Дистанційне навчання
2024-2025 н.р.
Підручник
Урок 21.11.2024
Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно
1. Переглянути матеріали до уроку:2. Опрацювати пам'ятку: https://svitliteraturu.com/_ld/6/627_jpg2pdf.pdf3. Послухати Ф.Ліст "Мазепа" 4. Виконати вправи: Домашнє завдання- Підручник читати с.69-70.
- Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4870466
- Виконати завдання з картки. Надіслати
Урок 18.11.2024
- Підручник читати с.69-70.
- Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4870466
- Виконати завдання з картки. Надіслати
Дж. Байрон. Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу
Особливе місце в поемній романтичній спадщині Дж. н. Ґ. Байрона посідає твір «МАЗЕПА», написаний 1818 р. в Італії. Створений у пору творчої зрілості поета, він водночас суттєво вирізняється від його попереднього творчого доробку, адже головний герой цього твору — не вигадана загадкова постать, а видатна історична особа. Мазепа, попри всі випробування й страждання, не впав у відчай, а став гетьманом України. Звісно, твір Байрона — не історичне відтворення реальної постаті Мазепи, а поетичне уявлення про романтичну, сильну й непереможну особистість. Історичним джерелом поеми став IV розділ хроніки «Історія Карла ХІІ» Вольтера й романтичний міф — легенда про історію кохання Мазепи та його покарання. Вольтер характеризує Україну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боролася за її здобуття». Поема ж Байрона — це розповідь самого героя про незвичайну пригоду його молодості та про нічний епізод у степу після битви під Полтавою.
1. Опрацюйте картки (автор О.Залізницька)2. Подивіться експрес-урок. Що нового ви дізналися з цього відео уроку? Запишіть у зошити.
3. Подивіться відеопрезентацію
4. Послухайте поему Байрона "Мазепа"( скорочено)Домашнє завдання- Прочитати поему "Мазепа" Дж. Байрона: с.60-68( ел. підручник) або с. 68-78(друкований)
- Виконати в зошиті завдання, запропоновані на картці (автор О.Залізницька).
Урок 14.11.2024Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у
віршах Дж.Г.Н. Байрона
2. Скористайтеся визначенням у конспекті, схемою, хмаркою слів (О.Гвоздікова)і запишіть в зошити або пригадайте визначення "Байронічний герой"
3. Прочитайте вірш "Мій дух як ніч..": с. 63 у підручнику або послухайте4. Перегляньте відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=zYTOIpPpRxw&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=5
5. Опрацюйте картки, запишіть ідейно-художній аналіз вірша "Мій дух як ніч..."
Домашнє завданняДайте у зошитах відповідь на запитання:
Чи можна назвати ліричного героя вірша байронічним героєм? Аргументуйте.
Урок 11.11.2024
Особливе місце в поемній романтичній спадщині Дж. н. Ґ. Байрона посідає твір «МАЗЕПА», написаний 1818 р. в Італії. Створений у пору творчої зрілості поета, він водночас суттєво вирізняється від його попереднього творчого доробку, адже головний герой цього твору — не вигадана загадкова постать, а видатна історична особа. Мазепа, попри всі випробування й страждання, не впав у відчай, а став гетьманом України. Звісно, твір Байрона — не історичне відтворення реальної постаті Мазепи, а поетичне уявлення про романтичну, сильну й непереможну особистість. Історичним джерелом поеми став IV розділ хроніки «Історія Карла ХІІ» Вольтера й романтичний міф — легенда про історію кохання Мазепи та його покарання. Вольтер характеризує Україну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боролася за її здобуття». Поема ж Байрона — це розповідь самого героя про незвичайну пригоду його молодості та про нічний епізод у степу після битви під Полтавою.
2. Подивіться експрес-урок. Що нового ви дізналися з цього відео уроку? Запишіть у зошити.
3. Подивіться відеопрезентацію
- Прочитати поему "Мазепа" Дж. Байрона: с.60-68( ел. підручник) або с. 68-78(друкований)
- Виконати в зошиті завдання, запропоновані на картці (автор О.Залізницька).
Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у
віршах Дж.Г.Н. Байрона
Чи можна назвати ліричного героя вірша байронічним героєм? Аргументуйте.
Джордж Гордон Ноел Байрон (1788-1824). «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета
2. Виконайте вправу
4. Аналіз ліричних творів
Домашнє завдання1. Прочитати матеріал підручника: с.55-63. Виразно читати вірш "Хотів би жити знов у горах".2. Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=pcfrgk6p5233. Скласти хмарку слів "Ліричний герой віршів Байрона" ( https://wordart.com/)
Урок 7.11.2024
«Книга пісень» Г. Гейне («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє...»): Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам'ять
1. Аудіо вірш "На півночі кедр одинокий"
2. Аудіо вірш "Коли розлучаються двоє..."
3. Аналіз поезій Г.Гейне
4. Відео вірш "Чому троянди мов неживі..."
Домашнє завданняПерейдіть за і виконайте тест: https://vseosvita.ua/test/start/nnb681Творче домашнє завдання: створити відео вірш за одним із вивчених творів
Урок 4.11.2024
Образ ліричного героя в збірці Г.
Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові
ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…»
1. Аудіо вірш "На півночі кедр одинокий"
2. Аудіо вірш "Коли розлучаються двоє..."
4. Відео вірш "Чому троянди мов неживі..."
Образ ліричного героя в збірці Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…»
1. Запишіть тему уроку.2. Мозковий штурм. Пригадайте, що вам відомо про збірку віршів Г.Гейне.
4. Визначте художні засоби вірша "Не знаю, що сталось зо мною..." (Робота в групах)
5. Запишіть паспорт вірша
Домашнє завдання1. Записати паспорт вірша "Не знаю, що стало зо мною.."
2. Опрацювати матеріал підручника (електронний) 52-53. Відповідати (усно) на запитання на с. 54.
3. Вивчити напам’ять («Не знаю, що стало зо мною…»), надіслати
Урок 24.10.2024
4. Визначте художні засоби вірша "Не знаю, що сталось зо мною..." (Робота в групах)
5. Запишіть паспорт вірша
Домашнє завдання
2. Опрацювати матеріал підручника (електронний) 52-53. Відповідати (усно) на запитання на с. 54.
3. Вивчити напам’ять («Не знаю, що стало зо мною…»), надіслати
Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне. «Книга пісень» . Особливості композиції збірки
Домашнє завдання- Читати матеріал підручника: с. 48-53.
- Перевірте свої знання: https://www.classtime.com/code/VRAYVZ
Урок 21.10.2024Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах
2. Перевірте себе. Перейдіть за покликанням і перевірте вивчений матеріалЧитати с. 42-49 підручника.3.Подивіться відеоурок за покликанням
Урок 14.10.2024
- Читати матеріал підручника: с. 48-53.
- Перевірте свої знання: https://www.classtime.com/code/VRAYVZ
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах
Ода «До радості» Й.К.Ф.Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Виразне читання напам’ять
1. Опрацювати презентацію за покликанням2. Виконати завдання: https://justclass.com.ua/hw/3d1a9417 (Вам треба буде зайти на цей ресурс з електронною поштою.) Домашнє завдання 1. Записати виразне читання оди "До радості" Ф.Шиллера напам'ять і надіслати (хто ще цього не зробив). 2. Повторити вивчений матеріал, підготуватись до контрольної роботи за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж.Свіфта, Й.В.Гете, Ф. Шиллера»
Урок 10.10.2024
Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер
(1795-1805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості»
1. Пригадайте, коли ви уперше познайомилися з творчістю Ф.Шиллера. Роздивіться картку О.С.Гвоздікової. Зробіть висновки: що нового ви дізналися про Ф.Шиллера
2. Ознайомтеся з інтелект-картою (автор Ірина Мороз).
3. Опрацюйте КОНСПЕКТ
4. Прочитайте за підручником "Оду до радості " Ф.Шиллера. Ознайомтеся з паспортом цього тексту, запишіть у зошити
Домашнє завдання 1. Опрацювати с. 28-31, записати пам'ятку, вивчити конспект. 2. Вивчити напам'ять оду "До радості"- c. 31.
Урок 7.10.2024
1. Пригадайте, коли ви уперше познайомилися з творчістю Ф.Шиллера. Роздивіться картку О.С.Гвоздікової. Зробіть висновки: що нового ви дізналися про Ф.Шиллера
2. Ознайомтеся з інтелект-картою (автор Ірина Мороз).
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея
1. Перегляньте: - експрес-урок
- відеопрезентацію з 1.25 хв
2. Прочитайте ідейно-художній аналіз твору3. Запишіть паспорт твору та образ Прометея в зошити за4. Виразно читати вірш. Підручник с.37-39Домашнє завданняВиконайте тестові завдання, відкривши посилання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6776039
Урок 3.10.2024
Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»
1. Подивитись відеоурок: https://youtu.be/pdm1LJIPA80?si=klMKCFKhYk0OCXqL2. Опрацювати КОНСПЕКТ до балади "Вільшаний король"3. Опрацювати картки, навчитись аналізувати баладу "Вільшаний король"
4. Записати паспорт твору в зошит. Надіслати.
Ментальна карта (І.Мороз)Аналіз твору (картка Ткачук Т.Г.)Домашнє завдання- Опрацювати матеріал підручника Є.Волощук та ін.: с. 35-36, 39-40 (Н.Міляновська- с. 40,43-44). Виразно читати баладу.
- Виконати тести: перейдіть за посиланням
- Опрацювати матеріал підручника Є.Волощук та ін.: с. 35-36, 39-40 (Н.Міляновська- с. 40,43-44). Виразно читати баладу.
- Виконати тести: перейдіть за посиланням
Урок 28.09.2023
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В.Гете
Експрес-урок біографія https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0
Опрацювати ментальну карту
2. Послухайте вірш
3. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання у них.
Домашнє завданняЗапишіть у зошит
Складіть пазли,. Як пов'язане зображення з Й.В.Гете?
Урок 26.09.2024
Експрес-урок біографія https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0
2. Послухайте вірш
3. Роздивіться картки, дайте відповіді на запитання у них.
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова
Урок 19.09.2024
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини
у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»
Картки до уроку Наталії Гіренко та Олени Гвоздікової
Експрес-урок 1. Перше враження про Гуллівера. Створіть літературне гроно, у центрі якого постать Гуллівера.
2. Характеристика героя.
За цитатами з роману визначте риси вдачі Гуллівера
4. Пограйте у літературну гру "Хрестики-нулики": знайдіть риси характеру Гуллівера.
5. Підбиваємо підсумки
Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер – звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.
Домашнє завданняВиконайте завдання з картки письмово (3-5 речень)
1. Перше враження про Гуллівера. Створіть літературне гроно, у центрі якого постать Гуллівера.
2. Характеристика героя.
За цитатами з роману визначте риси вдачі Гуллівера
4. Пограйте у літературну гру "Хрестики-нулики": знайдіть риси характеру Гуллівера.
5. Підбиваємо підсумки
Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер – звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.
Урок 16.09.2024
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера"
Домашнє завдання 1.Підручник ст. 18 – 27- читати, знати зміст2. Відповідати на запитання 1-3 на ст. 27(усно)3. Підготувати цитатний матеріал для характеристики образу Гуллівера.
Урок 12.09.2024
Домашнє завдання
Прочитати І частину роману "Мандри Гуллівера" (за підручником с. 14-27), знати зміст
Урок 10.09.2024
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)
- Спираючись на картки, відео та підручник (с. 8-9), запишіть пам'ятку (або конспект, ментальну карту) до теми.
- Виконати вправу:https://learningapps.org/view3748339
Урок 5.09.2024
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців
Перегляньте відеопрезентацію, запишіть ключові поняття, схему.
- Перейдіть за покликанням, перевірте засвоєний матеріал
- Перейдіть за покликанням, перевірте засвоєний матеріал
Домашнє завдання: опрацювати с. 8-9 підручника.
Перегляньте відеопрезентацію, запишіть ключові поняття, схему.
2023-2024 н.р.
Урок 21.05.24 р.
Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко»
Ерік Вольф Сігал «Історія одного кохання»
Використано матеріал блогу Олени Валеріївни Гвоздикової
ФОТОКВЕСТ
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі
Ерік Вольф Сігал (1937–2010). «Історія одного кохання».
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору Бредбері «451° за Фаренгейтом» – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо
2. Роздивіться хмарку слів (автор Т.Сологуб). Усіх героїв роману розділити на дві групи: тих, які читають книжку і тих, які не читають. Записати.
3. Перейдіть за покликанням та подивіться відеоурок Складіть літературні грона "Гай Монтег" та "Кларіс Маклелен"
4. "Аналізуємо роман Р.Бредбері": опрацюйте картку (автор Л.Сич)
5. Роздивіться хмарку слів (автор Т.Сологуб) і визначте проблематику роману Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"
1.Читати с. 240-252, знати зміст.
2. Перевірити свої знання за допомогою інтерактивних вправ у Learningapps, надіслати:
Відгадайте, кому належать ці слова
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом»
Експрес-урок
Відеоурок
Аналіз роману:
Читати повністю тут:_текст твору
Скорочено_: тут
Аудіокнига:_ https://www.youtube.com/watch?v=jz9k0dwlKqM
- Читати с.236 - 252 підручника. Знати зміст твору, запитання підручника 1-6 на с. 253.
- Скласти паспорт твору: https://moyaosvita.com.ua/literatura/analiz-451-gradus-za-farengejtom-bredberi/
- Перевірити себе. Літературний диктант: https://app.wizer.me/preview/XBK5VP?fbclid=IwAR2xFqM1WM2IBeu1SxMh2le82Yt9BukrLu1u_G5eT6l5_3OMR8UNmspO6ak
Урок 23.04.2024
ПЧ. Еріх Марія Ремарк «Три товариші»
- Подивитись відео: "Життя знаменитих":
- Склади «Асоціативний ланцюжок» до словосполучення «втрачене покоління» (8-10 слів)
- Поділись своїми враженнями від твору (3-4 речення)
- Що загрожує Роберту Локампу і його друзям після повернення з війни?
- Чи актуальна тема «втраченого покоління» в наш час? Чому?
Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва
Для повторення
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Образна система твору
2. Прочитати повість "Тев'є-молочар": Читати повністю
3. Переглянути презентацію Шолом-Алейхем "Тев'є-молочник"
4. Записати у зошит тему, схему на сторінці презентації "Творчість", заповнити "Літературне досьє"( остання сторінка презентації)
Література ХХ-ХХІ століття
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна
- Прочитати повість "Тев'є-молочар". Підручник https://pidruchnyk.com.ua/1002-zarubbzhna-mblyanovska-9-klas.html с. 270-280
- У зошити записати анкету письменника Шолома-Алейхема.
Динаміка образу Елайзи Дулітл
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»
Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу.
(ЛК) Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно
2. Прочитати п'єсу Б.Шоу «Пігмаліон». Поміркувати: що привернуловашу увагу під час читання твору?
Підручник с. 217- 231.
3. *Підготувати повідомлення «Сценічна доля комедії «Пігмаліон».
НА ДОПОМОГУ УЧНЯМ
- повністю https://www.youtube.com/watch?v=dfl9bbUaixE&list=PLzqOlIa6xXxNgCeP5PvxE7v1r0h6aBEND
- (укр. скорочено) https://www.youtube.com/watch?v=YGZTkFpxO7E ;
- Художній фільм: https://www.youtube.com/watch?v=8ZJ5hwzDsMM&t=447s
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім».
Образна система. Підтекст. Символіка.
Відкритість фіналу
- Опрацювати с. 215-117 підручника. Відповідати на запитання на с. 217 "Перевірити себе".
- Виконати тести: https://vseosvita.ua/test/start/ude443
- Записати у зошити, що таке підтекст, символ, відкритий фінал.
- Скласти таблицю: Символ і його значення у творі. Надіслати.
Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Образ Нори
Записати в зошит
Домашнє завдання
. Г. Ібсен «Ляльковий дім»: образна система п’єси
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої)
Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLrB7fXfhFKRJ_nMxvK_tnpCHTAfX48fvl Кіноверсія
Домашнє завдання
- Навчитися характеризувати особливості конфлікту п’єси. Прочитати с. 205-214.
- Дібрати цитатний матеріал до характеристики образів головних героїв. Підготуватися до літературної вікторини за п’єсою Г. Ібсена «Ляльковий дім»
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм), його новаторство
1. Роздивіться картку. Пригадайте, що таке драма, драматичний твір (Гвоздикова О.С)
2. Подивіться відео урокТрактування фіналу повісті М. В. Гоголя "Шинель"(роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція
Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору
Цикл петербурзьких повістей. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель»
Критика суспільства. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси М.Гоголя "Ревізор". Хлестаков і Хлестаковщина
Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Зрілий етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси
Виконайте завдання з картки Картки О.В. Гвоздікової
Картки Сологуб Т.В.
- Прочитати комедію "Ревізор: підручник, с. 174 - 180.
- Знати зміст, уміти переказувати, коментувати, характеризувати персонажів.
Жіночі образи повісті «Гобсек» О.де Бальзака
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.)
Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»)
ПЧ Тема кохання у романі Дж. Остін "Гордість і упередження"
Подивіться презентацію
Джейн Остін біографія. Сторінки життя і творчості Джейн Остін авторки твору "Гордість і упередження"
Подивіться відеоурок
Читати роман
Подивитися фільм українською
“Гордість і упередження” скорочено
Урок 19.12.2023
Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі
Урок 14.12.2023
"Джен Ейр". Тема кохання у творі
"Джейн Ейр". Романтичні мрії та сувора реальність
Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства
Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр»
Коротко про Шарлотту Бронте за покликанням
Подивитись і прочитати презентацію: за покликанням.
Буктрейлер на книгу Шарлотти Бронте - "Джейн Ейр"
Читати текст онлайн за покликанням
Дивитися фільм українською
Короткий переказ змісту роману за покликанням
ПЧ. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда»
Матеріали до теми:
"Паломництво Чайльд Гарольда"( переказ)
Домашнє завдання
Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно
1. Переглянути матеріали до уроку: 1) https://www.youtube.com/watch?v=TxzeSIWNVJI2. Опрацювати пам'ятку: https://svitliteraturu.com/_ld/6/627_jpg2pdf.pdf
Дж. Байрон. Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу
Особливе місце в поемній романтичній спадщині Дж. н. Ґ. Байрона посідає твір «МАЗЕПА», написаний 1818 р. в Італії. Створений у пору творчої зрілості поета, він водночас суттєво вирізняється від його попереднього творчого доробку, адже головний герой цього твору — не вигадана загадкова постать, а видатна історична особа. Мазепа, попри всі випробування й страждання, не впав у відчай, а став гетьманом України. Звісно, твір Байрона — не історичне відтворення реальної постаті Мазепи, а поетичне уявлення про романтичну, сильну й непереможну особистість. Історичним джерелом поеми став IV розділ хроніки «Історія Карла ХІІ» Вольтера й романтичний міф — легенда про історію кохання Мазепи та його покарання. Вольтер характеризує Україну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боролася за її здобуття». Поема ж Байрона — це розповідь самого героя про незвичайну пригоду його молодості та про нічний епізод у степу після битви під Полтавою.
2. Подивіться експрес-урок. Що нового ви дізналися з цього відео уроку? Запишіть у зошити.
3. Подивіться відеопрезентацію
Джордж Гордон Ноел Байрон (1788-1824). «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета
«Книга пісень» Г. Гейне («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє...»): Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам'ять
1. Аудіо вірш "На півночі кедр одинокий"
2. Аудіо вірш "Коли розлучаються двоє..."
4. Відео вірш "Чому троянди мов неживі..."
Образ ліричного героя в збірці Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…»
3. Аналіз збірки "Книга пісень". Опрацюйте картки (Лялька А.М.)
4. Визначте художні засоби вірша "Не знаю, що сталось зо мною..." (Робота в групах)
5. Запишіть паспорт вірша
Домашнє завдання
2. Опрацювати матеріал підручника (електронний) 52-53. Відповідати (усно) на запитання на с. 54.
3. Вивчити напам’ять («Не знаю, що стало зо мною…»)
Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне. «Книга пісень» . Особливості композиції збірки
РМ (п) Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз»)
Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості»
1. Пригадайте, коли ви уперше познайомилися з творчістю Ф.Шиллера. Роздивіться картку. Зробіть висновки: що нового ви дізналися про Ф.Шиллера
2. Ознайомтеся з інтелект-картою (автор Ірина Мороз).
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея
Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»
- Опрацювати матеріал підручника Є.Волощук та ін.: с. 35-36, 39-40 (Н.Міляновська- с. 40,43-44). Виразно читати баладу.
- Виконати тести: перейдіть за посиланням
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете
Опрацювати ментальну картуЖанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова
nbkidskiev |
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини
у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»
1. Перше враження про Гуллівера. Створіть літературне гроно, у центрі якого постать Гуллівера.
2. Характеристика героя.
За цитатами з роману визначте риси вдачі Гуллівера
4. Пограйте у літературну гру "Хрестики-нулики": знайдіть риси характеру Гуллівера.
5. Підбиваємо підсумки
Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер – звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)
- Спираючись на картки, відео та підручник (с. 8-9), запишіть пам'ятку (конспект, ментальну карту) до теми.
**********************************************************************************************************************************************************************
Урок 16.05. 23р.
Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"
Використано https://sway.office.com/Yi4bhNhelU77S0jq?ref=Link&loc=playВиконати
Урок 12.05.23 р.
Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко»
Урок 05.05.2023 р.
Ерік Вольф Сігал «Історія одного кохання»
Використано матеріал блогу Олени Валеріївни Гвоздикової
ФОТОКВЕСТ
Ерік Вольф Сігал (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта
Урок 28.04.23
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві
Духовна еволюцію головного персонажа роману — Гая Монтега:
1- зустріч із Клариссою.
2- зустріч із Фабером.
3- період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.
4- зустріч з однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.
♦ Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса.
- Для чого автор уводить цю легенду?
- Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.
Виконати тестові завдання: натисни тут
Урок 25. 04.23
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору "451 градус за Фаренгейтом" – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо
Домашнє завдання
Урок 21.04.23
Рей Дуглас Бредбері ( 1920 - 2012)
Роман-антиутопія "451 градус за Фаренгейтом".
Тривога за майбутнє суспільства
Експрес-урок
Відеоурок
Аналіз роману:
Читати повністю тут:_текст твору
Скорочено_: тут
Аудіокнига:_ https://www.youtube.com/watch?v=jz9k0dwlKqM
Домашнє завдання
- Скласти паспорт твору: https://moyaosvita.com.ua/literatura/analiz-451-gradus-za-farengejtom-bredberi/
- Літературний диктант: https://app.wizer.me/preview/XBK5VP?fbclid=IwAR2xFqM1WM2IBeu1SxMh2le82Yt9BukrLu1u_G5eT6l5_3OMR8UNmspO6ak
- Прочитати( чи послухати роман).
- Читати с.236 - 252 підручника. Знати зміст твору, запитання підручника 1-6 на с. 253.
14 квітня
Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва
Для повторення
11 листопада
Дж. Байрон «Мій дух як ніч…».Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона
Контрольний твір
Уроки 15, 20 травня
Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"
ПерегляньтеТ/Л: Класична, масова т
Контрольний твір
Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"
ПерегляньтеТ/Л: Класична, масова та елітарна література
- Запишіть тему.
- Прочитайте роман або послухайте аудіокнигу (текст роману й аудіо, відео- в інтерактивній презентації).
- Виконайте завдання: https://vseosvita.ua/test/start/cwm238
- Підготуйтесь до К/Р за темою "Література ХХ-ХХІ ст"
Ерік Вольф Сігел (1937 - 2010) "Історія одного кохання"
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві
Духовна еволюцію головного персонажа роману — Гая Монтега:
1- зустріч із Клариссою.
2- зустріч із Фабером.
3- період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.
4- зустріч з однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.
♦ Роман завершується масштабною війною та бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса.
- Для чого автор уводить цю легенду?
- Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/zsz646
Тема знецінення культури. Чи можливий світ без книжок? Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотальний контроль, інакомислення тощо
На допомогу учневі
_Аналіз роману: https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo
_Читати повніістю тут_текст твору
_Скорочено_: тут
Урок 27.04.22
Рей Дуглас Бредбері ( 1920 - 2012) Роман-антиутопія "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства
Відеоурок: дивитись тут Аналіз роману: https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo
Читати повніістю тут:_текст твору Скорочено_: тут
_Літературний диктант: https://app.wizer.me/preview/XBK5VP?fbclid=IwAR2xFqM1WM2IBeu1SxMh2le82Yt9BukrLu1u_G5eT6l5_3OMR8UNmspO6ak
Аудіокнига:_ https://www.youtube.com/watch?v=jz9k0dwlKqM
Шолом-Алейхем "Тев'є-молочар"
Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі ХІХ-ХХ ст. Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно
2. Опрацювати матеріал підручника: с.270-280
3. Прочитати повість "Тев'є-молочар": Читати повністю
4. Переглянути презентацію Шолом-Алейхем "Тев'є-молочник"
5. Записати у зошит тему, схему на сторінці презентації "Творчість", заповнити "Літературне досьє"( остання сторінка презентації)
На допомогу учню:
- Характеристика героїв читати тут
- Фільм "Тев'є-молочник" (1985)
Завдання
Прочитати п'єсу.
Переглянути відео: Експрес урок . Художній фільм
Опрацювати матеріал підручника тобі допоможуть картки
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві
Духовна
еволюцію головного персонажа роману — Гая Монтега:
1- зустріч із Клариссою.
2-
зустріч із Фабером.
3-
період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом.
Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на
тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.
4- зустріч з
однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової
скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й
намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.
♦ Роман завершується масштабною війною та
бомбардуванням, але наприкінці твору звучить легенда про Фенікса.
- Для чого автор уводить цю легенду?
- Важливе місце в романі посідає тема Апокаліпсису.
Виконати тестові завдання: https://vseosvita.ua/test/start/ghr001
Тема знецінення культури. Чи можливий світ без книжок? Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо
Урок 20 квітня.
Рей Дуглас Бредбері ( 1920 - 2012) Роман-антиутопія "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства
_Відеоурок: дивитись тут
_Аналіз роману: https://www.youtube.com/watch?v=j4_tTHHtHqo
_Читати повніістю тут_текст твору
_Скорочено_: тут
_Літературний диктантhttps://app.wizer.me/preview/XBK5VP?fbclid=IwAR2xFqM1WM2IBeu1SxMh2le82Yt9BukrLu1u_G5eT6l5_3OMR8UNmspO6ak
_Аудіокнига:_ https://www.youtube.com/watch?v=jz9k0dwlKqM
2. Слово вчителя. Сюжет повісті «Собаче серце» заснований на принципах наукової фантастики. У той же час це одне з тих творів, які наважувалися бути «справжніми» і зачіпати події. М. А. Булгаков написав його як відгук на культурно-соціальну ситуацію в радянській Росії 1920-х років. Автор зачіпає не тільки питання революції, долю інтелігенції на її тлі і розвиток нової влади, але також проблему моральності. Питання добра і зла, злочину і покарання, відповідальність за свої діяння і долі людей завжди хвилювали російських письменників.
У повісті «Собаче серце» зіставляються різні соціальні верстви і розглядається їх взаємодія. З одного боку, це інтелігенція в особі професора Преображенського, якого доктор Борменталь, без перебільшення називає світилом сучасної медицини. А з іншого боку – це «нове суспільство» в особі голови домкома Швондера і пройдисвіта Шарикова, якого сам професор і породив в ході помилкового експерименту. Цей експеримент виявився важливим і небезпечним одночасно. Перетворивши бродячого пса в людини з придатками колишнього кримінальника, професор не здогадувався, чим це може обернутися.
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.
Персонажі-двійники (Шаріков - Швондер)
"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби в повісті Михайла Булгакова "Собаче серце"
Скласти паспорт твору за матеріалами: До вивчення повісті М.Булгакова "Собаче серце"
Михайло Опанасович Булгаков (1891-1940)
"Собаче серце"
Українські сторінки життя і творчості письменника.. Булгаков і влада, трагедія митця
"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби
Експрес-урок. Михайло Булгаков (автор – головний редактор журналу "ЗЛ" Дмитро Лебедь): https://www.youtube.com/watch?v=MtvFvatoo9M&t=5s
Контрольна робота. Нові тенденції в драматургії кінця ХІХ- початку ХХ ст.
Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва
Українська тема в поемі Дж.Байрона "Мазепа". Специфіка зображення образу гетьмана в творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу). Правда та вигадка у поемі
Контрольний твір
Уроки 15, 20 травня
Гарпер Лі (1926 - 2016) "Убити пересмішника"
ПерегляньтеТ/Л: Класична, масова та елітарна література
- Запишіть тему.
- Прочитайте роман або послухайте аудіокнигу.
- Виконайте завдання.
- Підготуйтесь до К/Р за темою "Література ХХ-ХХІ ст"
Уроки 8, 13.05
Ерік Вольф Сігел (1937 - 2010) "Історія одного кохання"
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві( за романом Рея Дугласа Бредбері "451° за Фаренгейтом")
твір Рей Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"
ЧИТАТИ СКОРОЧЕНО
Виконати завдання за посиланням: ТЕСТИ
Рей Дуглас Бредбері "451° за Фаренгейтом"
Сьогодні роман Рея Бредбері актуальний, як ніколи раніше!
Прочитати роман "451 градус за Фаренгейтом":
Переглянути відеоурок "Аналізуємо роман Р.Бредбері" та виконати завдання
- слухати аудіокнигу
- читати с.282 - 301 підручника
- Охарактеризувати образ Гая Монтега, використовуючи подану таблицю.
Урок 22 квітня
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі-двійники (Шаріков - Швондер)
- Пес стає людиною, але його вчинки визначають гени, отримані від п’яниці й хама Клима Чугункіна: «…у нього вже не собаче, а саме людське серце. І саме паршиве із всіх, які існують у природі!». Контраст між інтелектуальним початком, втіленим в інтелігентних людях, фізіологах Преображенському й Борменталеві, і темними інстинктами «гомункула» Шарикова (з низьким, скошеним чолом) настільки разючий, що створює не тільки комічний, гротескний ефект, але й офарблює в трагічні тони.
- Цей науковий фантастичний експеримент, описаний у повісті М. Булгакова, заснований на алегорії. Учений повинен нести відповідальність за свій експеримент.
Михайло Опанасович Булгаков (1891-1940)
"Собаче серце"
Українські сторінки життя і творчості письменника.. Булгаков і влада, трагедія митця"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби
2. Ознайомитись із біографією М.О.Булгакова:
3. Прочитати:
повість"Собаче серце": "Собаче серце"(скорочено). Читати тут(мовою оригіналу)
Цікаві факти з життя письменника
4. Переглянути презентацію М.Булгаков "Собаче серце"
5. Скласти паспорт твору за матеріалами: До вивчення повісті М.Булгакова "Собаче серце".
6. Переглянути фільм:
- Виконати контрольний тест: join.naurok.ua до 23 квітня 23:00
Немає коментарів:
Дописати коментар