9 клас


Дистанційне навчання 

 

2024-2025 н.р.

Підручник 

Урок 21.11.2024

Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно

1. Переглянути матеріали до уроку:
2. Опрацювати пам'ятку: https://svitliteraturu.com/_ld/6/627_jpg2pdf.pdf
3.  Послухати Ф.Ліст "Мазепа"
 4. Виконати вправи
Домашнє завдання


Урок 18.11.2024

Дж. Байрон. Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу

Особливе місце в поемній романтичній спадщині Дж. н. Ґ. Бай­рона посідає твір «МАЗЕПА», написаний 1818 р. в Італії. Створений у пору творчої зрілості поета, він водночас суттєво вирізняється від його попереднього творчого доробку, адже головний герой цього твору — не вигадана загадкова постать, а видатна історич­на особа. Мазепа, попри всі випробування й страждання, не впав у відчай, а став гетьманом України. Звісно, твір Байрона — не історичне відтворення реальної постаті Мазепи, а поетичне уяв­лення про романтичну, сильну й непереможну особистість. Історичним джерелом поеми став IV розділ хроніки «Історія Карла ХІІ» Вольтера й романтичний міф — легенда про історію кохання Мазепи та його покарання. Вольтер характеризує Укра­їну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боро­лася за її здобуття». Поема ж Байрона — це розповідь самого ге­роя про незвичайну пригоду його молодості та про нічний епізод у степу після битви під Полтавою.

1.  Опрацюйте картки (автор О.Залізницька)
 
 

2. Подивіться експрес-урок. Що нового ви дізналися з цього відео уроку? Запишіть у зошити.

 

3. Подивіться відеопрезентацію 

4. Послухайте поему Байрона "Мазепа"( скорочено)
Домашнє завдання
  1. Прочитати поему "Мазепа" Дж. Байрона: с.60-68( ел. підручник) або  с. 68-78(друкований)
  2. Виконати в зошиті завдання, запропоновані на картці (автор О.Залізницька).
  



Урок 14.11.2024

Дж. Байрон  «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж.Г.Н. Байрона

2. Скористайтеся визначенням у конспекті, схемою, хмаркою слів (О.Гвоздікова)і запишіть в зошити або пригадайте  визначення "Байронічний герой"
4. Перегляньте відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=zYTOIpPpRxw&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=5

5.  Опрацюйте картки, запишіть ідейно-художній аналіз  вірша "Мій дух як ніч..."


 Домашнє завдання
Дайте у зошитах відповідь на запитання:
Чи можна назвати ліричного героя вірша байронічним героєм? Аргументуйте.



Урок  11.11.2024

Джордж  Гордон Ноел Байрон  (1788-1824).  «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета

Картки О.Гвоздікової
1. Перегляньте експрес-урок. Виконайте вправу "Ключові слова" .Запишіть у зошит визначення понять БАЙРОНІЗМ та БАЙРОНІЧНИЙ ГЕРОЙ (до 9.40)

2. Виконайте вправу

3. Перевір свої знання 

4. Аналіз ліричних творів





5. Значення творчості Байрона
 
Домашнє завдання
1. Прочитати матеріал підручника: с.55-63.  Виразно читати вірш "Хотів би жити знов у горах".
2. Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=pcfrgk6p523
3. Скласти хмарку слів "Ліричний герой віршів Байрона" ( https://wordart.com/)

Урок 7.11.2024

«Книга пісень» Г. Гейне («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє...»): Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам'ять

1. Аудіо вірш "На півночі кедр одинокий"



2. Аудіо вірш "Коли розлучаються двоє..."


3. Аналіз поезій Г.Гейне


4. Відео вірш "Чому троянди мов неживі..." 


Домашнє завдання
Перейдіть за і виконайте тест: https://vseosvita.ua/test/start/nnb681
Творче домашнє завдання: створити відео вірш за одним із вивчених творів


Урок 4.11.2024

Образ ліричного героя в збірці  Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).  «Не знаю, що стало зо мною…» 


1. Запишіть тему уроку.
2.  Мозковий штурм. Пригадайте, що вам відомо про збірку віршів Г.Гейне. 

3. Аналіз збірки "Книга пісень". Опрацюйте картки (Лялька А.М.)









4. Визначте художні засоби вірша "Не знаю, що сталось зо мною..." (Робота в групах)

5. Запишіть паспорт вірша






Домашнє завдання

1. Записати паспорт вірша "Не знаю, що стало зо мною.."  
2. Опрацювати матеріал підручника (електронний) 52-53. Відповідати (усно) на запитання на с. 54. 
3. Вивчити напам’ять  («Не знаю, що стало зо мною…»), надіслати


Урок 24.10.2024

Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне.  «Книга пісень» . Особливості композиції збірки



1. Переглянути й опрацювати відеопрезентації.
Біографія Г.Гейне

 Аналіз збірки "Книга пісень"



3. Виконайте вправу


Домашнє завдання


Урок 21.10.2024

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах


1. Роздивіться відео за покликаннямЗробити конспект "АНКЕТА ДОБИ РОМАНТИЗМУ"
2. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і перевірте вивчений матеріал
Читати с. 42-49 підручника.
3.Подивіться відеоурок за покликанням



Урок 14.10.2024 

Ода «До радості» Й.К.Ф.Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Виразне читання напам’ять 

1. Опрацювати презентацію за покликанням
2. Виконати завдання: https://justclass.com.ua/hw/3d1a9417 (Вам треба буде зайти на цей ресурс з електронною поштою.)                         
Домашнє завдання 
1. Записати виразне читання оди "До радості" Ф.Шиллера напам'ять  і надіслати (хто ще цього не зробив). 
2. Повторити вивчений матеріал, підготуватись до контрольної роботи  за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж.Свіфта, Й.В.Гете, Ф. Шиллера»

Урок 10.10.2024

 Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер

 (1795-1805).  Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості»

1. Пригадайте, коли ви уперше познайомилися з творчістю Ф.Шиллера. Роздивіться картку О.С.Гвоздікової. Зробіть висновки: що нового ви дізналися про Ф.Шиллера

2. Ознайомтеся з інтелект-картою (автор Ірина Мороз).


3. Опрацюйте КОНСПЕКТ

4. Прочитайте за підручником "Оду до радості " Ф.Шиллера. Ознайомтеся з паспортом цього тексту, запишіть у зошити

Домашнє завдання
 1.  Опрацювати с. 28-31, записати пам'ятку, вивчити конспект. 
2. Вивчити напам'ять оду "До радості"- c. 31.



Урок 7.10.2024

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея

1. Перегляньте: 
- експрес-урок


 - відеопрезентацію  з 1.25 хв

3. Запишіть паспорт твору та образ Прометея в зошити за
карткою (автор Валентина Свинар),  підтвердіть цитатами риси Прометея
4. Виразно читати вірш. Підручник с.37-39
Домашнє завдання
Виконайте тестові завдання, відкривши посилання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6776039

Урок 3.10.2024

Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»

1. Подивитись відеоурок: https://youtu.be/pdm1LJIPA80?si=klMKCFKhYk0OCXqL
2. Опрацювати КОНСПЕКТ до балади "Вільшаний король"
3.  Опрацювати картки, навчитись аналізувати баладу "Вільшаний король" 

4.   Записати паспорт твору в зошит. Надіслати.

Ментальна карта (І.Мороз)
Аналіз твору (картка Ткачук Т.Г.)
Домашнє завдання
  • Опрацювати матеріал підручника Є.Волощук та ін.: с. 35-36, 39-40 (Н.Міляновська- с. 40,43-44). Виразно читати баладу.
  •  Виконати тести:  перейдіть за посиланням   

Урок 28.09.2023

 Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В.Гете

Експрес-урок біографія https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0


Опрацювати ментальну карту


2. Послухайте вірш

3. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання у них.


4. Завдання за бажанням: роздивіться картку (автор Ірина Лебедюк), спробуйте за допомогою емоджі записати цей вірш у зошиті (намалювати емоджі) або у телефоні 

Домашнє завдання
Запишіть у зошит

Складіть пазли,. Як пов'язане зображення з Й.В.Гете?


Урок 26.09.2024

Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова


Картки О.В.Гвоздікової і Н.С.Гиренко



Перегляньте відеоурок
Перевірте себе, виконавши вправу 






Домашнє завдання
Пройдіть випробування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1412835
Урок 19.09.2024

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини
 у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»


Картки до уроку Наталії Гіренко та Олени Гвоздікової




Експрес-урок 

1. Перше враження про Гуллівера. Створіть літературне гроно, у центрі якого постать Гуллівера. 

2. Характеристика героя. 

За цитатами з роману визначте риси вдачі Гуллівера



3. Перевірте себе. Подивіться за покликанням відео, доповніть характеристику героя

4. Пограйте у літературну гру "Хрестики-нулики": знайдіть риси характеру Гуллівера.


5. Підбиваємо підсумки

Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер – звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.

Домашнє завдання
Виконайте завдання з картки письмово (3-5 речень)


Урок 16.09.2024

Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера" 

Картка Олени Гвоздікової
                                                                         Картки Наталії Гіренко


Запишіть у зошит

                                                         Картка Олени Гвоздікової
 
Домашнє завдання
 1.Підручник ст. 18 – 27- читати, знати зміст
2. Відповідати на запитання 1-3 на ст. 27(усно)
3. Підготувати цитатний матеріал для характеристики образу Гуллівера.

Урок 12.09.2024

Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору

Роздивіться ментальну карту І. Мороз
Картки Гиренко Н.С.

Домашнє завдання

 Прочитати І частину роману "Мандри Гуллівера" (за підручником с. 14-27), знати зміст


Урок 10.09.2024


Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)


 

Домашнє завдання
  •  Спираючись на  картки, відео та підручник (с. 8-9), запишіть пам'ятку (або конспект, ментальну карту) до теми.
  • Виконати вправу:https://learningapps.org/view3748339


Урок 5.09.2024

Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців

Перегляньте відеопрезентацію, запишіть  ключові поняття, схему.



 Домашнє завдання: опрацювати с. 8-9 підручника.







***********************************************************************************

 2023-2024 н.р. 



Урок 21.05.24 р. 

 Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко»

Буктрейлер


Урок 

Прочитати книгу тут

Підготуватись до контрольної роботи.


Урок 14.05.2024 

 Ерік Вольф Сігал  «Історія одного кохання»

Переглянути й опрацювати КАРТКИ ДО ТЕМИ
Прочитати роман, знати зміст, вивчити тему.
Виконати завдання фотоквесту. Надіслати.  

Використано матеріал блогу Олени Валеріївни Гвоздикової

ФОТОКВЕСТ


 
                                                           Уважно читайте інструкцію






Урок 9.05.2024

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі



 Домашнє завдання






Урок 7.05. 2024


Ерік Вольф Сігал (1937–2010). «Історія одного кохання». 

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта 


Прочитайте роман та вивчіть тему.  Опрацюйте матеріали до уроку та текст роману розміщені на ІНТЕРАКТИВНІЙ ДОШЦІ (натисніть)
Домашнє завдання
Записати досьє письменника, паспорт твору
Прочитати твір, знати зміст (текст- ТУТ)

Урок 2.05.2024

 Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному  суспільстві


Виконати вправи
Рей Бредбері: https://learningapps.org/view11707436
Відгадай слово: https://learningapps.org/view25265869
Скласти пазл: https://learningapps.org/view10948954
 Домашнє завдання
1. Віднови послідовність подій у творі: https://learningapps.org/view30649714


Урок 30.04.2024

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору Бредбері  «451° за Фаренгейтом» – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо

1. Подивіться експрес-урок



2. Роздивіться хмарку слів (автор Т.Сологуб). Усіх героїв роману розділити на дві групи: тих, які читають книжку і тих, які не читають.  Записати. 


3. Перейдіть за покликанням та подивіться відеоурок Складіть літературні грона "Гай Монтег" та "Кларіс Маклелен"

4.  "Аналізуємо роман Р.Бредбері": опрацюйте картку (автор Л.Сич)



5. Роздивіться хмарку слів (автор Т.Сологуб) і 
визначте проблематику роману Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"


Домашнє завдання

1.Читати с. 240-252, знати зміст.                                                             

2. Перевірити свої знання за допомогою інтерактивних вправ у Learningapps, надіслати:

Відгадайте, кому належать ці слова




Урок 25.04.2024

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом»

Експрес-урок

Відеоурок
  

  Аналіз роману:   

Читати повністю тут:_текст твору                                       

 Скорочено_:  тут  

   Домашнє завдання                           


Урок 23.04.2024

ПЧ. Еріх Марія Ремарк «Три товариші»

"Втрачене покоління"
  • Подивитись відео: "Життя знаменитих":


На допомогу учням
 Домашнє завдання

Дати відповіді на запитання (у зошиті)

  1. Склади «Асоціативний ланцюжок» до словосполучення «втрачене покоління» (8-10 слів)
  2. Поділись своїми враженнями від твору (3-4 речення)
  3. Що загрожує Роберту Локампу і його друзям після повернення з війни?
  4. Чи актуальна тема «втраченого покоління» в наш час? Чому?




Урок 18.04.2024

Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва


1. Подивитись презентації:
2. Повторити визначення комічне та його види: сатира, іронія, гумор, парадокс.                                             

2. Виконати завдання з картки

3. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/hpn559

Для повторення 

Картки Гиренко Наталії


Урок 16.04.2024

Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Образна система твору 


1. Опрацювати матеріал підручника: с.270-280
2. Прочитати повість "Тев'є-молочар": Читати повністю
3. Переглянути презентацію Шолом-Алейхем "Тев'є-молочник"
4. Записати у зошит тему, схему на сторінці презентації "Творчість",   заповнити "Літературне досьє"( остання сторінка презентації)

5.Виконати завдання, записавши у вигляді коду:

Урок 9.04.2024

Література ХХ-ХХІ століття 

Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна



Скласти в зошиті анкету Шолома-Алейхема
Домашнє завдання


Урок 2.04.2024

Динаміка образу Елайзи Дулітл

Подивитись експрес-урок
Записати в зошит сходинки духовного зростання  Елізи Дулитл



Домашнє завдання
 Підручник: с. 221-231.  Допрацювати образ Елізи. Характеристика головних героїв комедії.
Перейти за посиланням і виконати вправи 3, 4, 5: https://learningapps.org/display?v=pm20ohb8j23
Надіслати скріншоти



Урок 21.03.2024

 Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»

Запишіть  у зошит




Домашнє завдання

1. Знати зміст п'єси "Пігмаліон"
2. Виписати 3 цитати до характеристики Елізи. 
2. Виконати вправи 1, 2, 5 : https://learningapps.org/view28705216 Надіслати фото.


Урок 19.03.2024

Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу. 
(ЛК) Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно

Подивитись експрес-урок, запишіть конспект за вивченим матеріалом

Домашня робота
1. Створити власну колекцію афоризмів драматурга ( 5 висловів) та прокоментування 1-2 з них (за власним вибором).
2. Прочитати п'єсу Б.Шоу «Пігмаліон». Поміркувати: що привернуловашу увагу під час читання твору?
Підручник с. 217- 231.
3. *Підготувати повідомлення «Сценічна доля комедії «Пігмаліон».

НА ДОПОМОГУ УЧНЯМ
 Читати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=320                                                         Аудіокнига: 

Урок 14.03.2024

  Генрік Ібсен (18281906). «Ляльковий дім».

Образна система. Підтекст. Символіка.

Відкритість фіналу

1. Перевірте свої знання

2. Роздивіться хмарку слів, виконайте у зошитах завдання

 

3. Роздивіться картки, запишіть символи п'єси у зошити (Авторка хмарки Т. Сологуб)
4. Новаторство Г. Ібсена
Домашнє завдання
  • Опрацювати с. 215-117 підручника. Відповідати на запитання на с. 217 "Перевірити себе".
  • Виконати тести: https://vseosvita.ua/test/start/ude443
  • Записати у зошити, що таке підтекст, символ, відкритий фінал.
  • Скласти таблицю: Символ і його значення у творі. Надіслати.


Урок 12.03.2024

 Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Образ Нори  

Записати в зошит


  Домашнє завдання

Характеризувати образи драми.  Аналізувати композицію твору. Створити, заповнити сторінку ФБ Нори

Урок  7.03.2024

. Г. Ібсен «Ляльковий дім»: образна система п’єси 

Відеоурок 

 Перечитати п'єсу. 
АУДІОКНИГА: https://www.youtube.com/playlist?list=PLrB7fXfhFKRJ_nMxvK_tnpCHTAfX48fvl Підручник: с.205-214- ПРОЧИТАТИ. 
Виконайте  вправу https://learningapps.org/18816024

Урок 5.03.2024

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої)

                                                                         Подивіться експрес-урок 

                                                                                                  Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLrB7fXfhFKRJ_nMxvK_tnpCHTAfX48fvl                                                                     Кіноверсія 

                                                                                          Домашнє завдання 
  •   Навчитися характеризувати особливості конфлікту п’єси.                                                                      Прочитати с. 205-214.                                                                                                
  •  Дібрати цитатний матеріал до характеристики образів головних героїв.                                              Підготуватися до літературної вікторини за п’єсою Г. Ібсена «Ляльковий дім»
Урок 29.02.2024

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм), його новаторство

1. Роздивіться картку. Пригадайте, що таке драма, драматичний твір (Гвоздикова О.С)

2. Подивіться відео урок 
3. Опрацюйте картки





4. Дайте відповіді на запитання

5. Назвіть вірні/невірні твердження

Домашнє завдання
Відповідати на запитання на с. 205


Урок 22.02.2024

Трактування фіналу  повісті М. В. Гоголя "Шинель"(роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція



Домашнє завдання
Підготуватись до написання відгуку за вивченими творами.
Допрацювати завдання попередніх уроків


Урок 20. 02. 2024

Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору

 
Експрес-урок



Записати в зошит засоби розкритття образу Башмачкіна: створити ментальну карту.

Урок 15.02. 2024

Цикл петербурзьких повістей. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель»




Урок 13.02.2024

Критика суспільства. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси М.Гоголя "Ревізор". Хлестаков і Хлестаковщина




Урок 8.02.2024

Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад 


2.  Дивитися виставу 


Урок 6.02.2024

 Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Зрілий  етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси

Подивіться експрес-урок

 

Виконайте завдання з картки                                                 Картки О.В. Гвоздікової

Опрацюйте
Картки Сологуб Т.В.


 Прочитати про творчу історію п'єси с. 171-174

Домашнє завдання

Урок 30.01.2024

Жіночі образи повісті «Гобсек» О.де Бальзака


Картки О.В. Гвоздікової
 

Домашнє завдання

Скласти повідомлення на одну із запропонованих тем. Надіслати відео: усний виступ з виконаним завданням


Урок 25.01.2024

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.)

Опрацюйте презентацію, виконайте завдання
Перейти до цієї презентації Sway

Урок 23.01.2023

Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»)

Перейти до цієї презентації Sway
Використано картки О.В. Гвоздикової

Урок 28.12.2023

ПЧ Тема кохання у романі Дж. Остін "Гордість і упередження"

Подивіться  презентацію  

 Джейн Остін біографія. Сторінки життя і творчості Джейн Остін авторки твору "Гордість і упередження"


Подивіться відеоурок 

Читати роман

Подивитися фільм українською 

 “Гордість і упередження” скорочено


Урок 19.12.2023

Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі

 

Урок 14.12.2023

"Джен Ейр". Тема кохання у творі


12.12. 2023

"Джейн Ейр". Романтичні мрії та сувора реальність

Перейдіть за покликанням і перевірте себе: визначте послідовність подій у романі.
Картка Олени Гвоздікової

Перейдіть за покликанням і визначте, кому належать ці слова

 Домашнє завдання 
Читати й знати зміст третьої композиціної частини: У замку Рочестера





7.12.2023

Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства


Попрацюйте з картками, запишіть у зошит                                    (Картки О.Гвоздікової)

Домашнє завдання
1. Читати текст роману онлайн за покликанням 17 розділів до с.36, знати зміст
2. Виконати вправу:  http://surl.li/edcfi 

5.12.2023

Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр» 

Коротко про Шарлотту Бронте за покликанням

Подивитись і прочитати  презентацію: за покликанням

Читати текст онлайн за покликанням

Дивитися фільм українською  

 Короткий переказ змісту роману за покликанням

Аналіз твору

Домашнє завдання
1. Читати роман, знати зміст.
2. Виконати тестові завдання: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7861811 (термін: до наступного уроку)

30.11.2023

ПЧ. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда»

Матеріали до теми: 

"Паломництво Чайльд Гарольда"( переказ)

Домашнє завдання

Прочитайте уривок  із поеми та  прокоментуйте його письмово(3-5 речень)



23.11.2023

Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно

1. Переглянути матеріали до уроку: 1) https://www.youtube.com/watch?v=TxzeSIWNVJI

 2) https://docs.google.com/presentation/d/1Y8LJyvDgA2MH4tL4_9IH4VnxgS9I5TqG/edit?usp=sharing&ouid=108208373557981569841&rtpof=true&sd=true

2. Опрацювати пам'ятку: https://svitliteraturu.com/_ld/6/627_jpg2pdf.pdf

3. Виконати завдання з картки. Надіслати
 4. Виконати вправу: https://wordwall.net/play/6382/975/4384
21.11.2023

Дж. Байрон. Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу

Особливе місце в поемній романтичній спадщині Дж. н. Ґ. Бай­рона посідає твір «МАЗЕПА», написаний 1818 р. в Італії. Створений у пору творчої зрілості поета, він водночас суттєво вирізняється від його попереднього творчого доробку, адже головний герой цього твору — не вигадана загадкова постать, а видатна історич­на особа. Мазепа, попри всі випробування й страждання, не впав у відчай, а став гетьманом України. Звісно, твір Байрона — не історичне відтворення реальної постаті Мазепи, а поетичне уяв­лення про романтичну, сильну й непереможну особистість. Історичним джерелом поеми став IV розділ хроніки «Історія Карла ХІІ» Вольтера й романтичний міф — легенда про історію кохання Мазепи та його покарання. Вольтер характеризує Укра­їну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боро­лася за її здобуття». Поема ж Байрона — це розповідь самого ге­роя про незвичайну пригоду його молодості та про нічний епізод у степу після битви під Полтавою.

1.  Опрацюйте картки (автор О.Залізницька)
 
 

2. Подивіться експрес-урок. Що нового ви дізналися з цього відео уроку? Запишіть у зошити.

 

3. Подивіться відеопрезентацію 

4. Прочитайте поему "Мазепа" Дж. Байрона: с.60-68( ел. підручник) або  с. 68-78(друкований) 
Домашнє завдання
Виконайте завдання, запропоновані на картці (автор О.Залізницька).
  

 


14.11.2023

Джордж  Гордон Ноел Байрон  (1788-1824).  «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета

Картки О.Гвоздікової
1. Перегляньте експрес-урок

2. Виконайте вправу

3. Перевір свої знання 

4. Аналіз ліричних творів





5. Значення творчості Байрона
 
Домашнє завдання
1. Прочитати матеріал підручника: с.55-63. Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=pcfrgk6p523
2. Скласти хмарку слів "Ліричний герой віршів Байрона" ( https://wordart.com/)


Урок 9.11.2023

«Книга пісень» Г. Гейне («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє...»): Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам'ять

1. Аудіо вірш "На півночі кедр одинокий"



2. Аудіо вірш "Коли розлучаються двоє..."


3. Аналіз поезій Г.Гейне


4. Відео вірш "Чому троянди мов неживі..." 


Домашнє завдання
Перейдіть за посиланням і виконайте тест.
Творче домашнє завдання: створити відео вірш за одним із вивчених творів)

Урок 6.11.2023

Образ ліричного героя в збірці  Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).  «Не знаю, що стало зо мною…» 

1. Запишіть тему уроку.
2.  Мозковий штурм. Пригадайте, що вам відомо про збірку віршів Г.Гейне. 

3. Аналіз збірки "Книга пісень". Опрацюйте картки (Лялька А.М.)







Послухайте еспрес-урок, виразне читання віршів.

4. Визначте художні засоби вірша "Не знаю, що сталось зо мною..." (Робота в групах)

5. Запишіть паспорт вірша






Домашнє завдання

1. Записати паспорт вірша "Не знаю, що стало зо мною.."  
2. Опрацювати матеріал підручника (електронний) 52-53. Відповідати (усно) на запитання на с. 54. 
3. Вивчити напам’ять  («Не знаю, що стало зо мною…»)
 
Урок 26.10.2023

Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне.  «Книга пісень» . Особливості композиції збірки



1. Переглянути й опрацювати відеопрезентації.
Біографія Г.Гейне

 Аналіз збірки "Книга пісень"



3. Виконайте вправу

Перевірте свої знання: https://www.classtime.com/code/2GRY45

Урок 17.10.2023

РМ (п) Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз»)


Напишіть твір, надішліть учителю.
Д/З Підготуватись до К/Р за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж.Свіфта, Й.В. Гете, Ф. Шиллера»

Урок 10.10.2023

 Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості»

1. Пригадайте, коли ви уперше познайомилися з творчістю Ф.Шиллера. Роздивіться картку. Зробіть висновки: що нового ви дізналися про Ф.Шиллера

2. Ознайомтеся з інтелект-картою (автор Ірина Мороз).


3. Опрацюйте КОНСПЕКТ

4. Прочитайте за підручником "Оду до радості " Ф.Шиллера. Ознайомтеся з паспортом цього тексту, запишіть у зошити

Домашнє завдання
  Опрацювати с. 28-31, записати пам'ятку, вивчити конспект. Вивчити напам'ять оду "До радості"- c. 31


Урок 5.10.2023

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея

1. Перегляньте: 
- експрес-урок


 - відеопрезентацію  з 1.25 хв

3. Запишіть паспорт твору та образ Прометея в зошити.
4. Виразно читати вірш. Підручник с.37-39
5.Виконайте тестові завдання, відкривши посилання
join.naurok.ua Код доступу 1990607 
(тест відкритий до наступного уроку)






Урок 3.10.2023

Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»

1. Подивитись відеоурок (з 6 хв)
2. Записати КОНСПЕКТ до балади "Вільшаний король".
3.  Опрацювати картки, навчитись аналізувати баладу "Вільшаний король" 
Ментальна карта (І.Мороз)
Аналіз твору (картка Ткачук Т.Г.)
Домашнє завдання
  • Опрацювати матеріал підручника Є.Волощук та ін.: с. 35-36, 39-40 (Н.Міляновська- с. 40,43-44). Виразно читати баладу.
  •  Виконати тести:  перейдіть за посиланням                                                



Урок 28.09.2023

 Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете

Опрацювати ментальну карту






Урок 26.09.2023

Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова

Перегляньте відеоурок
Перевірте себе, виконавши вправу 

nbkidskiev



Пройдіть випробування, відкривши посилання  join.naurok.ua 
  Код доступу 4734128


Урок 21.09.2023

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини

 у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»

Матеріали до уроку Наталії Гіренко та Олени Гвоздікової

Експрес-урок 

1. Перше враження про Гуллівера. Створіть літературне гроно, у центрі якого постать Гуллівера. 

2. Характеристика героя. 

За цитатами з роману визначте риси вдачі Гуллівера



3. Перевірте себе. Подивіться за покликанням відео, доповніть характеристику героя

4. Пограйте у літературну гру "Хрестики-нулики": знайдіть риси характеру Гуллівера.


5. Підбиваємо підсумки

Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер – звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.

Домашнє завдання







Урок 19.09.2023

Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»  

Картка Олени Гвоздікової
                                                                         Картки Наталії Гіренко

                                                         Картка Олени Гвоздікової
 
Домашнє завдання.
 1.Підручник ст. 18 – 27- читати, знати зміст
2. Відповідати на апитання 1-3 на ст. 27(усно)
3. Підготувати цитатний матеріал для характеристики образу Гуллівера(письмово)

Урок 14.09.2023

Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору 











Урок 12.09. 2023

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)

 

  •  Спираючись на  картки, відео та підручник (с. 8-9), запишіть пам'ятку (конспект, ментальну карту) до теми.









**********************************************************************************************************************************************************************

Урок 16.05. 23р.

Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"

Використано https://sway.office.com/Yi4bhNhelU77S0jq?ref=Link&loc=play
 Домашнє завдання

Виконати 


Урок 12.05.23 р. 

 Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко»

Буктрейлер


Урок 

Прочитати книгу тут



Урок 05.05.2023 р. 

                        Ерік Вольф Сігал  «Історія одного кохання»

Переглянути й опрацювати КАРТКИ ДО ТЕМИ
Прочитати роман, знати зміст, вивчити тему.
Виконати завдання фотоквесту. Надіслати.  

Використано матеріал блогу Олени Валеріївни Гвоздикової

ФОТОКВЕСТ


 
                                                           Уважно читайте інструкцію






Урок 2.05. 2023


Ерік Вольф Сігал (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта 


Прочитайте роман та вивчіть тему.  Матеріали до уроку та текст роману розміщені на ІНТЕРАКТИВНІЙ ДОШЦІ (натисніть)
Домашнє завдання
Записати досьє письменника, паспорт твору
Прочитати твір, знати зміст (текст- ТУТ)

Урок 28.04.23 

 Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному  суспільстві



Духовна еволюцію головного персонажа роману — Гая Монтега:

1- зустріч із Клариссою.

Пробудження від «сплячки» відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званого «природного людини», що не адаптованого до технократичної цивілізації.

2-  зустріч із Фабером.

У житті Монтега з’являється новий духовний наставник  колишній професор англійської мови Фаберлюдина старомодна і інтелектуальнийТой довершує розпочате Клариссойвідкриває йому очі і ставить все на свої місця.

3-   період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.

4- зустріч з однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.

З книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Що йому довелося пережити після того, як він сховав у себе книги? 
Підозра, недовіра, зрада дружини, відмова сусідів від спілкування з ним, підпал його будинку, переслідування, втеча героя і т. ін.)

♦ Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса.
- Для чого автор уводить цю легенду? 

- Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.

Апокаліптичні бачення світу сформувалося в американській фантастиці після вибуху атомної бомби в 1945 р. Протягом всієї розповіді в «451° за Фаренгейтом 
трапляються згадки про майбутню війну. І не випадково книга закінчується вибухом атомної бомби. Бредбері вважає, що потрібно повернути світ до початкової точки відліку.
Картка Н.Гиренко
Домашнє завдання
Виконати тестові завдання: натисни тут

 

Урок 25. 04.23 

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору "451 градус за Фаренгейтом" – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо



КарткиТетяни Сологуб, Овечко Н.Д. 

          Домашнє завдання                

1.Скласти сенкан про значення книги в твоєму житті. Тема "Книга".
2. Виконати вправу: 

 Додаток                           

Аналіз роману:     https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo 

Повний _текст твору                                           

  _Скорочено_:  тут  


Урок 21.04.23 

 Рей Дуглас Бредбері ( 1920 - 2012)

 Роман-антиутопія "451 градус за Фаренгейтом". 

Тривога за майбутнє суспільства    

Експрес-урок
Відеоурок
  

  Аналіз роману:   

Читати повністю тут:_текст твору                                       

 Скорочено_:  тут  

   Домашнє завдання                          

14 квітня 

Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва


1. Повторити визначення комічне та його види: сатира, іронія, гумор, парадокс.                                             

2. Виконати завдання з картки: знайти відповідність.

3. Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/oyw759

Для повторення 


Картки Гиренко Наталії

11 листопада

Дж. Байрон  «Мій дух як ніч…».Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона 




 












































Уроки 25, 30. 05. 2022 

Повторення та узагальнення

 Тисни тут: Узагальнення
 Упізнай автора





Урок 22 травня

Контрольний твір


Уроки 15, 20 травня

Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"

Перегляньте   
 Т/Л: Класична, масова т
Урок 23 .05.  2022

Контрольний твір


Уроки 16 і 18 травня 2022

Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"

Перегляньте   
 Т/Л: Класична, масова та елітарна література
  • Запишіть тему.
  • Прочитайте роман   або послухайте аудіокнигу (текст роману й аудіо, відео- в інтерактивній презентації).
  • Виконайте завдання: https://vseosvita.ua/test/start/cwm238
  • Підготуйтесь до К/Р за темою "Література ХХ-ХХІ ст"
Уроки 9, 11.05. 2022

Ерік Вольф Сігел (1937 - 2010) "Історія одного кохання"

Прочитайте роман та вивчіть тему.  Матеріали до уроків розміщені на ІНТЕРАКТИВНІЙ ДОШЦІ  (натисніть)
Домашнє завдання: 

Урок 4.05.22

 Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному  суспільстві



Духовна еволюцію головного персонажа роману — Гая Монтега:

1- зустріч із Клариссою.

Пробудження від «сплячки» відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званого «природного людини», що не адаптованого до технократичної цивілізації.

2-  зустріч із Фабером.

У житті Монтега з’являється новий духовний наставник  колишній професор англійської мови Фаберлюдина старомодна і інтелектуальнийТой довершує розпочате Клариссойвідкриває йому очі і ставить все на свої місця.

3-   період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.

4- зустріч з однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.

З книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Що йому довелося пережити після того, як він сховав у себе книги? 
Підозра, недовіра, зрада дружини, відмова сусідів від спілкування з ним, підпал його будинку, переслідування, втеча героя і т. ін.)

♦ Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса.
- Для чого автор уводить цю легенду? 

- Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.

Апокаліптичні бачення світу сформувалося в американській фантастиці після вибуху атомної бомби в 1945 р. Протягом всієї розповіді в «451° за Фаренгейтом 
трапляються згадки про майбутню війну. І не випадково книга закінчується вибухом атомної бомби. Бредбері вважає, що потрібно повернути світ до початкової точки відліку.
Домашнє завдання
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/zsz646

Урок 2.05.22

Тема знецінення культури. Чи можливий світ без книжок? Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотальний контроль, інакомислення тощо

КарткиТетяни Сологуб, Овечко Н.Д. 
Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=p44a7mgqj20
          Домашнє завдання                Перевіряємо знання
1.Скласти сенкан про значення книги в твоєму житті. Тема "Книга".
2. Завдання 20 с.303 підручника (надіслати).

 На допомогу учневі                            

   _Аналіз роману:     https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo 

_Читати повніістю тут_текст твору                                           

  _Скорочено_:  тут  

Урок 27.04.22

  Рей Дуглас Бредбері ( 1920 - 2012) Роман-антиутопія "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства    

Відеоурок: дивитись тут        Аналіз роману:     https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo 

Читати повніістю тут:_текст твору                                         Скорочено_:  тут  

_Літературний диктант: https://app.wizer.me/preview/XBK5VP?fbclid=IwAR2xFqM1WM2IBeu1SxMh2le82Yt9BukrLu1u_G5eT6l5_3OMR8UNmspO6ak

Аудіокнига:_ https://www.youtube.com/watch?v=jz9k0dwlKqM      

Домашнє завдання                            Скласти паспорт твору: https://moyaosvita.com.ua/literatura/analiz-451-gradus-za-farengejtom-bredberi/  Дочитати( чи дослухати роман). Читати с.282 - 301 підручника. Знати зміст твору, запитання підручника 5- 18 на с. 302-303

Уроки 18, 20 квітня (завдання- до 25.04)

Шолом-Алейхем "Тев'є-молочар"

Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини  і народу на межі ХІХ-ХХ ст. Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно

1. Переглянути експрес-урок: 

Відеоурок
2. Опрацювати матеріал підручника: с.270-280
3. Прочитати повість "Тев'є-молочар": Читати повністю
4. Переглянути презентацію Шолом-Алейхем "Тев'є-молочник"
5. Записати у зошит тему, схему на сторінці презентації "Творчість",   заповнити "Літературне досьє"( остання сторінка презентації)
6.Виконати завдання, записавши у вигляді коду:


На допомогу учню: 
  • Фільм "Тев'є-молочник" (1985)


  Джордж БЕРНАРД ШОУ "ПІГМАЛІОН"

Завдання

Прочитати п'єсу.  

Переглянути відео:   Експрес урок .    Художній фільм

 Опрацювати матеріал підручника тобі допоможуть картки


Урок 6.05.21
Урок 29.04.21
Ерік Вольф Сігел (1937 - 2010) "Історія одного кохання"

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі

Переглянути матеріали до уроків, що розміщені на ІНТЕРАКТИВНІЙ ДОШЦІ
Записати в зошит анкету письменника і паспорт твору (підкреслюючи критерії) - надіслати  фото.
Переглянути й опрацювати КАРТКИ ДО ТЕМИ
Прочитати роман, знати зміст, вивчити тему.
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/zmv436



Урок 27.04.21

 Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному  суспільстві



Духовна еволюцію головного персонажа роману — Гая Монтега:

1- зустріч із Клариссою.

Пробудження від «сплячки» відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званого «природного людини», що не адаптованого до технократичної цивілізації.

2-  зустріч із Фабером.

У житті Монтега з’являється новий духовний наставник колишній професор англійської мови Фабер, людина старомодна і інтелектуальний. Той довершує розпочате Клариссой: відкриває йому очі і ставить все на свої місця.

3-   період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.

4- зустріч з однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.

З книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Що йому довелося пережити після того, як він сховав у себе книги? 
Підозра, недовіра, зрада дружини, відмова сусідів від спілкування з ним, підпал його будинку, переслідування, втеча героя і т. ін.)

♦ Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса.
- Для чого автор уводить цю легенду? 

- Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.

Апокаліптичні бачення світу сформувалося в американській фантастиці після вибуху атомної бомби в 1945 р. Протягом всієї розповіді в «451° за Фаренгейтом» трапляються згадки про майбутню війну. І не випадково книга закінчується вибухом атомної бомби. Бредбері вважає, що потрібно повернути світ до початкової точки відліку.

Домашнє завдання

Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/ghr001

Урок 22.04.21

Тема знецінення культури. Чи можливий світ без книжок? Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо







КарткиТетяни Сологуб, Овечко Н.Д. 
Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=p44a7mgqj20
                                  Перевіряємо знання
1.Скласти сенкан про значення книги в твоєму житті. Тема "Книга"(за цікавий сенкан 4 б).
2. Завдання 20 с.303 підручника ( за повну розгорнуту відповідь 8 б).

 Урок 20 квітня. 

  Рей Дуглас Бредбері ( 1920 - 2012) Роман-антиутопія "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства                                   

 _Відеоурок:        дивитись тут                                     

   _Аналіз роману:     https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo 

_Читати повніістю тут_текст твору                                           

  _Скорочено_:  тут   

  _Літературний диктантhttps://app.wizer.me/preview/XBK5VP?fbclid=IwAR2xFqM1WM2IBeu1SxMh2le82Yt9BukrLu1u_G5eT6l5_3OMR8UNmspO6ak

 _Аудіокнига:_ https://www.youtube.com/watch?v=jz9k0dwlKqM      

Домашнє завдання    
                                                                                                                                                                                     Скласти паспорт твору: https://moyaosvita.com.ua/literatura/analiz-451-gradus-za-farengejtom-bredberi/  Дочитати( чи дослухати роман). Читати с.282 - 301 підручника. Знати зміст твору, запитання підручника 5- 18 на с. 302-3


Урок 15.04.21
 Розвиток мовлення (п)  ТЕМА ДИСГАРМОНІЇ, ДОВЕДЕНОЇ ДО АБСУРДУ ЧЕРЕЗ ВТРУЧАННЯ ЛЮДИНИ В ЗАКОНИ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА (ЗА ПОВІСТЮ "СОБАЧЕ СЕРЦЕ")
1. Запишіть тему уроку в зошити

2. Слово вчителя. Сюжет повісті «Собаче серце» заснований на принципах наукової фантастики. У той же час це одне з тих творів, які наважувалися бути «справжніми» і зачіпати події. М. А. Булгаков написав його як відгук на культурно-соціальну ситуацію в радянській Росії 1920-х років. Автор зачіпає не тільки питання революції, долю інтелігенції на її тлі і розвиток нової влади, але також проблему моральності. Питання добра і зла, злочину і покарання, відповідальність за свої діяння і долі людей завжди хвилювали російських письменників.
У повісті «Собаче серце» зіставляються різні соціальні верстви і розглядається їх взаємодія. З одного боку, це інтелігенція в особі професора Преображенського, якого доктор Борменталь, без перебільшення називає світилом сучасної медицини. А з іншого боку – це «нове суспільство» в особі голови домкома Швондера і пройдисвіта Шарикова, якого сам професор і породив в ході помилкового експерименту. Цей експеримент виявився важливим і небезпечним одночасно. Перетворивши бродячого пса в людини з придатками колишнього кримінальника, професор не здогадувався, чим це може обернутися.
Повість «Собаче серце» була написана в 1925 році і була останньою сатиричної повістю письменника. У цей період якраз зароджувався соціалізм і М. А. Булгаков у своїй повісті торкнувся виникли в суспільстві проблеми. Цей період він бачив як експеримент, під час якого руйнувалися старі ідеали, на яких здавна трималася царська Росія, і створювався новий революційно налаштоване суспільство з такими елементами як Шариков, Швондер. Вони не любили інтелігенцію і намагалися всілякі з ними боротися шляхом нацьковування, доносів і навіть насильства. Вони проявляли неповагу до будь-яких матеріальних і духовних цінностей в своєму прагненні побудувати справедливе, комуністичне суспільство.
В основі повісті «Собаче серце» також лежить експеримент, в ході якого професор Преображенський, видатний хірург і світило медицини, перетворює собаку в людини. Незважаючи на те, що в минулому безпритульний пес Шарик зовні починає бути схожим на людину, веде він себе як істота з задатками вічно голодного, приниженого пса і алкоголіка, кримінальника Клима Чугункина, чиї органи йому були пересаджені. Як тільки професор не пильнував перевиховати нового громадянина, нічого не виходило. Тоді на нього встигає вплинути новий голова будинкового комітету – товариш Швондер. Він дає Шарику, тепер уже Поліграф Поліграфович Шарикову, почитати Енгельса, «нашпиговують» ідеями про будівництво соціалізму, а також наполягає, щоб професор прописав нового мешканця.
В основу сюжетних подій у добутку було покладено реальне протиріччя. Професор Преображенський, фізіолог зі світовим ім’ям, відкрив таємницю гіпофіза – придатка мозку. Операція, що учений проробив над псом, пересадивши в його мозок людський гіпофіз, дала несподівані результати. Шарік не тільки придбав людський вигляд, але йому передалися в генах у спадщину всі риси характеру й особливості натури Клима Чугункіна, двадцяти п’яти років, п’яниці, злодія.
Місце дії «Собачого серця» Булгаков переносить у Москву, на Пречистенку. Реальна, навіть натуралістична Москва, передана через сприйняття Шаріка – бездомного пса-дворняги, «знаючого» життя зсередини, у її непривабливому виді. Москва часів непу: із шикарними ресторанами, «їдальні нормального харчування службовців Центральної Ради Народного Господарства», де варять щі «зі смердючої солонини». Москва, де живуть «пролетарі», «товариші» і «добродії». Революція лише спотворила вигляд древньої столиці: вивернула навиворіт її особняки, її дохідні будинки (як, наприклад, Калабухівський будинок, де живе герой повісті).
Один   з   головних   героїв   повісті,   професор   Преображенський, всесвітньо відомий учений і лікар, належить до таким «ущільненим» і витісняють поступово з життя. Його поки не торкають – популярність захищає. Але до нього вже навідувалися представники домоуправління, піклуючись про долю пролетаріату: чи не занадто більша розкіш оперувати в операційній, їсти в їдальні, спати в спальні; цілком достатньо з’єднати оглядову й кабінет, їдальню й спальню.
Розруха, зруйнувати… Ідея руйнування старого світу, звичайно, народилася в головах, і головах мислячих, освічених, причому задовго до появи голови домкому Швондера і його команди. Поряд із цією проблемою перебудови суспільства, проблемою того, що принесла революція в життя людини, з’являється проблема формування нової радянської людини.
«Дика» людина Шарік випробовує вплив слова. Він стає об’єктом словесних атак Швондера, що захищає інтереси Шарікова «як трудівника».
 «Собаче серце» - двосерійний чорно-білий, а також копія, тонована під сепію, художній телефільм Володимира Бортка. Це телевізійна екранізація однойменного твору Михайла Булгакова.  20 листопада 1988 року в ефірі Центрального телебачення відбувся перший показ.
Режисер Володимир Бортко розповідав: «На роль Шарикова претендувало вісім артистів, зокрема і улюблений мій актор та друг Микола Караченцов. Але Володимир Толоконніков, якого ми виявили в Алма-Аті, покорив мене повністю». Роль професора Преображенського зіграв Євгеній Євстигнєєв.
До створення фільму долучився і бард Юлій Кім: він написав пісню «Суворі роки минають», частівки, які виконує Шариков («…подходи, буржуй, глазик выколю») та марш червоноармійців («Белая гвардия наголову разбита, а Красную армию никто не разобьёт!»). Фільм має 7 нагород на різних фестивалях кіно.  

3. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

 Написати твір-мініатюру, користуючись поданим планом та надішліть
                                                 План                             
1. У чому ви вбачаєте попередження автора повісті "Собаче серце"
2. Над чим  ми повинні з вами замислитися?
3. Як ви ставитеся до клонування?
4. Чи потрібно штучно фабрикувати людей, втручатися в процеси життя?
5. Чи обмежується експеримент операцією професора Преображенського?
6. Що таке розруха в розумінні професора? А в вашому розумінні?
7. Чи актуальна повість сьогодні?


Урок 13.04.21

Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. 
Персонажі-двійники (Шаріков - Швондер)

Продовжуємо працювати над текстом твору Михайла Булгакова " Собаче серце". 
Запишіть дату і тему уроку. Прочитайте інформацію нижче:
Сучасники Булгакова сприймали повість «Собаче серце» як гостру політичну сатиру, а сучасні літературознавці розглядають твір як прозору метафору соціальних експериментів революційної доби. ( Згадайте, що таке метафора?) . Вожді революції 1917 року ставилися до неї як до глобального експерименту з побудови соціалізму в окремо взятій країні (а згодом, як вони очікували, й в усьому світі). За допомогою цього експерименту вони прагнули переформувати людину, пробудити соціальну свідомість у представників робітничого класу. Тобто революціонери мислили себе як творці нового типу людей.
Подібний експеримент здійснює і професор Преображенський у Булгакова, але він намагається змінити природу, перетворивши тварину на людину.

Перегляньте урок тут, вивчіть тему, виконайте завдання


Пройдіть онлайн-тестування за посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:  hdq268


Урок 8.04.21 


"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби в повісті Михайла Булгакова "Собаче серце" 


  Переглянути презентацію М.Булгаков "Собаче серце"
 Скласти  паспорт твору за матеріалами: До вивчення повісті М.Булгакова "Собаче серце"


Урок 6.04.21
 

  Михайло  Опанасович Булгаков (1891-1940)

 "Собаче серце"

Українські сторінки життя і творчості письменника.. Булгаков і влада, трагедія митця

"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби


1. Записати тему уроку в зошит
2. Переглянути:

Експрес-урок. Михайло Булгаков (автор – головний редактор журналу "ЗЛ" Дмитро Лебедь): https://www.youtube.com/watch?v=MtvFvatoo9M&t=5s

Київ і Україна в житті та творах Булгакова   https://sites.google.com/site/bulgakovmihajloopanasovic/kiiev-i-ukraiena-u-zitti-ta-tvorah-bulgakova
3. Прочитати повість "Собаче серце":

 На допомогу учню . Переглянути фільм "Собаче серце":       https://www.youtube.com/watch?v=aOE_3_Ws4y0
Слухати аудіокнигу: https://knigavuhe.org/book/sobache-serdce-3/

4.  Виконати вправи й надіслати скріншоти:
-- "Послідовність подій у повісті"https://learningapps.org/display?v=prugenr8k19
--"Упізнай героя повісті" https://learningapps.org/display?v=p5uu7x3gc19
 
Урок 25.03.21

Контрольна робота. Нові тенденції в драматургії кінця ХІХ- початку ХХ ст.

join.naurok.ua Код доступу 3344996
Завдання необхідно виконати   25 березня до20.00




Урок 23.03.21
Джордж Бернард Шоу "Пігмаліон". Динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідеї одухотворення засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови
Класна робота
1. Записати тему.
2. Опрацювати тему, записати літературний диктант, сходинки духовного зростання Елізи.








 

Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX 
. Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів
                                                    Домашнє завдання
Виконати  вправу, надіслати фото
Виконати тести, відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 8939790 
Завдання необхідно виконати до  25 березня 
___________________________________________________________________________________



Урок 12.11

Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва

Класна робота
1. Записати тему
2. Переглянути презентацію ТУТ
3. Записати опорний конспект до теми в зошит
4. Скласти усну розповідь за опорним конспектом
Домашня робота 
Підготуватись до контрольної роботи, повторивши розділ "Романтизм" за підручником (с.53-79) та зошитом


Урок 10.11

Українська тема в поемі Дж.Байрона "Мазепа". Специфіка зображення образу гетьмана в творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу). Правда та вигадка у поемі

Перегляньте експрес-урок


Домашнє завдання 
1. Виконати тести до  13 листопада 17:00 ред.
за посиланням join.naurok.ua Код доступу 3656878

2. Скласти сенкан "Мазепа".
На допомогу учням




******************************************************************************
Уроки 27, 29 травня 

Повторення та узагальнення

 Тисни тут: Узагальнення
 Упізнай автора





Урок 22 травня

Контрольний твір


Уроки 15, 20 травня

Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"

Перегляньте   
 Т/Л: Класична, масова та елітарна література
  • Запишіть тему.
  • Прочитайте роман або послухайте аудіокнигу.
  • Виконайте завдання.
join.naurok.ua Код доступу 113931 виконати до  22 травня 23:00
  • Підготуйтесь до К/Р за темою "Література ХХ-ХХІ ст"

Уроки 8, 13.05

Ерік Вольф Сігел (1937 - 2010) "Історія одного кохання"

Прочитайте роман та вивчіть тему, переглянувши матеріали до уроків, що розміщені на ІНТЕРАКТИВНІЙ ДОШЦІ
 Виконайте тести: join.naurok.ua Код доступу74942.

Урок 6.05

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві( за романом Рея Дугласа Бредбері "451° за Фаренгейтом")

"Де спалюють книги, почнуть спалювати людей"
Генріх Гейне
Урок за темою читати тут
Переглянути презентації: Рей Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"
Для тих, хто не встиг прочитати: 
твір Рей Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"
ЧИТАТИ СКОРОЧЕНО
Виконати завдання за посиланням: ТЕСТИ

Урок 24, 29. 04

Рей Дуглас Бредбері "451° за Фаренгейтом"

Сьогодні роман Рея Бредбері актуальний, як ніколи раніше!


Ознайомитися з біографією письменника
Прочитати роман "451 градус за Фаренгейтом":
Переглянути відеоурок "Аналізуємо роман Р.Бредбері" та виконати завдання
слухати аудіокнигу
- читати с.282 - 301 підручника
  • Охарактеризувати образ Гая Монтега, використовуючи подану таблицю.
 Завдання для самоперевірки:  виконай вправи в LearningApps  тест 1        тест 2        Літературний диктант

Урок 22 квітня

Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі-двійники (Шаріков - Швондер)

Продовжуємо працювати над текстом твору Михайла Булгакова " Собаче серце". 
Запишіть дату і тему уроку. Прочитайте інформацію нижче:
Сучасники Булгакова сприймали повість «Собаче серце» як гостру політичну сатиру, а сучасні літературознавці розглядають твір як прозору метафору соціальних експериментів революційної доби. ( Згадайте, що таке метафора?) . Вожді революції 1917 року ставилися до неї як до глобального експерименту з побудови соціалізму в окремо взятій країні (а згодом, як вони очікували, й в усьому світі). За допомогою цього експерименту вони прагнули переформувати людину, пробудити соціальну свідомість у представників робітничого класу. Тобто революціонери мислили себе як творці нового типу людей.
Подібний експеримент здійснює і професор Преображенський у Булгакова, але він намагається змінити природу, перетворивши тварину на людину.










  •  Пес стає людиною, але його вчинки визначають гени, отримані від п’яниці й хама Клима Чугункіна: «…у нього вже не собаче, а саме людське серце. І саме паршиве із всіх, які існують у природі!». Контраст між інтелектуальним початком, втіленим в інтелігентних людях, фізіологах Преображенському й Борменталеві, і темними інстинктами «гомункула» Шарикова (з низьким, скошеним чолом) настільки разючий, що створює не тільки комічний, гротескний ефект, але й офарблює в трагічні тони.

Ми з вами побачили результат експерименту професора Преображенського, який нічого доброго не приніс. Людина не може брати на себе роль Творця і грубо вмішуватися в природу. Шариков приносить у дім і в життя професора розруху. Але в повісті революція – це теж експеримент. Швондер – це представник нової генерації, який вийшов із пролетаріату і став «господарем життя».
Давайте виведемо таку логічну формулу двох експериментів:
Шарик → Шариков  → розруха в домі професора         
Пролетаріат → хазяїн життя  → розруха в країні
- Виходячи з цієї формули зробіть будь ласка висновок, яким був задум М. Булгакова?
(Не можна, та й потреби немає з собаки робити людину, як і не слід із неосвіченого пролетаріату робити «господаря життя», бо результат як генетичного експерименту, так і соціального призводить до розрухи)
- Яким прийомом скористався автор? (Алегорія)
Алегорія - троп, у якому абстрактне поняття яскраво передається за допомогою конкретного образу.

  •  Цей науковий фантастичний експеримент, описаний у повісті М. Булгакова, заснований на алегорії. Учений повинен нести відповідальність за свій експеримент.
Твір розглядається як алегорія трансформації всього радянського суспільства під час революції, як застереження про небезпеку людського втручання у справи природи.
Повість «Собаче серце несе в собі чіткий авторський погляд на те, що відбувалося в країні в 20-30-х роках ХХ століття. Цей експеримент називався будівництвом соціалізму. Із усього видно, що автор сприймав цей експеримент цілком критично і скептично, тому повість набула жанру сатири. На думку М. Булгакова, нова радянська людина – це симбіоз бродячого собаки та алкоголіка.
Письменник вважав неможливим втручання в звичайний хід історії, який міг зашкодити й самим експериментаторам. І дійсно, як бачимо, історія це підтвердила.

У 1988 році, рівно через рік після публікації в журналі «Знамя», повість була екранізована. 

Заключне слово.  Після виходу повісті та її екранізації виникло таке поняття як «шариківщина». Шариков пишається низьким походженням, своєю неосвіченістю, оскільки лише це високо його піднімає над тими, хто виділяється розумом, духом. На його думку, таких, як професор Преображенський, потрібно втоптати в бруд для того, щоб Шариков міг піднятися над ними. Нелюдська  сутність шарикових завжди вичікує слушного моменту. Коли він настає, такі істоти перетворюються на монстрів, щоб вхопити свою здобич. Таке їхнє справжнє обличчя. У них усе святе й високе перетворюється на протилежність. Найстрашніше, що таким людям вдалося домогтися чималої влади. Вони готові освічених, культурних людей перетворити на череду своїми антигуманними методами (пресингу, залякування, насилля), щоб легше було ними управляти.  Прикладів шариківщини, на жаль, достатньо і сьогодні. Усі людські почуття у них витісняє інстинкт самозбереження.


Домашнє завдання
Виконайте завдання письмово ( чекаю фотозвіт):

Проблемні питання, на які потрібно дати короткі відповіді ( фотозвіт)
1. Повість Булгакова сповнена християнських алюзій (тобто натяків). По-перше, прізвище професора Преображенського — натяк на християнське свято Преображення Господнього. Операцію професор робить 23 грудня, а запис про зникнення хвоста і перше слово істоти в щоденнику спостережень Борменталя датований 6 січня. Таким чином, весь процес перетворення собаки на людину охоплює період з 24 грудня до 6 січня — від католицького до православного Святвечора. Нова людина Шариков з’являється в ніч із 6-го на 7-ме січня — у православне Різдво. Яку роль ці алюзії відіграють у творі? Чи, можливо, це просто випадковий збіг?
2. Якими методами професор Преображенський намагається виховувати Шарикова? Який результат такого виховання?
3. Виразно прочитайте суперечку Преображенського і Шарикова про те, чи мав професор робити операцію (глава VI). Як ви вважаєте, на чиєму боці правда? Чому ви так думаєте?
4. Чи згодні ви зі словами професора про те, що штучно створювати людей, навіть дуже розумних, немає сенсу? Поясніть свою позицію.
5. Якого висновку дійшов професор Преображенський щодо свого експерименту?
6.У чому актуальність попереджень М.О. Булгакова? Чи можна пов’язати зміст повісті з сучасною проблемою клонування? Обґрунтуйте свою відповідь.
7. Чому експеримент професора Преображенського зазнав невдачі?

Урок 15, 17 квітня   

  Михайло  Опанасович Булгаков (1891-1940)

 "Собаче серце"

Українські сторінки життя і творчості письменника.. Булгаков і влада, трагедія митця"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби

1.  Записати теми уроків у зошит.
2. Ознайомитись із біографією М.О.Булгакова:


6. Переглянути фільм:    
           
  • Виконати  вправи, надіслати скріншоти або фото:
Послідовність подій у повісті
Угадай героя повісті


  •  Виконати  контрольний тест: join.naurok.ua   до  23 квітня 23:00
1. Біографія М.Булгакова.  Код доступу 571922
2. "Собаче серце". Код доступу 829743






Контрольна робота з теми "Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ-початку ХХ ст"
(до 08.04)

Код доступу 779698
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання

9 клас


https://learningapps.org/16943075

Немає коментарів:

Дописати коментар

8 клас Контрольна робота з теми "Античність"

1. Запишіть у  зошити: Двадцять дев'яте листопада Твір-роздум  Гуманістичний пафос поеми Гомера "Іліада" 2. Пригадате, як пише...