі полювали один на одного?
- Що таке телепатія?
- Хто для Кліві був найбільш небезпечним? Якою він побачив пантеру?(Відповідь зачитайте).
- Давайте прослідкуємо послідовно у тексті, крок за кроком, які шляхи порятунку від пантери завдяки силі своєї думки обрав Лерой Кліві. Яка саме думка остаточно врятувала Лероя Кліві від пантери, а отже і від смерті?
Запитання до розділу «духовні випробування»:
- Які духовні цінності Кліві не втрачає навіть в надзвичайній ситуації? (Дисциплінованість, почуття відповідальності за доручену справу: «…але поштова сумка, як і раніше, була міцно пристебнута до його спини.» «…беріг пошту до останнього, а це ознака гарного листоноші»)
- Що нового навчився в екстремальних умовах? (Кліві зрозумів, що намагатися не думати про щось – це все одно, що зупиняти лавину голими руками. …Людський мозок неможливо свідомо й прямо загальмувати. Для цього потрібні час і практика.
Схоже, тут кожна тварина має характерний запах думки.) - …Смолоскип! Кліві одразу зрозумів, що вихід знайдено. (…відтепер став справжнім телепатом. Із заплющеними очима він міг бачити й відчувати, що відбувається довкола нього. Кліві міг відчувати страх у думках тих, хто втікав від нього.)
Адаптація Лероя Кліві на планеті З-М-22 | |
Духовні випробування | Фізичні випробування |
Поведінка в екстремальній ситуації Відповідальність | Фізична робота в аварійному режимі з метаморфозами Фізичний біль Утома і виснаження Загроза знищення від пантери |
Результати випробуваннь «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг… Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?» |
- Як розв’язується конфлікт у творі? Чи вдалося Кліві вижити на планеті З-М-22? Чому? Зачитайте.
- З якою метою, на вашу думку, Р.Шеклі написав цей твір? (Показати велич людини, уміння виживати в екстремальній ситуації завдяки силі думки та умінню пристосовуватися)
- Яких літературних персонажів, що потрапляли в екстремальні умови та з гідністю з них виходили переможцями, ви знаєте і можете назвати» («Жага до життя» Дж.Лондон», Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» ….)
Заключне слово учителя:
На основі сказаного можна зробити висновок, що надзвичайні обставини виявляють в людині можливості, про які вона і не здогадується. За допомогою лише сили розуму герой перемагає чужу планету. І діяти в екстремальних умовах треба дуже швидко. Недарма сам Р.Шеклі говорить, якщо «мені не потрібна вічність, мені достатньо миті». Так само Лерою Кліві достатньо було миті, щоб силою думки врятувати собі життя Аналітична та дослідницька робота над оповіданням Р.Шеклі «Запах думки» дала нам можливість зрозуміти авторську позицію, відображену у змісті твору «… завдяки своєму розуму й умінню пристосовуватися людина була завжди і скрізь царем природи…». Цей твір – справжній гімн людині і її розуму.
Домашнє завдання: вивчити, що таке наукова фантастика, визначитити елементи наукової фантастики в тексті оповідання «Запах думки»; скласти схему-характеристику Лероя Кліві; пройти тестування За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код: qgw211
Роберт Шеклі "Запах думок"
Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму
Контрольна робота
Поетичне бачення світу (М.Басьо, Р.Бернс, Г.Лонгфелло)
Джанні Родарі(1920-1980). "Листівки з видами міст". Широта світу та його сприйняття ліричним героєм. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайавату". Елементи фольклору в творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові
Жуль Верн " П'ятнадцятирічний капітан". Тема духовного випробування людини в романі. Сюжет твору
Контрольна робота № 2. Мудрість байки
Міхаель Андреас Гельмут Енде(1929-1995)
"Джим Ґудзик і машиніст Лукас"
Контрольна робота за розділами: "Образ майбутнього в літературі", "Сучасна література"
Крістіне Нестлінґер "Конрад, або Дитина з бляшанки"
Астрід Анна Емілія Ліндґрен "Міо, мій Міо"
Роберт Шеклі "Запах думок"
Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
- Переглянути експрес-урок зарубіжної літератури до твору "Усмішка" Р.Бредбері (Чернійчук В. В.);
- зрозуміти, що таке деградація людської цивілізації допоможе ОСК;
- аналізувати образ Тома та Джоконди допоможе ОСК;
- дослідити таємниці, пов'язані з картиною "Джоконда".
Намалюй в зошиті картку "Еволюція образу Тома" або роздрукуй і заповни за зразком.
За допомогою картки №2 усно досліди образи-символи новели "Усмішка"
Символ – це художній образ, що умовно відтворює яку-небудь думку, ідею, переживання.
Завдання:
Тривога за руйнування духовних цінностей. Образ Тома, Його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору
Додатково:
Підготовка до контрольної роботи
Урок 10 квітня
На допомогу учню:
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайавату". Елементи фольклору в творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові
6. Скласти за прочитаним матеріалом ПАСПОРТ ТВОРУ ( дивись пункт 3)
7. Переглянути мультфільм
9. "Пісня про Гайавату" (скорочено) читати тут ; у
Немає коментарів:
Дописати коментар