5 клас

Дистанційне навчання

2024-2025 н.р.

Урок 27.09.2024

Японська народна казка "Момотаро, або Хлопчик-Персик".  Національний колорит японських казок

1. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням  https://learningapps.org/view22199924і пригадайте послідовність подій в казці 

2. Продовжуємо аналізувати японську народну казку "Момотаро, або Хлопчик-персик"


3. Простежте за змінами в житті Момотаро. Гра 1https://learningapps.org/view26566032
4. Подумайте і заповніть літературне ґроно.

Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за казкою «Момотаро, або  Хлопчик-Персик».


Урок 20.09.2023

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»

  • Роздивіться картку О.Залізницької

  1. Подивіться експрес-урок  за покликанням.
  2.  Прочитайте текст японської народної казки "Момотаро, або Хлопчик-персик" в підручнику ( с. 23-25) або перейдіть за покликанням і прослухайте казку, слідкуючи за підручником.
  3. Перейдіть за покликанням і подивіться мультимедійну презентацію.
  4. Аналізуємо казку. Роздивіться й прочитайте картку О.Гвоздікової

  5. Перейдіть за покликанням і перевірте себе.
Домашнє завдання

 Виконайте завдання з картки в зошиті.1. Встановіть правильну послідовність подій, запишіть відповіді у вигляді коду, як показано на картці. 2. Випишіть слова з хмаринки слів, що підходять Момотаро.




Урок 13.09.24

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність

  • Прочитайте. Підручник: с. 13-16.
  •  Перегляньте відео за посиланням
  • Роздивіться, опрацюйте картки (авторка О.Аброскіна)

 
Домашнє завдання
  • Повторіть вивчений матеріал за карткою 
  • Перевірте себе за допомогою гри
  • Послухайте казку: за посланням. Скажіть, до якого виду казок вона належить.


Урок 6.09.2024

Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості


 1. Для вдалої роботи нам ОБОВ’ЯЗКОВО потрібний зошит у лінію на 12-18 аркушів.

Підписуємо його за зразком:                    
                      Зошит

       із зарубіжної літератури
      учня (учениці) 5 - А(Б) класу
               ЗОШ І-ІІІст.№ 1
(прізвище, ім’я у родовому відмінку)

2.  Презентація підручника

3. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості
 

                              Картки Гвоздікової О.В.




Домашнє завдання

1. Запишіть 3 прислів’я про книгу в зошит, сфотографуйте, прикріпіть до завдання і надішліть для перевірки.

2. Подивіться художній фільм "Чорнильне серце": https://uaserials.pro/6971-chornylne-serce.html , поділіться своїми враженнями. 


2023-2024 н.р.


Урок 29.05. 2024

Пастерук І.О.
Гиренко Н. С.

Урок 24.05.2024

 Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року




Урок 22.05.2024

Урок додаткового читання. Джоан Ролінґ "Гаррі Поттер і філософський камінь"


Ознайомитись з МАТЕРІАЛОМ УРОКУ https://vseosvita.ua/lesson/start/hzxf675 

та/або довідкою ТУТ

Аудіокнига (скорочено) https://youtu.be/wfvx-I0vug4?si=nOimAqLr92p5KCn3

Дивитись художній фільм за романом ТУТ




Урок 15.05.2024 

Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Чарівність художнього світу твору


Автор  Чернійчук В. В.
Домашнє завдання
1) Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2651578
2) Намалювати малюнки до твору, підписати обов'язково, який епізод зобразили або кого.              3) Перегляньте на блозі та в підручнику, повторіть матеріал  з таких тем: "Лускунчик і Мишачий король"  Е.А.Т. Гофман, "Полліанна" Е.Портер, "Пригоди Тома Соєра" Марк Твен, "Комета прилітає" Туве Янсон. Можна перевірити себе також експрес-тестами https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/perevirte-sebe/ekspres-testi-do-ekspres-urokiv/


Урок 10.05.2024

Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Казкові персонажі, утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей

Виконайте вправи:
Розшифруйте анаграму. Хто мешкає в долині Мумі-тролів?




Прочитати с. 263-265 підручника


Домашнє завдання




Урок 8.05.2024

 Туве Маріка Янсон  Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей

Опрацювати матеріал. Записати в зошит тему уроку і персонажів повісті



Персонажі повісті-казки "Комета прилітає"

Домашнє завдання


Урок 3.05.2024

Урок розвитку мовлення (письмово). Створення фанфіку за темами «Том Соєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Соєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Соєра» тощо

1.  Повторення анкет-характеристик головних героїв творів (Матеріал Калини А.І)

Анкета-характеристика Тома Сойєра

 

Ім’я, прізвище

Том Сойєр

Місце проживання

м. Сент-Пітерсберґ

Батьки, опікуни, родина

Батьків немає, виховувала тітка Поллі, сестра матері

Вік

10–12 років

Освіта

Навчається у школі, відвідує недільну школу при церкві

Пригоди

Відвідування вночі цвинтаря, став свідком страшного злочину; утік на безлюдний острів; шукав скарбів; загубився в печері; знайшов скарб

Вчинки

Сміливо свідчив у суді, порушивши клятву другові заради справедливості й милосердя; підтримував Беккі, коли загубилися в печері, зрештою знайшов вихід, урятував себе і її

Риси характеру

Трохи бешкетливий, нерозважливий, справедливий, чесний, фантазер, благородний, людяний, кмітливий, веселий, розумний, вірний у дружбі, витривалий, романтичний шукач пригод

Ставлення до друзів

Може пожартувати над друзями; відданий друзям, але в серйозних випадках діє справедливо, благородно, відповідно до совісті й здорового глузду; чутливий; подбав про те, щоб хтось порадів поверненню не лише його, а й бездомного друга Гека

Ставлення інших героїв до нього

Тома люблять усі, навіть ті, кому він інколи завдає неприємностей, клопоту (як тітка Поллі); довіряють, покладаються на нього (як Беккі й інші)

 

Анкета-характеристика Полліанни

 

Ім’я

Полліанна. Мама назвала її на честь сестер: Поллі + Анна

Місце

проживання

Захід США, містечко Белдінґсвіль на сході США

Батьки, опікуни

Батько — священик-місіонер. Їх разом із матір’ю рано не стало. Виховувала спочатку Жіноча допомога, потім узяла на виховання сестра матері тітка Поллі Гаррінґтон

Вік

11 років

Освіта

Навчалася в школі

Риси характеру

Добра, співчутлива, милосердна, весела, діяльна, балакуча, кмітлива, спритна, любить природу, все красиве, товариська, спостережлива, чутлива, життєрадісна, мужня

Вплив на життя й долі людей

Ненсі завдяки їй полюбила своє ім’я; тітка Поллі стала не такою суворою, знайшла своє щастя, як і лікар Чилтон, Джон Пендлтон, Джиммі, місіс Сноу та багато інших

Мрії Полліанни

Щоб усі люди були щасливими, раділи з того, що є, боролися за своє щастя й були більш уважними одне до одного

Сенс гри в радість Полліанни

Бачить в усьому радість, намагається навіть у скрутній, тяжкій ситуації знайти, з чого порадіти. Коли їй у подарунок прислали замість ляльки милиці, батько допоміг зрозуміти, чому можна порадіти: тому, що їй це не потрібне

Чому навчила дорослих і дітей

Дорослих і дітей навчила радіти життю, допомагати одне одному, бути відкритішими, чутливішими до чужого горя й чужих проблем

 

2. Порівняльна робота

Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Полліанни

Том Сойєр

Полліанна

Спільне

Приблизно одного віку, сироти, виховуються в родичів; навчаються в школі; розумні, веселі, дружелюбні, сміливі; активно впливають на оточуючих

Відмінне

Бешкетливий, вигадник; живе, оточений любов’ю рідних; прагне різних пригод, потрапляє в небезпечні ситуації, здатен на нерозсудливі вчинки, що приносять великі переживання для близьких людей; легко закохується, заради цього може йти на всілякі жертви

Спокійна, вдумлива, спостережлива; дбає про людей, домагається їх прихильності своєю любов’ю, відданістю, життєрадісністю, прагненням усім допомогти, всіх зробити щасливими; її гра в радість підтримує багатьох жителів міста, змінює їх життя на краще; потім, коли з Полліанною трапляється нещастя, вони її підтримують, допомагають здолати відчай і перемогти

 



3. Словникова робота  (Мастяк Т.Ю.)
  • Фанфік — жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору для читання іншими фанатами, який не має при цьому комерційної мети.
  • Фанфік (також фенфік; від англ. Fan — прихильник та fiction — художня література) — це різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва , літературний твір, заснований на якомусь  оригінальному творі (як правило, літературному чи кінематографічному), що використовує його ідеї, сюжет або персонажів.

Записати в зошити (картки Яровенко Л.В.):



4. Ознайомлення з  «Інструкцією до створення фанфіку»  (Мастяк Т.Ю.)

«Інструкція  до  створення фанфіку»

  1. Вирішіть, з якого твору ви хочете створити фанфік, виберіть головних персонажів, уявіть загальний сюжет і настрій фанфіків. Чи хочете ви написати гумористичну розповідь або ваш твір буде оповідати про трагічну смерть героя?
  2. Розпишіть сюжет за пунктами. Важливо, щоб ви чітко уявляли, куди  і в який час відправиться ваш герой, у кого закохається, з ким стане ворогами, який артефакт знайде і де втратить свій мобільний телефон. Інакше вам не уникнути неузгодженостей і втрачених дрібниць.
  3. Позначте для себе головні риси характеру взятих вами персонажів.
  4. Виберіть спосіб створення фанфіку.
  5. Після того, як ви закінчили свій твір, перечитайте його ще раз: так ви будете краще бачити всі помилки. 
  6. Придумайте йому назву, напишіть «шапку», в якій вкажіть жанр, діючих персонажів, рейтинг, короткий опис.
  7. Напишіть, кому належать оригінальні персонажі.




Домашнє завдання

1. Створити фанфік - написати продовження історії Тома Соєра, або Гекльберрі Фінна, або Полліанни, чи Тома й Полліанни. Заголовок можна використати свій або ж з теми уроку.

2. За бажанням створити малюнки, комікси про героїв.


Урок 01.05.2024

Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим

  • Подивіться презентацію Андрусик С.І., запишіть сенкани до образу Тома Соєра та Гекльберрі Фінна:  ТУТ
  • Виконайте інтерактивне завдання на знання героїв: ТУТ
  • Опрацюйте картки, порівняйте образи


Домашнє завдання
Послухати розділи ХХХІ, ХХХІІ (Пригоди Тома в печерах): Аудіокнига
Виконати тестове завдання: ТУТ

Урок 26. 04.2024

Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими

                                                    
 Виконати вправи https://learningapps.org/display?v=pvnxfcm6317

Урок 24.04.24

Марк Твен «Пригоди 
Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси 
характеру Тома, що розкриваються в 
стосунках з іншими

Читати розділ 2, с.235-240, вдповідати на запитання



Домашнє завдання
Знати зміст, уміти переказувати.
Відповідати, як виявляється характер Тома в цих розділах.

На допомогу учням
Слухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/watch?v=ve7DfBrC3gw


Урок 19.04.2024

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» . Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів



Експрес-урок "Марк Твен "Пригоди Тома Соєра"

Домашнє завдання

Послухати декілька разів відеоурок, уміти розповісти про пригоди Тома Соєра. 

Прочитати підручник с. 231-235. 

Слухати аудіокнигу: https://www.youtube.com/watch?v=ve7DfBrC3gw


Урок 17.04.2024

Елеанор Портер«Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще

Відеоурок

   Відеопрезентація Художні засоби розкриття образу Полліанни





Урок 12.04.2024

Елеанор Портер «Полліанна». Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною 


Подивитись  презентацію

Виконайте вправу на с.10 https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/03/Hmari-sliv_N.-Bazilska.pdf                                                                                                  

Домашнє задання

Дочитати твір "Поліанна" до кінця, тобто до с. 224. Добре знати текст. Уміти переказати події, уміти знайти в тексті підтвердження того, про що розповідаєте.

Виконати вправу, надіслати скрін: https://learningapps.org/display?v=px3pt3ojk17


Урок 10.04.2024


Елеанор Портер «Полліанна»Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей

Подивіться відеоурок. Запишіть, як Полліанна змінює життя містечка Белдінгсвіль: 19-та хвилина уроку


Домашнє завдання
  • Читати с. 210-219 . Уміти розповідати про героїню твору, як вона змінює життя містечка
  • Скласти схему-кластер "Полліанна"
На допомогу учням





Урок 5.04.2024

Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» Провідні ідеї твору


Відеоурок https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ekspres-uroki/e-porter-pollianna/                                                                                         
Домашнє завдання 
Прочитати в підручнику  с. 203-210,
СЛУХАТИ: Аудіокнига українською https://www.youtube.com/watch?v=9ElzB5Dx-DI&t=1228s
Перевірити себе: 


Урок 3.04.2024

Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини 

Скорочено 

Казка про твердий горіх Кракатук і принцесу Пірліпат. Послухайте.



Опрацюйте картки




  • Чого вчить казка “Лускунчик і мишачий король”?

Домашнє завдання

Літературний диктант №17 -с.18 https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/wp-content/uploads/2021/11/Lit-diktanti_Literaturni-diktanti-25-11-21-1.pdf




 

Урок 20.03.2024

 Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці

Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів 




Урок 6.03.2024

Ернест Сетон-Томпсон
«Лобо». 
 Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин



Домашнє завдання

  • Виконай вправу: https://learningapps.org/view4678063
  • Придумай свою кінцівку оповідання "Лобо"
  • Дай відповідь на запитання: «Як знайомство з творчістю Е.Сетона – Томпсона вплинуло на моє ставлення до дикої природи»

1.03.2024

Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин,розкриття їх у  подіях оповідання, авторських характеристиках

Подивіться відеоурок

Виконайте вправу

Дайте відповіді на запитання



Домашнє завдання

1. Читати с. 166-172. Переказувати прочитане.
2. Виконати медіазавдання.
3. Намалювати ілюстрації до твору(за бажанням)







 Урок 28 лютого

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946).
«Лобо». Авторські спостереження за
світом природи

 Ернест Сетон Томпсон. Біографія: 


 Прочитати с. 159-160 підручника.
 Виконати завдання з картки:

Домашнє  завдання
1. Прочитати оповідання "Лобо -володар Курумпо" - підручник с. 160- 172, знати зміст. 
2. Записати правило: що таке оповідання, вивчити. 
3. Виконати вправу-вікторину, надіслати фото: https://learningapps.org/view3290868
4. За бажанням  - складання пазлів до твору «Лобо» https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11d9cc69a04d

НА ДОПОМОГУ УЧНЯМ

Слухати аудіокнигу: https://youtu.be/MIXVdhlW6_M?si=4KORb0-ttp6cOOXC



Урок 23 лютого

Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і
цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний
світ

Виконай вправи

По слідах Мауглі        

 Чиї слова 

Запиши у зошит Літературний диктант ( не переписувати речення, писати лише короткі відповіді, ті слова, що вставили замість крапок). Відповіді нумерувати. Роботу надіслати
Картки О.Залізницької


Домашнє завдання
  1. Прочитати с. 147-155, знати зміст.
  2. Записати в зошит 4 Закони Джунглів, про які згадується у творі. Дописати Літературний диктант. НАДІСЛАТИ роботи. **( За бажанням-  ілюстрації до твору. Виконати завдання з картки)

Урок 21.02. 2024

Редьярд Кіплінг 
«Мауглі». Яскравість характерів 
персонажів-тварин, утілення в них 
людських рис


Прочитай с. 142-147 у підручнику.
 Послухайте аудіокнигу про Мауглі:  https://www.youtube.com/watch?v=1YKOlRO6NKs  
Перевір себе:


Урок 16.02.2024

 Редьярд Кіплінг (1865–1936).
«Мауглі». Історія хлопчика, якого
виховали тварини, його дружба з ними.
Сміливість, кмітливість, доброта
Мауглі

1. Запишіть тему уроку.
2. Прочитайте с. 127 підручника й дайте відповіді на запитання картки

3. Роздивіться картку, прочитайте, запам'ятайте

4. Перевір себе  

6. Виконай вправу

Домашнє завдання 
1. Прочитати підручник: с. 130-142
2. Знати зміст прочитаного, перевірити себе





 Прочитай

Урок 14.02.2024

Зарубіжні поети про природу.

Дж. Кітс
(1795-1821) «Про коника та
цвіркуна»

Поетизація природи,
утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого
ставлення до довкілля

Експрес-урок: https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ekspres-uroki/dzh-kits-pro-konika-ta-tsvirkuna/                                                                            
 Презентація: https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/dzh-kits-pro-konika-ta-tsvirkuna/                                                                  



 Домашнє завдання


Урок 9.02.2024



Урок 7.02.2024

РЗМ за твором Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"













Мої поради героям казки “Чарлі та шоколадна фабрика”: https://dovidka.biz.ua/yaki-porady-mozhna-daty-heroyam-charli-i-shokoladna-fabryka

 Завдання: Створіть власне письмове висловлення про вчинок/вчинки персонажа (персонажів) : «Мої поради героям казки». 1. Коротко опишіть персонаж, його характер. Висловіть власні міркування, враження про нього 3. Напишіть, які  б ви дали поради героям казки щодо вад і небезпек сучасного світу та згубний вплив на поведінку героїв. Надішліть роботу.
Повторити:




Урок 2.02.2024

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у казці. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору

1. Запишіть тему уроку.
2. Перевірте своє знання тексту, виконавши експрес-тест( він завантажиться на ваш гаджет).
2. Подивіться експрес-урок



Домашнє завдання

Виконати завдання уроку: https://vseosvita.ua/lesson/start/iqra218

Урок 31.01.2024

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини

1. Записати тему
2. Пригадати події твору, переглянувши трейлер до фільму 

3. Читати підручник



4. Опрацювати картки

Картка Н.Гиренко

Домашнє завдання 
Виконати завдання уроку https://vseosvita.ua/lesson/start/nfax018




Урок 26.01.2024

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя

1. Заишіть тему

Ви вже прочитали твір?

Тоді виконайте вправу:

learningapps.org

2. Подивіться відеоурок та виконайте завдання

3. Вам сподобалися щасливчики, які виграли золоті квитки Віллі Вонки.Тоді виконайте завдання для того, аби порівняти чи правильно ви їх охарактеризували

 Записати у зошит персонажів

 Домашнє завдання

1. Дочитати твір у підручнику: с. 109 -116  2. Виконати завдання з карток

усно


письмово







________________________________

Досліджуй, читай, пізнавай, поповнюй свої знання, перевіряй себе:

 

Урок 24.01.2024 

Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки

1. Записати тему уроку. Прочитати інформацію.


2. Послухати експрес-урок
3.  Перейти за посиланням. Виконати медіазавдання ( с. 14, 15).  Розгадавши ребуси, записати послідовність мандрівки на фабрику Віллі Вонки.
4. Виконати вправу

Домашнє завдання
1. Читати в підручнику: с. 99 -110, уміти переказувати.
2. Скласти пазли. Запишіть у зошит персонажів твору.

На допомогу учням

Слухати  аудіокнигу: 
 

 

Урок 19.01.20

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня







 Домашня робота
1. Виконати завдання з картки:


2. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/jqk223


Урок 17.01.2024

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

1. Запишіть тему уроку
2. Подивіться й опрацюйте презентації
3. Послухайте уривки з твору. Аудіохрестоматія: уривок 1  уривок 2

Домашнє завдання
1. Дочитайте казку: с. 77-92,  усно дайте відповіді на запитання 1-6 на с.95
Виконайте вправу і запишіть у зошит головний конфлікт казки.


2


Урок 6.12.2023 

 

Урок 29.11.2023

Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності




Сюжет – це розвиток подій у художньо-му творі.
 Домашнє завдання
  •  Прочитати 3,4,5 розділи казки: с. 57-65
  • Виконати вправу: https://learningapps.org/view27243885


  • За бажанням намалювати малюнок чи комікс до казки.

Урок 22.11 2023

Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці

Домашнє завдання 

Урок 15.11.2023 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки

Пригадай

Розгадай ребуси

Порівняй

Попрацюй з підручником




Вікторина "Відгадай казкового героя"

Домашнє завдання: читати с.41-45, вивчити особливості літературної казки, її відмінність від народної.

Урок 8.11.2023

 Урок позакласного читання Казки народів світу . Арабська казка «Розповідь про царя Шахріяра». Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

Повторення вивченого матеріалу

1. Збірка "1001 ніч"

2. Культура Китаю



3.  Послухайте казку "Пензлик Маляна"

4. Перевірте себе
 
Складіть пазли «Пензлик Маляна»

 

Урок 11.10.2023

 Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки

1. Послухайте казку

2. Перегляньте презентацію

Пригадайте казку

    Гра «Лови помилку»

Ø Пасербиця виконувала всю роботу,пряла пряжу.

Ø Мачуха розсердилася на дівчину,що та випустила починок у криницю,і наказала їй напрясти вдвічі більше.

Ø Бідна дівчина пішла з горя світ за очі.

Ø Пасербиця спочатку побачила яблуню,яка попросила обтрусити з неї яблука,і допомогла потім печі.

Ø Пасербиця повинна була добре збивати подушки пані Метелиці.

Ø За сумлінну працю пані Метелиця винагородила пасербицю,давши їй золото.

Ø Рідна дочка вдови допомогла печі та яблуні й добре працювала в пані Метелиці.

Ø Метелиці дуже сподобалася ледача дівчина , і вона вирішила її винагородити.

3. Встановіть послідовність подій у казці

4. Виконайте вправу: поєднайте риси характеру героїнь

5. Запишіть характеристику героїнь 

 Подібні образи в українських казках: пасербиця і рідна донька, ледача і працьовита дівчина (або парубок) 


Домашнє завдання



 Урок 4.10.2023 

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка "Пані Метелиця"

 Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки


Прочитати казку "Пані Метелиця": с. 34-37-підручника О.Ніколенко.
Записати в зошит героїв казки. 


Урок 13.09.23

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність

 Перегляньте відео за посиланням

 Перегляньте відеопрезентацію 

 
Домашнє завдання

Підручник: с. 13-16.

Урок 4.09.2023 

Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості




   ЛЬЮЇС КЕРРОЛЛ "АЛІСА В КРАЇНІ ДИВ"

Завдання:

Прочитати повість-казку


  Аудіо книга:

розділ 1-2: https://youtu.be/0xVd7Ios4WM

розділ 3-4: https://www.youtube.com/watch?v=uCJFiqCwh0g&t=17s

розділ 5-6: https://www.youtube.com/watch?v=GXVzybjTaNk&t=9s

 розділ 7-8: https://www.youtube.com/watch?v=wm4CYzrw9Ro

розділ 9-10: https://www.youtube.com/watch?v=u0s77QLeq1Q

розділ 11-12: https://www.youtube.com/watch?v=IEmKJ2jdeCE


Переглянути відео

Експрес-урок   Дивитися 


 Записати у зошит

Анкета повісті-казки  Л.Керролла «Аліса у Країні Див»

 1. Автор, назва. Льюїс Керролл «Аліса у Країні Див» (1865)
2. Прототип - Аліса Лідделл.
3. Рукописна книжка, подарована Кєрроллом Алісі Ліддел мала назву «Пригоди Аліси під землею». Автор наклеїв на обкладинку світлину семирічної Аліси Лідделл,  підкреслюючи вік своєї літературної героїні.
4. Жанр. Повість-казка
5. Тема. Дивовижні, фантастичні пригоди дівчинки Аліси вві сні
6. Ідея. Слід прагнути до пізнання світу, мріяти, бути чесним та сміливим, цінувати прості радощі життя, щасливе дитинство.
7. Герої. Головна героїня – семирічна дівчинка Аліса. Другорядні: Білий Кролик, Чеширський Кіт,  Казна-Що-Не-Черепаха, Капелюшник, Герцогиня, Березневий заєць, Соня, Блакитна Гусінь,  Грифон, Чирвовий Валет, Королева сердець, Король сердець, Додо,  Ящур Крутихвіст
8. Художні особливості мови. Наявність парадоксів, нонсенсу, каламбурів, пародій на вірші, гри слів, фразеологізмів та ін.
9. Композиція твору. Твір складається з 12 розділів:
Вступний вірш
1)     Униз і вглиб кролячою норою
2)     Озеро сліз
3)     Гасай-Коло та Довгий Хвіст
4)     Кролик крутить Крутихвостом
5)     Що порадила гусінь
6)     Порося та перець 7)     Божевільне чаювання
8)     Королевин крокет
9)     Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи
10)   Омарова кадриль
11)   Хто вкрав пиріжки
12)   Свідчить Аліса

 Мультфільм УСІ серії

  Кінофільм   Дивитися тут



  Перевір свої знання

2. Вправа   Знайди героя
3. Вправа   Перший мільйон
4. Вправа







Склади пазли

Запам'ятай

Урок 4 травня

Туве Маріка Янсон  Повість-казка «Комета прилітає».          Чарівність художнього світу твору


Урок 27. 04.23

 Туве Маріка Янсон  Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей  

1) Експрес-урок  https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ekspres-uroki/t-yanson-kometa-prilitaye/ 
Урок № 2

 Стор.
253-263 -читати, знати зміст.

Урок 25.04.23 р.

Чарівність художнього світу повісті-казки про мумі-тролів

Домашнє завдання

Підручник: с. 243-252
Виконай вправу Біографія Туве Янсон

Розшифруй анаграму Хто мешкає в долині Мумі-тролів?










Марк Твен






Урок 26. 05. 2022

Урок узагальнення та систематизації матеріалу, вивченого протягом року

*****

Урок 17. 19. 05.2022

Пауль Маар " Машина для здійснення бажаннь, або Суботик повертається в суботу"



АУДІОКНИГА

Перевір себе:  https://vseosvita.ua/test/start/csl452
 

Урок 12.05.22
Продовжуємо вивчення твору
Опрацювати матеріал на інтерактивному сервісі 
Матеріали до уроків 
І. Чарівність художнього світу повісті-казки Туве Маріки Янсон (1914-2001)
ІІ. Утілення в персонажах твору ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Опрацювати матеріали на Інтерактивній дошці
Д/З.  Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/cxm542

Урок 10.05.22

Туве Янсон "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору. Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей

Аудіокнига СЛУХАТИ
***


05.05.22

Чарівність художнього світу повісті-казки про мумі-тролів

Читати онлайн-текст твору "Капелюх Чарівника (Диво-капелюх)"
Підручник: с. 276-282
Виконай вправу Біографія Туве Янсон

Розшифруй анаграму Хто мешкає в долині Мумі-тролів?

3.05.22

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета

Картки Н.Гиренко
Трейлер:
Виконати тестові завдання: 
Творче завдання (письмово, в зошиті): Чому, незважаючи на бідність і скруту, у родині Бакетів панують любов і взаєморозуміння? 
Складіть формулу родинного щастя.

28 квітня  2022

 Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору

Продовжуємо працювати з текстом твору Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика". 
Читати онлайн ТУТ. Стислий переказ твору, виклад змісту скорочено ТУТ
Завдання для самостійного опрацювання:
- Переглянути презентацію  НАТИСНИ ТУТ 
- Виконати інтерактивні вправи: 
1) Вправа Реальне й фантастичне в повісті "Чарлі і шоколадна фабрика" НАТИСНИ ТУТ 
) Вправа «Правда–неправда» НАТИСНИ ТУТ 
3) Вправа "Хто є хто?" НАТИСНИ ТУТ 
4) Скласти пазл «Персонаж чи герой твору?» НАТИСНИ ТУТ 

 Домашнє завдання
1. Дочитати твір. 
2. Опрацювати матеріали уроку.
 3.  Скласти таблицю( за бажанням): "Реальне і фантастичне в повісті-казці". 
 4. Виконати вправи:
                                https://learningapps.org/watch?v=pqq68b7s520
                                     https://learningapps.org/view10427084 
5.  Надіслати фото виконаних завдань.


Урок 26.04.22

Характеристика образу містера Вонки

Переглянути урок, виконати завдання: Урок



Урок 19.04.22

Роальд Дал (1916 - 1990)
 "Чарлі і шоколадна фабрика"

Персонаж і герой літературного твору


Відеоурок  
1. Записати тему уроку
 3. Записати у зошит персонажів
4. Записати у словник, запам'ятати:
 Види персонажівПерсонажами можуть бути люди, твариниолюднені обра­зи речей, явища природи тощо. За своїм призначенням у сюжеті персонажі бу­вають головні (які впливають на розвиток сюжету, виконують провідну роль у розвитку подій) і другорядні (які не впливають на розвиток подій, але необ­хідні для розуміння головних персонажівсередовища тощо).
Домашнє завдання

1. Прочитати або послухати 1-10 розділи книги.

Читати книгу   ТУТ 

2. Знати зміст 1-10 розділу
3. с. 265-271 - підручник
Додатково до уроку 3: : https://drive.google.com/file/d/1odYAx8dY4YJJV9CyA_2QedI2MR5gTV1o/view?usp=sharing
Урок 21.04.22

 Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій 

шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом 

твору

1. Записати тему уроку

2. Переглянути відеоматеріали

Домашнє завдання
Дочитати повість-казку до кінця.




07.05.21

Туве Янсон "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору. Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей

Аудіокнига СЛУХАТИ
***

05.05.21

Чарівність художнього світу повісті-казки про мумі-тролів

Читати онлайн-текст твору "Капелюх Чарівника (Диво-капелюх)"
Підручник: с. 276-282
Виконай вправу Біографія Туве Янсон

Розшифруй анаграму Хто мешкає в долині Мумі-тролів?



30.04.21

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета

Картки Н.Гиренко
Творче завдання (письмово, в зошиті): Чому, незважаючи на бідність і скруту, у родині Бакетів панують любов і взаєморозуміння? 
Складіть формулу родинного щастя.
 Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/zhf281

28.04.22

 Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору

 1. Дочитати твір. 
2. Опрацювати матеріали уроку: https://drive.google.com/file/d/1odYAx8dY4YJJV9CyA_2QedI2MR5gTV1o/view?usp=sharing
 3.  Скласти таблицю: "Реальне і фантастичне в повісті-казці". 
 4. Виконати вправи:
                                  https://learningapps.org/watch?v=pqq68b7s520
                                     https://learningapps.org/view10427084 
5.  Надіслати фото виконаних завдань.

Урок 23.04.21

Характеристика образу містера Вонки

Переглянути урок, виконати завдання: Урок



Урок 21.04.21

 Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору

1. Записати тему уроку

2. Переглянути відеоматеріали

Домашнє завдання
Дочитати повість-казку до кінця. Характеризувати містера Вонку, дібрати цитати до образу.
(Картки Наталія Гиренко)





Урок 16.04.21

Роальд Дал (1916 - 1990)
 "Чарлі і шоколадна фабрика"

Персонаж і герой літературного твору


Відеоурок  
1. Записати тему уроку
 3. Записати у зошит персонажів
4. Записати у словник, запам'ятати:
 Види персонажівПерсонажами можуть бути люди, твариниолюднені обра­зи речей, явища природи тощо. За своїм призначенням у сюжеті персонажі бу­вають головні (які впливають на розвиток сюжету, виконують провідну роль у розвитку подій) і другорядні (які не впливають на розвиток подій, але необ­хідні для розуміння головних персонажівсередовища тощо).
Домашнє завдання

1. Прочитати або послухати 1-10 розділи книги.

Читати книгу   ТУТ 

2. Знати зміст 1-10 розділу
3. с. 265-271 - підручник

Урок 14.04.21

Контрольна робота
 Сила творчої уяви

За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:  jfj830

Урок 9.04.21

Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"

Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі

Картки Е.Гвоздиковой

Опрацювати, вивчити матеріал уроку, виконати завдання.
Підготуватись до контрольної роботи за розділом "Сила творчої уяви": повторити   с.229-264.



Урок 7.04.21

Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"


Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Соєр, Гекльберрі Фінн та ін)


 1. Записати тему уроку
 2. Переглянути  Експрес-урок  https://www.youtube.com/watch?v=8Z5614w0sQg
3. Прочитати матеріал підручника ( с. 259-264).
4. Скласти сенкан про головну героїню
5. Виконати тести  join.naurok.ua Код доступу 1346686

Урок 24.03.21

"Льюїс Керролл, «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

 1.Запиши тему.
2.   Прочитай характеристику Аліси ТУТ.
3. Робота з таблицею. 

АЛІСА 

Риси характеру

Епізод тексту

Допитливість, цілеспрямованість

Переслідування Білого Кролика

Цікавість, полюбляє пригоди

Гонитва за Білим Кроликом.

Політ через кролячу нору. Бажання потрапити в чарівний сад

Сміливість

Політ через кролячу нору.

Не боїться випробувань.

Не лякається Герцогині та Королеви

Живе у світі фантазій

Роздвоюється, фантазує, любить вдавати двох осіб одночасно

Спостережливість

Помічає в інших як хороше, так і погане

Чемність, ввічливість

Спілкування з Мишею, Чеширським Котом, Гусінню

Розум, здоровий глузд

Навіть в чарівному світі не втрачає здорового глузду

Людяна, співчутлива, милосердна

Турбується про дитинча Герцогині. Переживає за підданих королеви, яким та наказала відрубати голови

Волелюбна, зберігає почуття власної гідності

Не принижується перед Королевою, вважає її смішною. Не дозволяє собою керувати, маніпулювати

Рішуча, схильна до ризику

Експерименти з їжею та питвом, що регулюють зріст

Правдива

Говорить у вічі іншим, що про них думає

Оптимістична, доброзичлива

«Що сталося б з днем і ніччю, якби земля оберталася навколо швидше, ніж один раз на добу?»

Освічена, але часто верзе дурниці

Постійно говорить дурниці, але знає декілька мов, орієнтується в історії, плутає, але намагається вивчити таблицю множення

За таблицею складіть у зошиті схему "Гронування".
4.  Виконай вправу Перший мільйон.
5.  Склади й запиши сенкан "Аліса".

На допомогу учням
     Що таке сенкан? Як його написати?
Сенкан – це вірш, що складається з пяти рядків.
Слово "сенкан" походить від французького слова "пять" і означає вірш у пять рядків.
 
1.    Перший рядок – тема  (1 іменник).
2.    Другий – опис теми (2 прикметники).
3.    Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з 3-х дієслів.
4.    Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття, судження.
5.    Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Аудіокнига:

розділ 1-2: https://youtu.be/0xVd7Ios4WM

розділ 3-4: https://www.youtube.com/watch?v=uCJFiqCwh0g&t=17s

розділ 5-6: https://www.youtube.com/watch?v=GXVzybjTaNk&t=9s

 розділ 7-8: https://www.youtube.com/watch?v=wm4CYzrw9Ro

розділ 9-10: https://www.youtube.com/watch?v=u0s77QLeq1Q

розділ 11-12: https://www.youtube.com/watch?v=IEmKJ2jdeCE   

 

Мультфільм УСІ серії

  Кінофільм   Дивитися тут

Урок 19 березня

Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див"

Персонажі, які оточують героїню 
1. Запишіть тему в зошит.
2. Пригадайте, доопрацюйте матеріал попередніх уроків (дивитись на сторінці "Дистанційне навчання")
3. Опрацюйте: прочитайте/ перевірте/ запишіть( у кого немає) матеріал:

Характеристика героїв твору

Герой

Визначна риса

Поведінка, що доводить рису характеру

Білий Кролик

Боягуз, панікер, метушливий

Поведінка тривожна, постійно біжить кудись, постійно боїться Королеви

Гусінь

Філософський спокій

Навчає Алісу жити в Країні Див. її порада Алісі - «Май терпець»

Казна-Що-Не-Черепаха

Жалюгідність

Жаліється на своє навчання «І всі ми маємо найкращі у світі атестати неуків»

Чеширський Кіт

Загадковість

- Чи не були б ви такі ласкаві сказати, як мені звідси вибратися?

- Залежить, куди йти, - відказав Кіт.

- Власне, мені однаково, куди йти... - почала Аліса.

- Тоді й однаково, яким шляхом, - зауважив Кіт.

-... аби лиш кудись дійти, -докінчила Аліса.

- 0, кудись та дійдеш, - сказав Кіт. - Треба тільки достатньо пройти

Капелюшник

Дивакуватість, дивацтво

невпопад продовжує діалог

Герцогиня

Злість, бажання повчати

Постійно наполягає на своєму, повчає Алісу: «Мораль є у всьому, треба тільки вміти її знайти»

Королева

Злість, роздратованість, свавільність, жорстокість (свавільність -схильність діяти на свій розсуд, не зважаючи на думку, бажання інших)

Постійно всім погрожує: «Відтяти їй голову!», «Усі на свої місця!»

4. Виконайте завдання:

 - Л.Керролл "Аліса": join.naurok.ua код доступу 8681865
     - Персонажі, які оточують героїню: join.naurok.ua код доступу 1430881 виконати до  23 березня 19:00 


    ____________________________________________________________________________
    Урок 13 листопада

    Синтез (поєднання) фольклорних елементів у творчості О.С.Пушкіна

    Класна робота
    1. Прочитати с. 81-84
    2. Усно відовісти на запитання- с.83-84
    3. Письмово в зошиті - запитання 2, с.83

    Домашня робота
    1.Перегляньте мультфільм за казкою О.С.Пушкіна "Казка про мертві царівну і сімох богатирів" 
    2. Записати у зошит, які чарівні предмети й перетворення зустрічаються в казці.
    3.Відповісти усно на запитання "робота з текстом" с. 86 -87

    Урок 11 листопада

    Олександр Сергійович Пушкін( 1799-1837) Вступ до поеми "Руслан і Людмила"



    Домашнє завдання.
     1.  Прочитати с.78-83. Уміти розповідати про Пушкіна.
    2. Навчитись виразно читати"Вступ" до поеми "Руслан і Людмила".
    3. Вивчити напам'ять  "Вступ",  записати відео читання НАПАМ'ЯТЬ і надіслати вчителю.



    Арабська народна казка "Синдбад-мореплавець". Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці



    З Інтернету







    **************************************************

    Уроки 26, 28 травня

    Урок позакласного читання

    Пауль Маар " Машина для здійснення бажаннь, або Суботик повертається в суботу"



    АУДІОКНИГА

    Урок узагальнення та систематизації матеріалу, вивченого протягом року

    *****


    *****







    Урок 21 травня

    Контрольна робота з теми"Сучасна література. У колі добрих героїв"

    join.naurok.ua Код доступу 9151664 до  25 травня 21:00

    Уроки 14, 19 травня

    Туве Янсон "Капелюх чарівника"

    Продовжуємо вивчення твору
    Опрацювати матеріал на інтерактивному сервісі  ThingLink, виконати вправи;
    надіслати вчителю скрін 4 вправи, виконаної в learningapps    
     Виконати тести: join.naurok.ua Код доступу 368190  до  20 травня 21:00

    Уроки 7, 12 травня

    Туве Янсон "Капелюх чарівника"



    Матеріали до уроків 
    І. Чарівність художнього світу повісті-казки Туве Маріки Янсон (1914-2001)
    ІІ. Утілення в персонажах твору ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
    переглянути на Інтерактивній дошці
    Аудіокнига Туве Янсон "Чарівний капелюх"
    Читати підручник: с. 278-284 

    Урок 5 травня

    Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика". Підсумковий урок

    Пригадаймо вивчене
    Вікторина LearningApps.org (надіслати скрін)
    Обов'язково: виконай тести: join.naurok.ua Код доступу164274 Завдання дійсне до  11 травня 21:00
    За бажанням: 



    Уроки 28, 30 квітня   Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Характеристика образу Віллі Вонки. Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору

    Досліджуй, читай, пізнавай, поповнюй свої знання, перевіряй себе:

    Урок 23 квітня
      Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Характеристика образу містера Вонки. Робота з текстом твору

    1.  Переглянути відеоурок «Образ містера Вонки. «Чарлі і шоколадна фабрика»» Образ містера Вонки

    2.  Опрацювати презентацію та познайомитись з персонажами твору:(у презентації активне відео)
    3.     Заповнити таблицю

    Персонаж

    Портрет

    Риси характеру, вчинки

    Батьки, родина

    Винагорода

     

     

     

     

     

    4.Виконати вправу  Тести"Чарлі і шоколадна фабрика"
    Домашнє завдання. Продовжити ланцюжок характеристики Вілі Вонка. Заповнити таблицю (пункт 3). 

    Уроки 16, 21 квітня

    Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"

    Персонаж і герой літературного твору


    Цікаві пригоди дітей на шоколадній фабриці містера Вонкі

    Відеоурок  



    Переглянути резентацію Мудра й добра повість-казка для дітей і про дітейЗаписати у зошит персонажів


    Записати у словник 




     Види персонажівПерсонажами можуть бути люди, твариниолюднені обра­зи речей, явища природи тощо. За своїм призначенням у сюжеті персонажі бу­вають головні (які впливають на розвиток сюжету, виконують провідну роль у розвитку подій) і другорядні (які не впливають на розвиток подій, але необ­хідні для розуміння головних персонажівсередовища тощо).
    Слухати  аудіокнигу:

    розділ 1-6 


    розділ 7-13


    розділ 14-18


    розділ 19-24


    розділ 25-30


    Урок 14 квітня

    Контрольна робота за темою "Сила творчої уяви"(за творчістю Л. Керролла, М. Цвєтаєвої)

     join.naurok.ua Код доступу 907567

    Урок 9 квітня

    Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"


     1. Записати тему уроку.
     2. Переглянути  Експрес-урок  за підручником ( с. 259-264).
    3. Послухати  виразне художнє читання вірша
    4. Виконати тести  join.naurok.ua
    Код доступу 227148 Завдання необхідно виконати до  14 квітня 22:00

    Уроки 2, 7 квітня

    Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див"

    Домашнє завдання (2 - 7 квітня)
     Л.Керролл "Аліса": код доступу 260353
     Персонажі, які оточують героїню:  код доступу 173829
    1. Пригадати, доопрацювати матеріал попередніх уроків (дивитись на сторінці "Дистанційне навчання")
    2. Виконати тести join.naurok.ua  

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    8 клас Контрольна робота з теми "Античність"

    1. Запишіть у  зошити: Двадцять дев'яте листопада Твір-роздум  Гуманістичний пафос поеми Гомера "Іліада" 2. Пригадате, як пише...